Research Article
BibTex RIS Cite

MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ

Year 2018, Volume: 22 Issue: 1, 1 - 30, 05.04.2018

Abstract

Çekirdek aile
yapısının önemli bir ögesi olan çocuk, Türk sinemasında hemen her filmde yer
alır. Özellikle 1960 sonrasında Türk sinemasında yaşanan canlanma çocuk yıldızların
sinemayla tanışmasına paraleldir. Bu dönemde çekilen filmlerdeki çocuk imgesi,
dönemin diğer filmlerinde temsil edilen kahramanlarla aynı özellikler taşır.
Klasik anlatı yapısına uygun yaratılan ikili karşıtlıklar bağlamında iyi, saf,
masum olanı temsil eden çocuk ilerleyen yıllarda farklı çocuk imgeleriyle
karşımıza çıkar. 90’lı yıllar Türkiye için hem sinemada hem de toplumsal alanda
büyük bir değişimin yaşandığı bir dönemi niteler. Yeşilçam’ın klasik film
anlatım tarzlarının ve öykülerinin inandırıcılığını yitirmesi, sinematografik
dilin yetersiz kalışı yeni sinemacıların ortaya çıkmasında itici güç olmuş ve
geleneksel anlatı tarzının dışında bireysel karakterlerin sorunları ile ilgili
filmler üretilmeye başlanmıştır. Bu dönemde çocuk imgesi genellikle ana
hikayenin tamamlayıcı ögesi olarak kullanılmıştır. Reel toplumsal yaşama yakın
anlatım dili açısından bu dönemde üretilen filmler, toplumsal yaşamda beliren
kimi sorunları gözlemlemek ve anlamak açısından önemlidir. Bireyin yaşamı
boyunca karşılaştığı sorunların temelinde bağlanma sorunu gözlemlendiğinden çocukluk
dönemlerinde kurulan bağlanma tipleri üzerine çalışmalar yapmak gerekmektedir.
Çocuğun iletişim becerisi üzerinde önemli bir etkisi olan bağlanma, Zeki
Demirkubuz’un ikinci uzun metraj filmi Masumiyet’te birçok farklı anlamda
karşımıza çıkar. Özellikle çocukların televizyon ile kurduğu bağ dikkat
çekicidir. Bu çalışmada Masumiyet filmindeki çocuk bağlanma stilleri bağlanma kuramı
çerçevesinde transaksiyonel analiz yöntemiyle incelenecektir. 

References

  • WISNIEWSKI, K. (2015) “Betwixt and Between: The Child in M. Night Shyamalan's Films”, ed. Alexander N. Howe, Wynn Yarbrough, Kidding Around: The Child in Film and Media, Bloomsbury Publishing Inc: NewYork
Year 2018, Volume: 22 Issue: 1, 1 - 30, 05.04.2018

Abstract

References

  • WISNIEWSKI, K. (2015) “Betwixt and Between: The Child in M. Night Shyamalan's Films”, ed. Alexander N. Howe, Wynn Yarbrough, Kidding Around: The Child in Film and Media, Bloomsbury Publishing Inc: NewYork
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Uğur Baloğlu This is me

Publication Date April 5, 2018
Submission Date August 15, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Baloğlu, U. (2018). MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(1), 1-30.
AMA Baloğlu U. MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. April 2018;22(1):1-30.
Chicago Baloğlu, Uğur. “MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22, no. 1 (April 2018): 1-30.
EndNote Baloğlu U (April 1, 2018) MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22 1 1–30.
IEEE U. Baloğlu, “MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 22, no. 1, pp. 1–30, 2018.
ISNAD Baloğlu, Uğur. “MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22/1 (April 2018), 1-30.
JAMA Baloğlu U. MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018;22:1–30.
MLA Baloğlu, Uğur. “MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 22, no. 1, 2018, pp. 1-30.
Vancouver Baloğlu U. MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018;22(1):1-30.