Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 29 Sayı: 2, 593 - 608, 04.08.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1576748

Öz

Akademik azim öğrencilerin hedeflerine ulaşmasında etkisi oldukça ön planda olan bir etmen olarak karşımıza çıkmaktadır. Akademik konularda azimli olan bireylerin kendilerine en uygun öğrenme stratejilerini belirleyebilen; yani öz düzenleme becerisi edinmiş bireyler oldukları söylenebilir. Eğitim hayatlarının ilk basamağında olan 4. sınıf öğrencilerinin akademik azimlerini ve öz düzenleme becerilerini belirlemek; onların bu noktada kendilerini geliştirmelerini sağlayabilmek ve bu becerilerini hayatlarının geri kalanına entegre etmelerine zemin oluşturmak adına önemli olacaktır. Bu nedenle bu araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik azimleri ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Mersin ilinin merkez ilçelerine bağlı devlet ilkokullarında öğrenim görmekte olan 391 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Rojas ve ark. (2012) tarafından geliştirilen ‘‘Akademik Azim Ölçeği’’ ve Yılmaz (2020) tarafından geliştirilen “Öz Düzenleme Ölçeği” kullanılmıştır. Parametrik testlerin varsayımlarının sağlanmasının ardından, değişkenler arası ilişki pearson korelasyon testi kullanılarak belirlenirken; bağımsız gruplar arası farklılıklar bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile belirlenmiştir. Bu araştırmanın sonuçlarına göre; ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik azimleri ve öz düzenleme becerilerinin yüksek olduğu, akademik azim ile öz düzenleme becerileri arasında anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Altuntaş, Z. & Sulak, S. E. (2024). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik öz düzenleme becerileri ile matematik ders başarıları arasındaki ilişki. TEBD, 22(1), 487-510. https://doi.org/10.37217/tebd.1376972
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Serin 0000-0002-1208-5553

Ümit İzgi Onbaşılı 0000-0002-7655-3037

Yayımlanma Tarihi 4 Ağustos 2025
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2024
Kabul Tarihi 24 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 29 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Serin, G., & İzgi Onbaşılı, Ü. (2025). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 29(2), 593-608. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1576748
AMA Serin G, İzgi Onbaşılı Ü. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. TSA. Ağustos 2025;29(2):593-608. doi:10.20296/tsadergisi.1576748
Chicago Serin, Gamze, ve Ümit İzgi Onbaşılı. “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29, sy. 2 (Ağustos 2025): 593-608. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1576748.
EndNote Serin G, İzgi Onbaşılı Ü (01 Ağustos 2025) İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29 2 593–608.
IEEE G. Serin ve Ü. İzgi Onbaşılı, “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, TSA, c. 29, sy. 2, ss. 593–608, 2025, doi: 10.20296/tsadergisi.1576748.
ISNAD Serin, Gamze - İzgi Onbaşılı, Ümit. “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29/2 (Ağustos2025), 593-608. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1576748.
JAMA Serin G, İzgi Onbaşılı Ü. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. TSA. 2025;29:593–608.
MLA Serin, Gamze ve Ümit İzgi Onbaşılı. “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 29, sy. 2, 2025, ss. 593-08, doi:10.20296/tsadergisi.1576748.
Vancouver Serin G, İzgi Onbaşılı Ü. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Azimleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. TSA. 2025;29(2):593-608.