Bu
araştırmanın amacı, sağlık yönetimi öğrencilerinin bilinçli farkındalıkları ve
empatik eğilimlerinin eleştirel düşünmeye etkisini incelemektir. Çalışma Selçuk
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde eğitim gören Sağlık Yönetimi bölümü
öğrencileri üzerine uygulanmıştır. Nicel araştırma deseni kullanılarak
araştırmaya 92 erkek 264 kadın olmak üzere 356 kişi katılmıştır. Bilinçli
Fakındalık ölçeği, Empatik Eğilim Ölçeği ve Eleştirel Düşünce Ölçeği
kullanılmıştır. Ölçeklerin cronbach-alpha değeri sırasıyla 0.849,0.809 ve
0.866’dir. Araştırmaya katılan öğrencilerin;
%25.8 i erkek, %74.2 si kadındır. Bunlar; %25.6 ’sı 1.sınıf, %30,3’ü
2.sınıf, %26.1’i 3.sınıf, %18’i 4.sınıflarından oluşmaktadır. Araştırmaya
katılan öğrencilerin üniversiteye yerleşmeden önceki yaşadığı yer oranları ise;
%15.2’ si köy ve kasaba, %30.3’ ü ilçe, %21.9’ u şehir, %32.6’ sı büyükşehir
olarak tespit edilmiştir. Araştırma kapsamındaki sağlık yönetimi öğrencilerin
anne eğitim durumlarının %75,8’ i ilkokul, %16,9’ u Lise, ve %7,3 lisans mezun
durumda iken; babalarını eğitim düzeyleri %56,5’i ilkokul, %29,2’ si Lise ve
%3,7’ si önlisans %10,7’ si lisans mezunu oldukları tespit edilmiştir.
Araştırmaya katılan sağlık yönetimi öğrencilerinin sahip oldukları aile
yapılarının %82,3’ ü Çekirdek ve %17,7’ si Geniş aile olarak tespit edilmiştir.
Araştırma sonucunda Bilinçli farkındalık ve empatik eğilim, eleştirel düşünceyi pozitif yönde
etkilemektedir. Bilinçli farkındalık 1 birim artış eleştirel düşünmede 0,22’lik
bir artış göstermektedir. Empatik eğilimdeki 1 birim artış eleştirel düşünmede
0,25’lik bir artış göstermektedir. İki değişken birlikte eleştirel düşüncenin
%23’ünü açıklamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2021 |
Submission Date | November 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 25 Issue: 1 |