BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 2 Issue: 1, 166 - 190, 06.03.2013

Abstract

1 The History Teacher by The Society For History Education dergisinden alınan izinle Türkçeye çevrilmiştir. The History Teacher, Vol. 36, No. 4. Aug., 2003., California State University Press, pp. 465-589. Yrd. Doç. Dr., Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Tarih Bölümü, hasantarih@yahoo.com

Çeviri: Öğrencilerin Tarihsel Düşünmelerinin Gelişimine Dair Sistematik Bir Yaklaşım - Frederick D. Drake & Sarah Drake Brown

Year 2013, Volume: 2 Issue: 1, 166 - 190, 06.03.2013

Abstract

Tarihsel düşünme becerilerinin Türkiye’de son yıllarda önem verilen bir konu olduğu görülmektedir. Özelliklede tarihsel düşünme becerilerine 2007 yılından sonra yenilenen ortaöğretim tarih dersi öğretim programlarında yer verilmesi bu önemi daha da arttırmıştır. Tarih dersi öğretim programlarında öğretmenlerden, öğrencilerde tarihsel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmaları belirtilmektedir. Drake ve Brown’un burada yer verdiğimiz çalışmaları, öğrencilerin tarihsel düşünme becerilerine dair yeterliklerini ve bilgilerini geliştirmeye yardımcı stratejilerle tarih öğretmenlerine yardım amacını taşımaktadır. Makale tarih “yapmak” ya da daha doğru bir deyişle “tarih öğretimi yapmak” anlamına gelen birinci elden kaynakların kullanımına dair sistematik bir yaklaşımı sunmaktadır. Bu yaklaşımın kapsamını tek bir kelimeyle açıklarsak bize bir “düzen” sağlamasıdır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Translated Articles
Authors

Hasan Işık

Publication Date March 6, 2013
Submission Date March 6, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Işık, H. (2013). Çeviri: Öğrencilerin Tarihsel Düşünmelerinin Gelişimine Dair Sistematik Bir Yaklaşım - Frederick D. Drake & Sarah Drake Brown. Turkish History Education Journal, 2(1), 166-190. https://doi.org/10.17497/tuhed.97549



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT