Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 1, 1 - 30, 05.04.2018

Öz

Çekirdek aile
yapısının önemli bir ögesi olan çocuk, Türk sinemasında hemen her filmde yer
alır. Özellikle 1960 sonrasında Türk sinemasında yaşanan canlanma çocuk yıldızların
sinemayla tanışmasına paraleldir. Bu dönemde çekilen filmlerdeki çocuk imgesi,
dönemin diğer filmlerinde temsil edilen kahramanlarla aynı özellikler taşır.
Klasik anlatı yapısına uygun yaratılan ikili karşıtlıklar bağlamında iyi, saf,
masum olanı temsil eden çocuk ilerleyen yıllarda farklı çocuk imgeleriyle
karşımıza çıkar. 90’lı yıllar Türkiye için hem sinemada hem de toplumsal alanda
büyük bir değişimin yaşandığı bir dönemi niteler. Yeşilçam’ın klasik film
anlatım tarzlarının ve öykülerinin inandırıcılığını yitirmesi, sinematografik
dilin yetersiz kalışı yeni sinemacıların ortaya çıkmasında itici güç olmuş ve
geleneksel anlatı tarzının dışında bireysel karakterlerin sorunları ile ilgili
filmler üretilmeye başlanmıştır. Bu dönemde çocuk imgesi genellikle ana
hikayenin tamamlayıcı ögesi olarak kullanılmıştır. Reel toplumsal yaşama yakın
anlatım dili açısından bu dönemde üretilen filmler, toplumsal yaşamda beliren
kimi sorunları gözlemlemek ve anlamak açısından önemlidir. Bireyin yaşamı
boyunca karşılaştığı sorunların temelinde bağlanma sorunu gözlemlendiğinden çocukluk
dönemlerinde kurulan bağlanma tipleri üzerine çalışmalar yapmak gerekmektedir.
Çocuğun iletişim becerisi üzerinde önemli bir etkisi olan bağlanma, Zeki
Demirkubuz’un ikinci uzun metraj filmi Masumiyet’te birçok farklı anlamda
karşımıza çıkar. Özellikle çocukların televizyon ile kurduğu bağ dikkat
çekicidir. Bu çalışmada Masumiyet filmindeki çocuk bağlanma stilleri bağlanma kuramı
çerçevesinde transaksiyonel analiz yöntemiyle incelenecektir. 

Kaynakça

  • WISNIEWSKI, K. (2015) “Betwixt and Between: The Child in M. Night Shyamalan's Films”, ed. Alexander N. Howe, Wynn Yarbrough, Kidding Around: The Child in Film and Media, Bloomsbury Publishing Inc: NewYork
Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 1, 1 - 30, 05.04.2018

Öz

Kaynakça

  • WISNIEWSKI, K. (2015) “Betwixt and Between: The Child in M. Night Shyamalan's Films”, ed. Alexander N. Howe, Wynn Yarbrough, Kidding Around: The Child in Film and Media, Bloomsbury Publishing Inc: NewYork
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Baloğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baloğlu, U. (2018). MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(1), 1-30.
AMA Baloğlu U. MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Nisan 2018;22(1):1-30.
Chicago Baloğlu, Uğur. “MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22, sy. 1 (Nisan 2018): 1-30.
EndNote Baloğlu U (01 Nisan 2018) MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22 1 1–30.
IEEE U. Baloğlu, “MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 22, sy. 1, ss. 1–30, 2018.
ISNAD Baloğlu, Uğur. “MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22/1 (Nisan 2018), 1-30.
JAMA Baloğlu U. MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018;22:1–30.
MLA Baloğlu, Uğur. “MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 22, sy. 1, 2018, ss. 1-30.
Vancouver Baloğlu U. MASUMİYET FİLMİNDE ÇOCUK, TELEVİZYON VE BAĞLANMA İLİŞKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018;22(1):1-30.