Bu çalışma Fen Bilgisi
öğretmen adaylarının bilim insanı farkındalıklarını belirlemeyi amaçlayan
betimsel bir çalışmadır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma
grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Türkiye’de Ege
Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinde Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim
Dalında (1-2-3-4. sınıf) öğrenim
görmekte olan 165 öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarına sunulan veri toplama aracından elde edilen verilerin
analizi sonucunda, bilim insanı farkındalık düzeyinin düşük olduğu
söylenebilir. Verilen örnekler
incelendiğinde bilim insanı ve bilime katkıları ile ilgili klişeleşmiş
örneklerin verildiği görülmektedir. Öğretmen
adaylarının, ders kitaplarında, medya da veya popüler kitaplarda yer alan
örnekler verdikleri tespit edilmiştir.
Ayrıca öğretmen adaylarının bilim insanının bilime katkısı noktasında da
aynı örnekler üzerinde durduğu görülmüştür. Çalışmanın dikkat çeken bir
diğer sonucu ise Marie Curie’nin 165 öğretmen adayından sadece on altısı
tarafından ifade edilmiş olmasıdır. Çalışma kapsamında elde edilen bir diğer
sonuç ise öğretmen adaylarının bilim insanlarının bilime katkıları noktasında
yanlış bilgilere de sahip olduğu yönündedir. Öğretmen adayları tarafından ifade
edilen kırk altı bilim insanının sadece dördü Türk-İslam bilginlerinden
oluşmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |