Bu araştırmada özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde bilişim teknolojileri (BT) kullanımıyla ilgili Türkiye’de gerçekleştirilen araştırmaların sistematik olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamına alınan 26 adet çalışma; yayın yılı, yayın türü, makalelerin yayınlandıkları indeks, anahtar kelimeler, çalışmaların amaçları, uygulandıkları iller, araştırma yöntemi ve deseni, katılımcılar, veri toplama araçları ve veri analizi teknikleri temalarında incelenmiştir. Betimsel nitelikte bir tarama çalışması olan bu araştırmanın verileri doküman analizi yöntemi ile toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlar konu ile ilgili çalışmaların 2004 yılında başladığını ancak 2019 yılında yoğunlaştığını, yayın türlerine göre dengeli bir dağılım olduğunu ve makalelerin çoğunlukla ulusal veri tabanlarında taranan dergilerde basıldığını göstermektedir. Ayrıca araştırma sonucunda konu ile ilgili çalışmalarda genellikle özel yetenekli öğrenci grubu ile çalışıldığı, çalışmaların en fazla BT kullanımını değerlendirmek amaçlı gerçekleştirildiği ve çalışmaların gerçekleştirildiği iller açısından çok farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bu araştırmada incelenen çalışmaların verilerinin ölçek ve görüşme araçları ile toplandığı ve verilerin çoğunlukla ortalamalar arasındaki farklara dayalı istatistiksel yöntemler ve içerik analizi ile çözümlendiği tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre konu ile ilgili karma yöntemli araştırmaların artırılması ve örneklem grubunun farklılaştırılması gibi öneriler getirilmiştir.
bilişim teknolojileri eğitim özel yetenek özel yetenekli öğrenciler sistematik analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 3 |