Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ REHBER ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ KOÇLUK DÜZEYLERİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 126 - 138, 31.03.2017

Öz








Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı teknoloji alt yapısı tamamlanan ilk ve ortaöğretim düzeyinde okullarda Bilişim Teknolojileri
Rehber Öğretmenleri (BTRÖ) görevlendirmiştir. Görevlendirilen bu öğretmenlerin teknoloji koçluk rolleri ile ISTE
-C’de belirtilen
standartlar örtüşmektedir. Bu çalışmada, ISTE
-C’de tanımlanan standartlar ile BTRÖ’nün görevlerinin karşılaştırılması yapılmış,
BTRÖ’nün görev tanımlarının uluslararası standartlar açısından değerlendirilmiştir. Araştırmaya 1008 BTRÖ ile gerçekleştirilmiş
olup, tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma neticesinde BTRÖ genel olarak Teknoloji
Koçluk düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Vizyoner Liderlik ve Dijital Vatandaşlık alt boyutlarında yine yüksek düzeyde,
Mesleki Gelişim alt boyutunda ise orta düzeyde teknoloji koçu oldukları sonu
cu elde edilmiştir. Ayrıca BTRÖ’lerin teknoloji
koçluk düzeylerinin cinsiyet, branş ve mesleki kıdemlerine göre farklılaştığı; çalıştıkları okul türüne göre teknoloji koçluk düzeyi
açısından önemli olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. 





Kaynakça

  • Akkoyunlu, Buket ve
  • Fakültesi Dergisi, 11(1). Banoğlu, Köksal
  • BT Entegrasyonu Temel Araştırması (2007
  • Brooks, Susan (2013). Making http://www.iste.org/docs/excerpts/MATEC3-excerpt.pdf, Erişim Tarihi: Çoklar, A.,
  • Dursun, Fevzi (2013). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Yeterliklerinin Öğretim
  • Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Aydın.
Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 126 - 138, 31.03.2017

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, Buket ve
  • Fakültesi Dergisi, 11(1). Banoğlu, Köksal
  • BT Entegrasyonu Temel Araştırması (2007
  • Brooks, Susan (2013). Making http://www.iste.org/docs/excerpts/MATEC3-excerpt.pdf, Erişim Tarihi: Çoklar, A.,
  • Dursun, Fevzi (2013). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Yeterliklerinin Öğretim
  • Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Aydın.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Sosyal Bilimler
Yazarlar

Bayram Gökbulut

Ahmet Naci Çoklar

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gökbulut, B., & Çoklar, A. N. (2017). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ REHBER ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ KOÇLUK DÜZEYLERİ. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(1), 126-138.
ISSN: 1308 - 4941