Ülkemizde lise türleri ve liseler arasındaki kalite farkından dolayı öğrencilerin daha iyi bir eğitim alma isteği, belli liselere olan talebi artırmış ve Milli Eğitim Bakanlığı bu sorunu çözmek için LGS (1998-2004), OKS (2005-2008), SBS (2009-2013) ve TEOG (2013) giriş sınavlarını hazırlamış ve uygulamıştır. Bu çalışmanın amacı Ortaöğretime geçiş sisteminde son 16 yılda yapılan değişikliklerin belli başlı ulusal gazetelerdeki köşe yazılarında nasıl ele alındığını saptamaktadır. Fenomonoloji deseninin kullanıldığı bu araştırmada son 16 yılın tarandığı Milliyet, Hürriyet, Sabah ve Habertürk gazetelerin ortaöğretime geçiş ile ilgili ulaşılabilen köşe yazıları fenomenolojik olarak analiz edilip yorumlanmıştır. Köşe yazarlarının ortaöğretime giriş sınavları ile ilgili değindikleri konular, tespit ettiği sorunlar, eleştirileri ve çözüm önerileri ışığında değerlendirme yapılmıştır.
Ortaöğretime geçiş sınavları Köşe yazıları Doküman incelemesi
Due to the gap of educational quality amongst the types of secondary schools (lycées) in Turkey, the demand to certain types of lycées have rapidly increased in recent decades as a result of the cadidates’ aspiration for accessing a better education. Thus, the Ministry of National Education (MONE) prepared, organized and put into effect some examinations and grading systems such as LGS (EEL) (1998-2004), OKS (ESSI)(2005-2008), SBS (ELD) (2009-2013) and TEOG (ETSSPE) (2013-…) to sort these kind of problems out. This study aims to determine how those changes made in the last 16 years on transition exams to secondary education have been reflected on the columns of the leading national newspapers. Through this phenomenological research, the last 16 years’ accessible columns of Milliyet, Hurriyet, Sabah and Haberturk newspapers on transition to secondary education, have been analysed and interpreted. Throug the analysis and evaluation of the available documents, it is attempted to shed light on the issues, problems, ciriticisms and suggestions of the columnists on transition sytems and exams.
Transition exams for secondary education Newspapers articles Documentary analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 19 Sayı: 2 |