BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ

Year 2015, Volume: 19 Issue: 2, 59 - 82, 20.07.2016

Abstract

Ülkemizde lise türleri ve liseler arasındaki kalite farkından dolayı öğrencilerin daha iyi bir eğitim alma isteği, belli liselere olan talebi artırmış ve Milli Eğitim Bakanlığı bu sorunu çözmek için LGS (1998-2004), OKS (2005-2008), SBS (2009-2013) ve TEOG (2013) giriş sınavlarını hazırlamış ve uygulamıştır. Bu çalışmanın amacı Ortaöğretime geçiş sisteminde son 16 yılda yapılan değişikliklerin belli başlı ulusal gazetelerdeki köşe yazılarında nasıl ele alındığını saptamaktadır. Fenomonoloji deseninin kullanıldığı bu araştırmada son 16 yılın tarandığı Milliyet, Hürriyet, Sabah ve Habertürk gazetelerin ortaöğretime geçiş ile ilgili ulaşılabilen köşe yazıları fenomenolojik olarak analiz edilip yorumlanmıştır. Köşe yazarlarının ortaöğretime giriş sınavları ile ilgili değindikleri konular, tespit ettiği sorunlar, eleştirileri ve çözüm önerileri ışığında değerlendirme yapılmıştır.

AN INVESTIGATION OF NEWSPAPER ARTICLES REGARDING THE NATIONAL EXAMINATIONS FOR TRANSITION TO SECONDARY EDUCATION

Year 2015, Volume: 19 Issue: 2, 59 - 82, 20.07.2016

Abstract

Due to the gap of educational quality amongst the types of secondary schools (lycées) in Turkey, the demand to certain types of lycées have rapidly increased in recent decades as a result of the cadidates’ aspiration for accessing a better education. Thus, the Ministry of National Education (MONE) prepared, organized and put into effect some examinations and grading systems such as LGS (EEL) (1998-2004), OKS (ESSI)(2005-2008), SBS (ELD) (2009-2013) and TEOG (ETSSPE) (2013-…) to sort these kind of problems out. This study aims to determine how those changes made in the last 16 years on transition exams to secondary education have been reflected on the columns of the leading national newspapers. Through this phenomenological research, the last 16 years’ accessible columns of Milliyet, Hurriyet, Sabah and Haberturk newspapers on transition to secondary education, have been analysed and interpreted. Throug the analysis and evaluation of the available documents, it is attempted to shed light on the issues, problems, ciriticisms and suggestions of the columnists on transition sytems and exams.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Erkan DİNÇ Uşak Üniversitesi This is me

Eğitim Fakültesi This is me

İlköğretim Bölümü; Öğretmen This is me

İbrahim Akşit This is me

Publication Date July 20, 2016
Submission Date October 9, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Üniversitesi, D. D. E. D. U., Fakültesi, E., Öğretmen, İ. B., Akşit, İ. (2016). ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(2), 59-82. https://doi.org/10.20296/tsad.75934
AMA Üniversitesi DDEDU, Fakültesi E, Öğretmen İB, Akşit İ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. July 2016;19(2):59-82. doi:10.20296/tsad.75934
Chicago Üniversitesi, Doç. Dr. Erkan DİNÇ Uşak, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü; Öğretmen, and İbrahim Akşit. “ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19, no. 2 (July 2016): 59-82. https://doi.org/10.20296/tsad.75934.
EndNote Üniversitesi DDEDU, Fakültesi E, Öğretmen İB, Akşit İ (July 1, 2016) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19 2 59–82.
IEEE D. D. E. D. U. Üniversitesi, E. Fakültesi, İ. B. Öğretmen, and İ. Akşit, “ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 59–82, 2016, doi: 10.20296/tsad.75934.
ISNAD Üniversitesi, Doç. Dr. Erkan DİNÇ Uşak et al. “ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19/2 (July 2016), 59-82. https://doi.org/10.20296/tsad.75934.
JAMA Üniversitesi DDEDU, Fakültesi E, Öğretmen İB, Akşit İ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016;19:59–82.
MLA Üniversitesi, Doç. Dr. Erkan DİNÇ Uşak et al. “ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 19, no. 2, 2016, pp. 59-82, doi:10.20296/tsad.75934.
Vancouver Üniversitesi DDEDU, Fakültesi E, Öğretmen İB, Akşit İ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI İLE İLGİLİ KÖŞE YAZILARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016;19(2):59-82.