Research Article
BibTex RIS Cite

ORTAOKUL KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ VELİLERİNİN COVID-19 SALGIN SÜRECİNDE YAŞADIKLARI PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ

Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 1055 - 1075, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1419058

Abstract

COVID-19 sürecinde, ortaokul kaynaştırma öğrencisi velilerinin bu dönemde karşılaştıkları zorlukların belirlenmesi, yeniden kapanma durumunda alınacak tedbirlerin belirlenmesine katkı sağlayacaktır. Ayrıca, ortaokul kaynaştırma öğrencilerine daha iyi bir eğitim ortamı sunabilmek amacıyla velilerin yaşadığı problemlerin belirlenmesi de büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı ortaokul kaynaştırma öğrencisi velilerinin COVID-19 salgın sürecinde yaşadıkları problemlerin belirlenmesidir. Bu çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu 24 ortaokul kaynaştırma öğrencisi velisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, ortaokul kaynaştırma öğrencisi velilerinin COVID-19 salgın sürecinde karşılaştıkları zorlukları değerlendirmek amacıyla hazırlanan yarı yapılandırılmış mülakatlar aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma kapsamında, mülakatlar yoluyla toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu süreçte elde edilen veriler, kodlama ve kategorilendirme işlemleri ile sistematik bir şekilde değerlendirilmiştir. Velilerin çoğunlukla teknolojik alt yapı eksikliğinden kaynaklanan sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Süreç içerisinde, hem velilerin hem de öğrencilerin bir dizi sorunla karşılaşmaları nedeniyle genel olarak verimliliğin düşük olduğu, ayrıca öğrencilerin birçok alışkanlıklarını kaybettikleri, derslerde geri kaldıkları ve süreçte yeterli disiplinin sağlanamadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Ethical Statement

Bu araştırmanın, Trabzon Üniversitesi tarafından 23.06.2022 tarihinde E-81614018-000-2200024357 sayılı kararıyla verilen etik kurul izni bulunmaktadır. Bu araştırmanın planlanmasından, uygulanmasına, verilerin toplanmasından verilerin analizine kadar olan tüm süreçte “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Bu araştırmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır. Bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir

Supporting Institution

TÜBİTAK

Project Number

1919B012110379

Thanks

Bu araştırma makalesi “Ortaokul Kaynaştırma Öğrencisi Velilerinin Covid-19 Salgın Sürecinde Yaşadıkları Problemlerin Belirlenmesi” isimli 1919B012110379 numaralı TÜBİTAK projesi kapsamında üretilmiştir. Yazarlar desteğinden dolayı TÜBİTAK’a teşekkür eder. Bu makale 27-30 Eylül 2023 tarihlerinde Kars’ta gerçekleştirilen 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde (UFBMEK-2023) özet bildiri olarak sunulmuştur.

References

  • Akçay, E., & Başgül, Ş.S. (2020). Pandemi ve özel gereksinimi olan/risk altındaki çocuklar. E. S. Ercan, Ç. Yektaş, A. E. Tufan, Ö. Bilaç (Ed.). Covıd-19 pandemisi ve çocuk ve ergen ruh sağlığı (s. 55-61) içinde. Türkiye Klinikleri.
  • Allan, J., & Sproul, G. (1985). Mainstreaming readings and activities for counsellors and teachers. Guidance Centre.
  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID-19. Asia- Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236.
  • Allen, K. E., & Cowdery, G. E. (2015). The exceptional child: Inclusion in early childhood education (8th ed.). Cencage Learning.
  • Asbury, K., Fox, L., Deniz, E., Code, A., & Toseeb, U. (2021). How is COVID-19 affecting the mental health of children with special educational needs and disabilities and their families? Journal of Autism and Developmental Disorders, 51(5), 1772-1780.
  • Asmundson, G., & Taylor, S., (2020). How health anxiety ınfluences responses to viral outbreaks like covıd-19: what all decision-makers, health authorities, and health care professionals need to know. Journal of Anxiety Disorders, 71, 102211.
  • Ataman, A. (2005). Özel eğitime giriş (2. Baskı). Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Atıcı, R. (2014). Kaynaştırma öğrencilerinin okul hayatında yaşadığı zorluklar. Electronic Turkish Studies, 9(5), 279-291.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.

DETERMINING THE PROBLEMS EXPERIENCED BY SECONDARY SCHOOL MAINSTREAMING STUDENTS' PARENTS DURING THE COVID-19 EPİDEMİC PROCESS

Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 1055 - 1075, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1419058

Abstract

Determining the difficulties faced by parents of secondary school mainstreaming students during COVID-19 process will contribute to determining the measures to be taken in case of re-closure. In addition, it is of great importance to determine the problems experienced by parents in order to provide a better educational environment for secondary school mainstreaming students. The aim of this study is to determine the problems experienced by parents of secondary school mainstreaming students during the COVID-19 epidemic. The case study method was used in this study. The study group consists of parents of 24 secondary school mainstreaming students. The data of the research was collected through semi-structured interviews prepared to evaluate the difficulties faced by parents of secondary school mainstreaming students during the COVID-19 epidemic process. Within the scope of the research, the data collected through interviews were subjected to content analysis. The data obtained in this process was systematically evaluated through coding and categorization processes. It is seen that parents mostly experience problems due to insufficient technological infrastructure. It was concluded that the process was generally not efficient because both parents and students experienced many problems during the process, and that the students lost many of their habits, fell behind in terms of lessons, and that there was not enough discipline in the process.

Project Number

1919B012110379

References

  • Akçay, E., & Başgül, Ş.S. (2020). Pandemi ve özel gereksinimi olan/risk altındaki çocuklar. E. S. Ercan, Ç. Yektaş, A. E. Tufan, Ö. Bilaç (Ed.). Covıd-19 pandemisi ve çocuk ve ergen ruh sağlığı (s. 55-61) içinde. Türkiye Klinikleri.
  • Allan, J., & Sproul, G. (1985). Mainstreaming readings and activities for counsellors and teachers. Guidance Centre.
  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID-19. Asia- Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236.
  • Allen, K. E., & Cowdery, G. E. (2015). The exceptional child: Inclusion in early childhood education (8th ed.). Cencage Learning.
  • Asbury, K., Fox, L., Deniz, E., Code, A., & Toseeb, U. (2021). How is COVID-19 affecting the mental health of children with special educational needs and disabilities and their families? Journal of Autism and Developmental Disorders, 51(5), 1772-1780.
  • Asmundson, G., & Taylor, S., (2020). How health anxiety ınfluences responses to viral outbreaks like covıd-19: what all decision-makers, health authorities, and health care professionals need to know. Journal of Anxiety Disorders, 71, 102211.
  • Ataman, A. (2005). Özel eğitime giriş (2. Baskı). Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Atıcı, R. (2014). Kaynaştırma öğrencilerinin okul hayatında yaşadığı zorluklar. Electronic Turkish Studies, 9(5), 279-291.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Inclusive Education
Journal Section Articles
Authors

Merve Sağır 0009-0004-4243-3012

Sibel Er Nas 0000-0002-5970-2811

Şeyma Nur Bekar 0000-0002-6614-8820

Project Number 1919B012110379
Early Pub Date May 25, 2024
Publication Date May 30, 2024
Submission Date January 18, 2024
Acceptance Date April 5, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Sağır, M., Er Nas, S., & Bekar, Ş. N. (2024). ORTAOKUL KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ VELİLERİNİN COVID-19 SALGIN SÜRECİNDE YAŞADIKLARI PROBLEMLERİN BELİRLENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1055-1075. https://doi.org/10.24315/tred.1419058