Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Görüşleri Bağlamında Göçmen Öğrencilerin Eğitim Durumu

Yıl 2025, Cilt: 29 Sayı: 2, 311 - 331, 04.08.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1512690

Öz

Bu araştırmanın amacı, okullarda görevli öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda göçmen öğrencilerin eğitim durumunu belirlemektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemine dayalı bir olgubilim (fenomenoloji) araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin Konya ilindeki merkez ilçelerde (Karatay, Meram ve Selçuklu) yer alan ortaokullarda görevli 17 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Öğretmenlerin, göçmen öğrencilerin mevcut eğitim durumuna ilişkin görüşlerinin analizi neticesinde; iletişim, sosyal hayat, sorunların çözümü ve öğretmenlerin aldıkları eğitimler şeklinde alanlar tespit edilmiştir. Çalışma bulguları ilgili literatür ve benzer çalışmalarla karşılaştırılarak sonuçlar açıklanmıştır. Eğitim-öğretim süreçlerinin daha etkin yürütülmesi ve iyileştirilmesi amacıyla göçmen öğrencilerin özellikle dil ve kültür bağlamındaki sorunlarının çözülmesi; ayrıca öğretmenlerin de göçmen öğrenciler ve eğitimlerine ilişkin yeterli ve etkili eğitimlerden geçirilmesi önem arz etmektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Y. (2017). Migration and the current situation in Turkey after migration. N. Karasu, E. Gov ve T. Bağrıaçık, Geçici koruma statüsündeki bireylere yönelik özel eğitim hizmetleri kılavuzu kitabı (22-26). Ankara. [Special education services guidebook for individuals under temporary protection status]

Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers' Views

Yıl 2025, Cilt: 29 Sayı: 2, 311 - 331, 04.08.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1512690

Öz

The purpose of this study is to assess the educational status of immigrant students based on the views of teachers working in schools. This research employs a phenomenological approach within the qualitative research framework. The study group comprises 17 teachers from secondary schools located in the central districts (Karatay, Meram, and Selçuklu) of Konya, Türkiye, during the 2022-2023 academic year. Data was collected using a semi-structured interview form, and the gathered information was analyzed through descriptive and content analysis methods. From the analysis of teachers' views on the current educational status of immigrant students, key areas such as communication, social life, problem-solving, and teacher training emerged. The study findings were compared with relevant literature and similar studies, and the results were explained. In order to carry out and improve the education process more effectively, it is significant to solve the problems of immigrant students, especially in the context of language and culture, and to provide teachers with sufficient and effective training on immigrant students and their education.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Y. (2017). Migration and the current situation in Turkey after migration. N. Karasu, E. Gov ve T. Bağrıaçık, Geçici koruma statüsündeki bireylere yönelik özel eğitim hizmetleri kılavuzu kitabı (22-26). Ankara. [Special education services guidebook for individuals under temporary protection status]
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muhammet İbrahim Akyürek 0000-0001-9122-471X

Murat Akkoyun 0000-0003-3691-654X

Yayımlanma Tarihi 4 Ağustos 2025
Gönderilme Tarihi 8 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 31 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 29 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyürek, M. İ., & Akkoyun, M. (2025). Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers’ Views. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 29(2), 311-331. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1512690
AMA Akyürek Mİ, Akkoyun M. Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers’ Views. TSA. Ağustos 2025;29(2):311-331. doi:10.20296/tsadergisi.1512690
Chicago Akyürek, Muhammet İbrahim, ve Murat Akkoyun. “Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers’ Views”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29, sy. 2 (Ağustos 2025): 311-31. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1512690.
EndNote Akyürek Mİ, Akkoyun M (01 Ağustos 2025) Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers’ Views. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29 2 311–331.
IEEE M. İ. Akyürek ve M. Akkoyun, “Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers’ Views”, TSA, c. 29, sy. 2, ss. 311–331, 2025, doi: 10.20296/tsadergisi.1512690.
ISNAD Akyürek, Muhammet İbrahim - Akkoyun, Murat. “Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers’ Views”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29/2 (Ağustos2025), 311-331. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1512690.
JAMA Akyürek Mİ, Akkoyun M. Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers’ Views. TSA. 2025;29:311–331.
MLA Akyürek, Muhammet İbrahim ve Murat Akkoyun. “Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers’ Views”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 29, sy. 2, 2025, ss. 311-3, doi:10.20296/tsadergisi.1512690.
Vancouver Akyürek Mİ, Akkoyun M. Educational Status of Immigrant Students in the Context of Teachers’ Views. TSA. 2025;29(2):311-3.