Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı teknoloji alt yapısı tamamlanan ilk ve ortaöğretim düzeyinde okullarda Bilişim Teknolojileri
Rehber Öğretmenleri (BTRÖ) görevlendirmiştir. Görevlendirilen bu öğretmenlerin teknoloji koçluk rolleri ile ISTE-C’de belirtilen
standartlar örtüşmektedir. Bu çalışmada, ISTE-C’de tanımlanan standartlar ile BTRÖ’nün görevlerinin karşılaştırılması yapılmış,
BTRÖ’nün görev tanımlarının uluslararası standartlar açısından değerlendirilmiştir. Araştırmaya 1008 BTRÖ ile gerçekleştirilmiş
olup, tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma neticesinde BTRÖ genel olarak Teknoloji
Koçluk düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Vizyoner Liderlik ve Dijital Vatandaşlık alt boyutlarında yine yüksek düzeyde,
Mesleki Gelişim alt boyutunda ise orta düzeyde teknoloji koçu oldukları sonucu elde edilmiştir. Ayrıca BTRÖ’lerin teknoloji
koçluk düzeylerinin cinsiyet, branş ve mesleki kıdemlerine göre farklılaştığı; çalıştıkları okul türüne göre teknoloji koçluk düzeyi
açısından önemli olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Teknoloji Koçluğu ISTE-C Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmenliği Formatör Öğretmen
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Sosyal Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |