Research Article
BibTex RIS Cite

Destinasyon Tanıtımında YouTube Tanıtım Videolarının İçerik Analizi

Year 2025, Volume: 26 Issue: 26, 120 - 141, 30.06.2025

Abstract

Bu çalışmanın amacı, turistik bir destinasyon olan Kuşadası’nın YouTube’da bulunan videolarının içeriklerini analiz ederek, videolarda öne çıkan görsel ve sözel unsurları, temaları ve verilmek istenen mesajları belirlemektir. Araştırma kapsamında YouTube’ da son iki yılda yayınlanan Kuşadası tanıtım videoları amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak belirlenmiş ve incelenmiştir. Anahtar kelime olarak “Kuşadası tanıtım” ifadesi kullanılmış ve toplamda 10 adet tanıtım videosuna ulaşılmıştır. Yapılan analizler neticesinde, YouTube üzerinde yayınlanan Kuşadası tanıtım videolarının tanıtım, bilgilendirme ve tarihi temalarının ön olana çıktığı görülmüştür. Amatör ve profesyonel çekimler ile yayınlanan videolarda, izleyici üzerinde merak uyandırmak amaçlanmıştır. Çalışmanın, YouTube’da yayınlanan destinasyon tanıtım videolarının gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Aktan, E. ve Koçyiğit, M. (2016). Sosyal Medyanın Turizm Faaliyetlerindeki Rolü Üzerinde Teorik Bir İnceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (Özel Sayı), 62-73.
  • Alizadeh, A. & Isa, R.M. (2015). The Use of Social Media in Destination Marketing: An Exploratory Study. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 63(2), 175-192.
  • Arıkan, E. ve Polat, H. (2021). Ülkelerin Destinasyon Tanıtımında Kullandıkları Sosyal Medya Hesaplarının Kümeleme Analizi ile İncelenmesi. Journal of Tourism and Gastonomy Studies. 9(4), 2612-2623.
  • Atılgan, S.S. ve Karapınar, M. (2015). Turizm Destinasyon Pazarlama ve Tanıtımda Web Siteleri: Bir Web Portalı İncelemesi. Atatürk İletişim Dergisi, 9, 113-124.
  • Auliya, A. (2020). The Role of Advertising in Social Media on Holiday Destinations Choice Among the Millennial Travelers. Tourism Research Journal, 4(1), 76-85.
  • Ayyildiz, A. Y. (2024). Service quality implications of cross-cultural differences in tourism and hospitality. Multidisciplinary Business Review, 17(1), 1-15.
  • Ayyildiz, A. Y., Baykal, M., & Koc, E. (2022). Attitudes of hotel customers towards the use of service robots in hospitality service encounters. Technology in Society, 70, 101995.
  • Ayyildiz, T., Ayyildiz, A. Y., & Koc, E. (2024). Illusion of control in service failure situations: customer satisfaction/dissatisfaction, complaints, and behavioural intentions. Current Psychology, 43(1), 515-530.
  • Baykal, M., Yazıcı Ayyıldız, A., & Koc, E. (2024). The influence of consumer confusion on the repurchase intentions of hotel guests: the role of brand loyalty and customer satisfaction. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 36(12), 4338-4356.
  • Bozkurt, S. ve Ayduğan, B.N. (2023). Destinasyon Bilinirliği ve Destinasyon Tanıtım Aracı Tercihi Üzerinde Bir Araştırma: Beykoz Örneği. Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları Dergisi, 4(6), 32-51.
  • Canöz, K., Gülmez, Ö. ve Eroğlu, G. (2020). Pazarlamanın Yükselen Yıldızı Influencer Marketing: Influencer Takipçilerinin Satın Alma Davranışını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 73-91.
  • Chen, C.C. & Lin, Y.H. (2012). Segmenting Mainland Chinese Tourists to Taiwan by Destination Familiarity: A Factor-Cluster Approach. International Journal of Tourism Research, 14, 339-352.
  • Civelek Oruç, M. ve Türkay, O. (2018). Türkiye Tanıtım Afişlerinin Göstergebilimsel Bir Analizi: Home of Turkey Afişleri Örneği. TOJDAC, 8(2), 312-328.
  • Çetinel, F.G. (2001). Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi: Türkiye’nin Tanıtımında Turizm Bakanlığı’nın Yurtdışında Faaliyet Gösteren Medya Araçlarında Yaptığı Reklam Harcamaları ile Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 151-161.
  • Çiftçi, H. (2016). Turistik Destinasyon Ürünlerinin Popülerleşmesinde Sosyal Medyanın Rolü. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(33), 544-551.
  • Çilesiz, E. ve Arıkan, E. (2020). Destinasyon Tanıtımında Dijital Medya Kullanımı: YouTube Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 349-359.
  • Dalgın, T. ve Civelek Oruç, M. (2015). Turistik Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi: Amasya İlindeki 4 Yıldızlı Bir Konaklama İşletmesinde Uyulama. 16. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı.
  • Dilek, S.E., Kulakoğlu Dilek, N. ve Babacan Aktaş, E. (2019). Destinasyon Tanıtım Filmleri Ne Anlatır? Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34, 259-274.
  • Dina, R. & Sabou, G. (2012). Influence of Social Media in Choice of Touristic Destination. Cactus Tourism Journal, 3(2), 24-30. Di Pietro, L., Di Virgilio, F. & Pantano, E. (2012). Social Network for the Choice of Tourist Destination: Attitude and Behavioural Intention. Jorunal of Hospitality and Tourism Technology, 3(1), 60-76.
  • Duğan, Ö. ve Aydın, B.O. (2018). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-13.
  • Erdoğan Morçin, S. ve Büyüker İşler, D. (2017). Destinasyon Sloganlarında Kullanılan Temaların Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(4), 1081-1090.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2014). Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 42-59.
  • García, J.A., Gómez, M. & Molina, A. (2012). A Destination Branding Model: An Empirical Analysis Based on Stakeholders. Tourism Management, 33, 646-661.
  • Hays, S., Page, S.J. & Buhalis, D. (2013). Social Media As A Destination Marketing Tool: Its Use by National Tourism Organisations. Current Issues in Tourism, 16(3), 211-239.
  • Hua, L.Y., Ramayah, T., Ping, T.A. & Jun-Hwa, C. (2017). Social Media As A Tool to Help Select Tourism Destinations: The Case of Malaysia. Information Systems Management, 34(3), 265-279.
  • Huertas, A., Míguez-Gonzalez, M.I. & Lozano-Monterrubio, N. (2017). YouTube Usage by Spanish Tourist Destinations As A Tool to Communicate Their Identities and Brands. Journal of Brand Management, 24(3), 211-229.
  • İnanır, A. (2019). Türk Turizminde Tanıtım Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 1(1), 58-65.
  • Karahan, S., Uzun, G. ve Uca, S. (2023). Gaziantep Yöresel Lezzetleri ile İlgili YouTube Videolarının İçerik Analizi. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 6(1), 1-16.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kavacık, M., Zafer, S. ve İnal, M. (2012). Turizmde Destinasyon Markalaması: Alanya Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 39, 169-192.
  • Kenan, G., Kenan, G., POiy, A., ve OPrAH4APHHHH, E. K. (2018). Destinasyon Tanıtımında Yerel Yönetimlerin Rolü: Belediyelerin Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Türk Dünyası Ekonomi Forumu 3(79), 38-51.
  • Keş, Y. ve Kurt, S. (2015). Küresel Düzeyde Kültürel Bir Tanıtım ve Marka Aracı Olarak Turizm Logoları. Medeniyet Sanat Dergisi, 1(1), 91-114.
  • Kılıç, B. ve Akyurt, H. (2011). Destinasyon İmajı Oluşturmada Hüzün Turizmi: Afyonkarahisar ve Başkomutan Tarihi Milli Parkı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 209-232.
  • Koc, E., & Ayyildiz, A. Y. (2021). Culture’s influence on the design and delivery of the marketing mix elements in tourism and hospitality. Sustainability, 13(21), 11630.
  • Koc, E., & Yazici Ayyildiz, A. (2022). An overview of tourism and hospitality scales: Discussion and recommendations. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 5(5), 927-949.
  • Koc, E., Hatipoglu, S., Kivrak, O., Celik, C., & Koc, K. (2023). Houston, we have a problem!: The use of ChatGPT in responding to customer complaints. Technology in Society, 74, 102333.
  • Kumar, P., Mishra, J.M. & Rao, Y.V. (2022). Analysing Tourism Destination Promotion Through Facebook by Destination Marketing Organizations of India. Current Issues in Tourism, 25(9), 1416-1431.
  • Lange-Faria, W. & Elliot, S. (2012). Understanding The Role of Social Media in Destination Marketing. An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 7(1), 193-211.
  • Lim, Y., Chung, Y. & Weaver, P.A. (2012). The Impact of Social Media on Destinastion Branding: Consumer-Generated Videos Versus Destination Marketer-Generated Videos. Journal of Vacation Marketing, 18(3), 197-206.
  • Merdim, M. (2019). Film ve Dizi Turizminin Destinasyon Seçiminde Önemi: Kapadokya Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Motahar, P.S., Tavakoli, R. & Mura, P. (2024). Social Media Influencers Visual Framing of Iran on YouTube. Tourism Recreation Research, 49(2), 270-282.
  • Özbay, G. ve Çekin, A. (2021). Viral Pazarlama Aracı Olarak YouTube ve Destinasyon İmajına Etkisi: İrlanda-Dublin Örneği. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 5(5), 583-605.
  • Özsarı, S.H., Hoşgör, H. ve Gündüz Hoşgör, D. (2016). Hastane Web Performanslarının Halkla İlişkiler ve Tanıtım Açısından İncelenmesi: Türkiye, Hindistan ve İrlanda Örnekleri. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4, 209-217.
  • Öztürk, İ. ve Toker, M. (2022). Fiziksel Kanıtlar Bağlamında YouTube Üzerinden Yayınlanan Otel Tanıtım Videolarının İçerik Analizi: Kapadokya Oteller Örneği. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-20.
  • Pagtalunan, P.A.H., Borja, N.L., Hernandez, J.U. & Esplanada, D.E. (2022). A Content Analysis on Siargao Island from The Perspective of YouTube Vloggers. Quantum Journal of Social Sciences and Humanities, 3(4), 83-99.
  • Reino, D. & Hay, B. (2016). The Use of YouTube As A Tourism Marketing Tool. Travel and Tourism Research Association Advancing Tourism Research Globally.
  • Roy, S.K., Fatema, R., Islam, J. & Huda, N. (2020). Reviewing YouTube As A Compelling Tool fort he Promotion of Tourism. International Journal of Management and Accounting, 2(5), 96-104.
  • Sarı, İ. (2023). Destinasyon İmajı Açısından Türk Keneşi Ülkelerinin Tanıtım Filmleri Üzerine Bir Değerlendirme. Yüksek Lisans Tezi, Kırgızistan – Türkiye Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Biškek.
  • Sezgin, M. ve Ahmed, Y.S. (2019). Turizm Sektöründe Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 1-9.
  • Sezgin, M. ve Karagöz, B.S. (2023). Turistik Destinasyon Tanıtımında Sosyal Medyanın Rolü: Göbeklitepe Örneği. Alanya Akademik Bakış Dergisi, 7(3), 1161-1176.
  • Sidar, N. ve Olcay, A. (2024). Destinasyon Tanıtımında Sosyal Medyanın Kullanımı: Alanya Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(2), 465-489.
  • Sobeen, H., Ahmad, M.S., Ali, D. & Ain Shahbaz, Q.U. (2023). Social Media and Travel Planning Behavior: Influencing Content on Facebook, Instagram and YouTube. Interntional Journal of Business and Management Sciences, 4(4), 41- 64.
  • Sugar, C. (2017). YouTube As A Destination Marketing Tool: A Canadian Content Analysis. PhD Thesis, Toronto Metropolitan University, Toronto.
  • Tadjine, S. & Mebarki, S. (2024). Digital Influencers As A Mechanism for Tourism Promotion in Algeria: An Analytical Study of A Selection of Tourism Channels on YouTube. Remittances Review, 9(2), 4950-4973.
  • Tsaur, S.H., Liao, Y.L. & Tsai, C.F. (2020). Analyzing the Important Implications of Tourism Marketing Slogans and Logos in Asia Pacific Nations. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 25(4), 355-368.
  • Ustaoğlu, S. ve Ünal, A. (2024). Destinasyon Pazarlamasında Tanıtım Materyallerinin Yeri ve Önemi: Sinop Örneği. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 7(2), 373-385.
  • Uşaklı, A., Koç, B. ve Sönmez, S. (2017). How Social are Destinations? Examining European DMO Social Media Usage. Journal of Destination Marketing & Management, 6, 136-149.
  • Ültay, E., Akyurt, H. ve Ültay, N. (2021). Sosyal Bilimlerde Betimsel İçerik Analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 188-201.
  • Xiang, Z. & Gretsel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search. Tourism Management, 31, 179-188.

Content Analysis of YouTube Promotional Videos in Destination Promotion

Year 2025, Volume: 26 Issue: 26, 120 - 141, 30.06.2025

Abstract

The aim of this study is to analyze the content of YouTube videos about Kuşadası, a popular tourist destination, and to identify the prominent visual and verbal elements, themes, and intended messages within these videos. Within the scope of the research, promotional videos of Kuşadası published on YouTube in the last two years were selected and examined using a purposive sampling method. The keyword "Kuşadası promotion" was used, and a total of 10 promotional videos were identified. The analysis revealed that the themes of promotion, information, and history were the most prominent in the Kuşadası promotional videos on YouTube. Both amateur and professional videos aimed to create curiosity and engagement among viewers. It is expected that this study will contribute to the development of destination promotional videos on YouTube.

References

  • Aktan, E. ve Koçyiğit, M. (2016). Sosyal Medyanın Turizm Faaliyetlerindeki Rolü Üzerinde Teorik Bir İnceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (Özel Sayı), 62-73.
  • Alizadeh, A. & Isa, R.M. (2015). The Use of Social Media in Destination Marketing: An Exploratory Study. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 63(2), 175-192.
  • Arıkan, E. ve Polat, H. (2021). Ülkelerin Destinasyon Tanıtımında Kullandıkları Sosyal Medya Hesaplarının Kümeleme Analizi ile İncelenmesi. Journal of Tourism and Gastonomy Studies. 9(4), 2612-2623.
  • Atılgan, S.S. ve Karapınar, M. (2015). Turizm Destinasyon Pazarlama ve Tanıtımda Web Siteleri: Bir Web Portalı İncelemesi. Atatürk İletişim Dergisi, 9, 113-124.
  • Auliya, A. (2020). The Role of Advertising in Social Media on Holiday Destinations Choice Among the Millennial Travelers. Tourism Research Journal, 4(1), 76-85.
  • Ayyildiz, A. Y. (2024). Service quality implications of cross-cultural differences in tourism and hospitality. Multidisciplinary Business Review, 17(1), 1-15.
  • Ayyildiz, A. Y., Baykal, M., & Koc, E. (2022). Attitudes of hotel customers towards the use of service robots in hospitality service encounters. Technology in Society, 70, 101995.
  • Ayyildiz, T., Ayyildiz, A. Y., & Koc, E. (2024). Illusion of control in service failure situations: customer satisfaction/dissatisfaction, complaints, and behavioural intentions. Current Psychology, 43(1), 515-530.
  • Baykal, M., Yazıcı Ayyıldız, A., & Koc, E. (2024). The influence of consumer confusion on the repurchase intentions of hotel guests: the role of brand loyalty and customer satisfaction. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 36(12), 4338-4356.
  • Bozkurt, S. ve Ayduğan, B.N. (2023). Destinasyon Bilinirliği ve Destinasyon Tanıtım Aracı Tercihi Üzerinde Bir Araştırma: Beykoz Örneği. Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları Dergisi, 4(6), 32-51.
  • Canöz, K., Gülmez, Ö. ve Eroğlu, G. (2020). Pazarlamanın Yükselen Yıldızı Influencer Marketing: Influencer Takipçilerinin Satın Alma Davranışını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 73-91.
  • Chen, C.C. & Lin, Y.H. (2012). Segmenting Mainland Chinese Tourists to Taiwan by Destination Familiarity: A Factor-Cluster Approach. International Journal of Tourism Research, 14, 339-352.
  • Civelek Oruç, M. ve Türkay, O. (2018). Türkiye Tanıtım Afişlerinin Göstergebilimsel Bir Analizi: Home of Turkey Afişleri Örneği. TOJDAC, 8(2), 312-328.
  • Çetinel, F.G. (2001). Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi: Türkiye’nin Tanıtımında Turizm Bakanlığı’nın Yurtdışında Faaliyet Gösteren Medya Araçlarında Yaptığı Reklam Harcamaları ile Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 151-161.
  • Çiftçi, H. (2016). Turistik Destinasyon Ürünlerinin Popülerleşmesinde Sosyal Medyanın Rolü. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(33), 544-551.
  • Çilesiz, E. ve Arıkan, E. (2020). Destinasyon Tanıtımında Dijital Medya Kullanımı: YouTube Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 349-359.
  • Dalgın, T. ve Civelek Oruç, M. (2015). Turistik Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi: Amasya İlindeki 4 Yıldızlı Bir Konaklama İşletmesinde Uyulama. 16. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı.
  • Dilek, S.E., Kulakoğlu Dilek, N. ve Babacan Aktaş, E. (2019). Destinasyon Tanıtım Filmleri Ne Anlatır? Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34, 259-274.
  • Dina, R. & Sabou, G. (2012). Influence of Social Media in Choice of Touristic Destination. Cactus Tourism Journal, 3(2), 24-30. Di Pietro, L., Di Virgilio, F. & Pantano, E. (2012). Social Network for the Choice of Tourist Destination: Attitude and Behavioural Intention. Jorunal of Hospitality and Tourism Technology, 3(1), 60-76.
  • Duğan, Ö. ve Aydın, B.O. (2018). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-13.
  • Erdoğan Morçin, S. ve Büyüker İşler, D. (2017). Destinasyon Sloganlarında Kullanılan Temaların Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(4), 1081-1090.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2014). Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 42-59.
  • García, J.A., Gómez, M. & Molina, A. (2012). A Destination Branding Model: An Empirical Analysis Based on Stakeholders. Tourism Management, 33, 646-661.
  • Hays, S., Page, S.J. & Buhalis, D. (2013). Social Media As A Destination Marketing Tool: Its Use by National Tourism Organisations. Current Issues in Tourism, 16(3), 211-239.
  • Hua, L.Y., Ramayah, T., Ping, T.A. & Jun-Hwa, C. (2017). Social Media As A Tool to Help Select Tourism Destinations: The Case of Malaysia. Information Systems Management, 34(3), 265-279.
  • Huertas, A., Míguez-Gonzalez, M.I. & Lozano-Monterrubio, N. (2017). YouTube Usage by Spanish Tourist Destinations As A Tool to Communicate Their Identities and Brands. Journal of Brand Management, 24(3), 211-229.
  • İnanır, A. (2019). Türk Turizminde Tanıtım Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 1(1), 58-65.
  • Karahan, S., Uzun, G. ve Uca, S. (2023). Gaziantep Yöresel Lezzetleri ile İlgili YouTube Videolarının İçerik Analizi. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 6(1), 1-16.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kavacık, M., Zafer, S. ve İnal, M. (2012). Turizmde Destinasyon Markalaması: Alanya Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 39, 169-192.
  • Kenan, G., Kenan, G., POiy, A., ve OPrAH4APHHHH, E. K. (2018). Destinasyon Tanıtımında Yerel Yönetimlerin Rolü: Belediyelerin Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Türk Dünyası Ekonomi Forumu 3(79), 38-51.
  • Keş, Y. ve Kurt, S. (2015). Küresel Düzeyde Kültürel Bir Tanıtım ve Marka Aracı Olarak Turizm Logoları. Medeniyet Sanat Dergisi, 1(1), 91-114.
  • Kılıç, B. ve Akyurt, H. (2011). Destinasyon İmajı Oluşturmada Hüzün Turizmi: Afyonkarahisar ve Başkomutan Tarihi Milli Parkı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 209-232.
  • Koc, E., & Ayyildiz, A. Y. (2021). Culture’s influence on the design and delivery of the marketing mix elements in tourism and hospitality. Sustainability, 13(21), 11630.
  • Koc, E., & Yazici Ayyildiz, A. (2022). An overview of tourism and hospitality scales: Discussion and recommendations. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 5(5), 927-949.
  • Koc, E., Hatipoglu, S., Kivrak, O., Celik, C., & Koc, K. (2023). Houston, we have a problem!: The use of ChatGPT in responding to customer complaints. Technology in Society, 74, 102333.
  • Kumar, P., Mishra, J.M. & Rao, Y.V. (2022). Analysing Tourism Destination Promotion Through Facebook by Destination Marketing Organizations of India. Current Issues in Tourism, 25(9), 1416-1431.
  • Lange-Faria, W. & Elliot, S. (2012). Understanding The Role of Social Media in Destination Marketing. An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 7(1), 193-211.
  • Lim, Y., Chung, Y. & Weaver, P.A. (2012). The Impact of Social Media on Destinastion Branding: Consumer-Generated Videos Versus Destination Marketer-Generated Videos. Journal of Vacation Marketing, 18(3), 197-206.
  • Merdim, M. (2019). Film ve Dizi Turizminin Destinasyon Seçiminde Önemi: Kapadokya Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Motahar, P.S., Tavakoli, R. & Mura, P. (2024). Social Media Influencers Visual Framing of Iran on YouTube. Tourism Recreation Research, 49(2), 270-282.
  • Özbay, G. ve Çekin, A. (2021). Viral Pazarlama Aracı Olarak YouTube ve Destinasyon İmajına Etkisi: İrlanda-Dublin Örneği. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 5(5), 583-605.
  • Özsarı, S.H., Hoşgör, H. ve Gündüz Hoşgör, D. (2016). Hastane Web Performanslarının Halkla İlişkiler ve Tanıtım Açısından İncelenmesi: Türkiye, Hindistan ve İrlanda Örnekleri. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4, 209-217.
  • Öztürk, İ. ve Toker, M. (2022). Fiziksel Kanıtlar Bağlamında YouTube Üzerinden Yayınlanan Otel Tanıtım Videolarının İçerik Analizi: Kapadokya Oteller Örneği. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-20.
  • Pagtalunan, P.A.H., Borja, N.L., Hernandez, J.U. & Esplanada, D.E. (2022). A Content Analysis on Siargao Island from The Perspective of YouTube Vloggers. Quantum Journal of Social Sciences and Humanities, 3(4), 83-99.
  • Reino, D. & Hay, B. (2016). The Use of YouTube As A Tourism Marketing Tool. Travel and Tourism Research Association Advancing Tourism Research Globally.
  • Roy, S.K., Fatema, R., Islam, J. & Huda, N. (2020). Reviewing YouTube As A Compelling Tool fort he Promotion of Tourism. International Journal of Management and Accounting, 2(5), 96-104.
  • Sarı, İ. (2023). Destinasyon İmajı Açısından Türk Keneşi Ülkelerinin Tanıtım Filmleri Üzerine Bir Değerlendirme. Yüksek Lisans Tezi, Kırgızistan – Türkiye Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Biškek.
  • Sezgin, M. ve Ahmed, Y.S. (2019). Turizm Sektöründe Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 1-9.
  • Sezgin, M. ve Karagöz, B.S. (2023). Turistik Destinasyon Tanıtımında Sosyal Medyanın Rolü: Göbeklitepe Örneği. Alanya Akademik Bakış Dergisi, 7(3), 1161-1176.
  • Sidar, N. ve Olcay, A. (2024). Destinasyon Tanıtımında Sosyal Medyanın Kullanımı: Alanya Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(2), 465-489.
  • Sobeen, H., Ahmad, M.S., Ali, D. & Ain Shahbaz, Q.U. (2023). Social Media and Travel Planning Behavior: Influencing Content on Facebook, Instagram and YouTube. Interntional Journal of Business and Management Sciences, 4(4), 41- 64.
  • Sugar, C. (2017). YouTube As A Destination Marketing Tool: A Canadian Content Analysis. PhD Thesis, Toronto Metropolitan University, Toronto.
  • Tadjine, S. & Mebarki, S. (2024). Digital Influencers As A Mechanism for Tourism Promotion in Algeria: An Analytical Study of A Selection of Tourism Channels on YouTube. Remittances Review, 9(2), 4950-4973.
  • Tsaur, S.H., Liao, Y.L. & Tsai, C.F. (2020). Analyzing the Important Implications of Tourism Marketing Slogans and Logos in Asia Pacific Nations. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 25(4), 355-368.
  • Ustaoğlu, S. ve Ünal, A. (2024). Destinasyon Pazarlamasında Tanıtım Materyallerinin Yeri ve Önemi: Sinop Örneği. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 7(2), 373-385.
  • Uşaklı, A., Koç, B. ve Sönmez, S. (2017). How Social are Destinations? Examining European DMO Social Media Usage. Journal of Destination Marketing & Management, 6, 136-149.
  • Ültay, E., Akyurt, H. ve Ültay, N. (2021). Sosyal Bilimlerde Betimsel İçerik Analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 188-201.
  • Xiang, Z. & Gretsel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search. Tourism Management, 31, 179-188.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Emine Çallak 0009-0002-3310-4810

Ahu Yazıcı Ayyıldız 0000-0002-1301-2428

Early Pub Date June 30, 2025
Publication Date June 30, 2025
Submission Date February 11, 2025
Acceptance Date June 30, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 26 Issue: 26

Cite

APA Çallak, E., & Yazıcı Ayyıldız, A. (2025). Destinasyon Tanıtımında YouTube Tanıtım Videolarının İçerik Analizi. Journal of Travel and Tourism Research, 26(26), 120-141.