Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı teknoloji alt yapısı tamamlanan ilk ve ortaöğretim düzeyinde okullarda Bilişim Teknolojileri
Rehber Öğretmenleri (BTRÖ) görevlendirmiştir. Görevlendirilen bu öğretmenlerin teknoloji koçluk rolleri ile ISTE-C’de belirtilen
standartlar örtüşmektedir. Bu çalışmada, ISTE-C’de tanımlanan standartlar ile BTRÖ’nün görevlerinin karşılaştırılması yapılmış,
BTRÖ’nün görev tanımlarının uluslararası standartlar açısından değerlendirilmiştir. Araştırmaya 1008 BTRÖ ile gerçekleştirilmiş
olup, tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma neticesinde BTRÖ genel olarak Teknoloji
Koçluk düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Vizyoner Liderlik ve Dijital Vatandaşlık alt boyutlarında yine yüksek düzeyde,
Mesleki Gelişim alt boyutunda ise orta düzeyde teknoloji koçu oldukları sonucu elde edilmiştir. Ayrıca BTRÖ’lerin teknoloji
koçluk düzeylerinin cinsiyet, branş ve mesleki kıdemlerine göre farklılaştığı; çalıştıkları okul türüne göre teknoloji koçluk düzeyi
açısından önemli olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Social Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 1 |