Translation
BibTex RIS Cite

Translation: Should only victories be mentioned in history courses at primary level? Or should defeats also be shown?

Year 2022, , 157 - 173, 24.05.2022
https://doi.org/10.17497/tuhed.1022554

Abstract

In this study titled “Should only victories be mentioned in history courses at primary level? Or
should defeats also be shown?”, the opinions of the pre-service teacher Mehmet Hulusi, Mehmed
Ali, Mehmed Kemal, Muvassad Zeki, Mehmed Niyazi and Hüseyin Avni Efendi on the written exam
on the relevant topic after the practice classes exams during the directorship of Satı Bey, and finally
the reviews of Satı Bey on the subject are included. In the relevant evaluations, some of the preservice teachers argue that only wins should be mentioned, while others state that both wins and
losses should be explained. Satı Bey states that these mentions should be held carefully by trying
not to violate the respect and affection towards the ancestors and past, and that the effect of the
losses should not outweigh the effect of wins.

References

  • Satı Bey.(1327/1910). Tahsili İbtidaiyye Derecesindeki Tarih Derslerinde Yalnız Galibiyetlerden mi Bahs Edilmeli? Yoksa Mağlubiyetlerde mi Gösterilmeli?, Tedrisat-ı İbtidaiyye Mecmuası, Nazariyat ve Malumat Kısmı, Numara 13-21, Sene 2, s. 69-77.
  • Tedrisat-ı İbtidaiyye Mecmuası, “Îzah-ı Meslek”, Sene 1, Numara 1, 1325/1910, s.1-2.
  • Türk, İ. C.(2009). II. Meşrutiyet Dönemi Eğitimcisi Satı Bey ve Coğrafya Öğretimi, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Sayı 40, Erzurum, s. 424-428.
  • Ünal, U.-Seçkin B., T.(2011). Tedrîsât(-ı İbtidâiyye) Mecmuası, Türk Yurdu, Yıl 100, Sayı 282, s. 105-110.

Çeviri: Tahsil-i ibtidâiyye derecesindeki tarih derslerinde yalnız galibiyetlerden mi bahsedilmeli? Yoksa mağlubiyetler de mi gösterilmeli?

Year 2022, , 157 - 173, 24.05.2022
https://doi.org/10.17497/tuhed.1022554

Abstract

Tahsili İbtidaiyye Derecesindeki Tarih Derslerinde Yalnız Galibiyetlerden mi Bahs Edilmeli? Yoksa Mağlubiyetlerde mi Gösterilmeli?, başlıklı bu çalışmada II. Meşrutiyet döneminde Satı Bey’in müdürlüğü esnasında tatbikat dersleri imtihanları sonrasında ilgili başlığa dair yapılan yazılı imtihana öğretmen adaylarından Mehmet Hulusi, Mehmed Ali, Mehmed Kemal, Muvassad Zeki, Mehmed Niyazi ve Hüseyin Avni efendilerin bu konuya dair görüşleri ve sonunda bu konuda Satı Bey’in değerlendirmeleri yer almaktadır. İlgili değerlendirmelerde öğretmen adaylarının bir kısmı sadece galibiyetlerden bahsedilmesi gerektiğini savunurken diğerleri hem galibiyet hem de mağlubiyetlerin anlatılması gerektiğini ifade etmektedir. Satı Bey de bu bahislerde ihtiyatlı davranılması, ecdada, maziye karşı olan hürmet ve muhabbeti ihlal etmemeye çalışarak, mağlubiyet bahislerinin tesirinin galibiyet bahislerinin tesirlerine galebe çalmaması gerektiğini ifade etmektedir.

References

  • Satı Bey.(1327/1910). Tahsili İbtidaiyye Derecesindeki Tarih Derslerinde Yalnız Galibiyetlerden mi Bahs Edilmeli? Yoksa Mağlubiyetlerde mi Gösterilmeli?, Tedrisat-ı İbtidaiyye Mecmuası, Nazariyat ve Malumat Kısmı, Numara 13-21, Sene 2, s. 69-77.
  • Tedrisat-ı İbtidaiyye Mecmuası, “Îzah-ı Meslek”, Sene 1, Numara 1, 1325/1910, s.1-2.
  • Türk, İ. C.(2009). II. Meşrutiyet Dönemi Eğitimcisi Satı Bey ve Coğrafya Öğretimi, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Sayı 40, Erzurum, s. 424-428.
  • Ünal, U.-Seçkin B., T.(2011). Tedrîsât(-ı İbtidâiyye) Mecmuası, Türk Yurdu, Yıl 100, Sayı 282, s. 105-110.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Translated Articles
Authors

Satı Bey This is me

Translators

İbrahim Caner Türk

Publication Date May 24, 2022
Submission Date November 12, 2021
Acceptance Date March 24, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Bey, S. (2022). Translation: Should only victories be mentioned in history courses at primary level? Or should defeats also be shown? (İ. C. Türk, Trans.). Turkish History Education Journal, 11(1), 157-173. https://doi.org/10.17497/tuhed.1022554



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT