Year 2020, Volume , Issue 10, Pages 323 - 326 2020-12-27

Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s.

Medinenur ŞAHİN [1]


Eğitim-öğretim faaliyetlerinin bir amacı, öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu amaca ulaşmak için izlenen yollar ve ders içeriğinin nasıl öğretilebileceği ile ilgili düzenlemeler öğretim yöntemleri olarak nitelendirilmektedir. (Bilgin & Selçuk, 1991; Taşdemir, 2007; Güneş, 2014; Akyürek, 2017; Aydın, 2018; Akın, 2019) Öğretim yöntemleri geleneksel ve öğrenci merkezli olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. (Cengizhan, 2016; Taşkın & Çakmak, 2017). Geleneksel öğretme yöntemleri bilgiyi öğrenciye aktarmayı amaçlarken; öğrenci merkezli yöntem ve yaklaşımlar, eğitimde aktiflik ilkesinin hayata geçirilmesini, katılımcı öğrenmenin sağlanmasını ve bilginin öğrenci tarafından yapılandırılarak kalıcı hâle getirilmesini amaçlamaktadır. (Özpolat, 2013, s. 8). Probleme dayalı öğrenme, araştırma tabanlı öğrenme, işbirliği temelinde öğrenme, proje temelli öğrenme vb. yaklaşımlar öğrenci merkezli yaklaşımlardan bazılarıdır.
Din Öğretimi, Proje, Öğrenme
  • Akın, A. (2019). Din Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Bursa: Emin.
  • Aktan, S. (2016). 20. Yüzyılda İlerlemeci Bir Filozof: William H. Kilpatrick, Turkish Studies, 11/19, 31-48.
  • Akyürek, S. (2017). Din Öğretimi-Model Strateji Yöntem ve Teknikler. Ankara: Nobel.
  • Aydın, M. Z. (2018). Din Öğretiminde Yöntemler. Ankara: Nobel.
  • Bilgin, B. & Selçuk, M. (1991). Din Öğretimi. Ankara: Akid.
  • Cengizhan, S. (2016). “Öğretim Yöntemleri”, Öğretim İlke ve Yöntemleri, (Ed. Tuğba Yanpar Yelken & Cenk Akay), (4. Baskı), Ankara: Anı, 223-256.
  • Güneş, F. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özpolat, V. (2013). Öğretmenlerin Mesleki Önceliklerinde Öğrenci Merkezli Eğitim Yaklaşımının Yeri, Milli Eğitim Dergisi, 200, 5-27.
  • Taşdemir, M. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Taşkın, N. & Kılıç Çakmak, E. (2017). Öğrenci Merkezli Öğrenme Ortamlarında Oyunlaştırmanın Alternatif Değerlendirme Amaçlı Kullanımı, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6/3, 1227-1248.
Primary Language tr
Subjects Religion
Journal Section Book Reviews
Authors

Orcid: 0000-0001-8480-4994
Author: Medinenur ŞAHİN (Primary Author)
Institution: AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ
Country: Turkey


Dates

Application Date : November 7, 2020
Acceptance Date : December 14, 2020
Publication Date : December 27, 2020

Bibtex @book review { tudear847740, journal = {Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-9845}, eissn = {2636-7807}, address = {tudear@gmail.com}, publisher = {Mehmet BAHÇEKAPILI}, year = {2020}, volume = {}, pages = {323 - 326}, doi = {}, title = {Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s.}, key = {cite}, author = {Şahin, Medinenur} }
APA Şahin, M . (2020). Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s. . Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi , (10) , 323-326 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tudear/issue/58708/847740
MLA Şahin, M . "Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s." . Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (2020 ): 323-326 <https://dergipark.org.tr/en/pub/tudear/issue/58708/847740>
Chicago Şahin, M . "Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s.". Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (2020 ): 323-326
RIS TY - JOUR T1 - Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s. AU - Medinenur Şahin Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 323 EP - 326 VL - IS - 10 SN - 2149-9845-2636-7807 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s. %A Medinenur Şahin %T Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s. %D 2020 %J Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi %P 2149-9845-2636-7807 %V %N 10 %R %U
ISNAD Şahin, Medinenur . "Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s.". Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi / 10 (December 2020): 323-326 .
AMA Şahin M . Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s.. TUDEAR. 2020; (10): 323-326.
Vancouver Şahin M . Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s.. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2020; (10): 323-326.
IEEE M. Şahin , "Çiftçi, F. (2012). Din Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 347 s.", Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, no. 10, pp. 323-326, Dec. 2021