Ülkemizde cumhuriyetten günümüze ilköğretim düzeyinde program geliştirme alanında önemli değişiklikler hayata geçirilmiştir. Özellikle 1924, 1926, 1930, 1936, 1948, 1968 ve 2004 yıllarında yapılan değişiklikler kapsamlı olmuştur. Eğitim programlarının değerlendirilme boyutu programların devamlılık açısından önemle üzerinde durulması gereken bir durumdur. Değerlendirme süreci hayata geçirilen programın güçlü ve zayıf yönlerini ortaya çıkarır. Amacına uygun bir değerlendirme süreci programın geliştirilmesini ve beklentileri karşılamasına yardımcı olur. Bu araştırmanın amacı ülkemizde uygulanmış olan cumhuriyetten günümüze sosyal bilgiler programlarının değerlendirme sürecinin incelenmesi ve bu programlarda değerlendirmenin nasıl yapıldığının belirlenmesidir. Araştırma nitel bir araştırma olup belge tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ülkemizde uygulanmış ve halen uygulanmakta olan sosyal bilgiler eğitim programları değerlendirme süreci yönünden incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |