BibTex RIS Cite

TARİH: İNGİLTERE VE ABD’DEKİ TARİH EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINI TOPLU BİR DEĞERLENDİRME (1917-1950 ARASI) - C. M. FLEMING

Year 2014, Volume: 3 Issue: 2, 228 - 235, 20.10.2014

Abstract

Yöntem ve içerik üzerine yapılan araştırmaların etkisi, Tarih öğretiminde İmlâ ve Aritmetik gibi pek çok dersin öğretimine göre daha az belirgindir. Bununla beraber son elli yılda amaç ve tutumlarda belirli değişimler oldu. Bunları kısmen öğrenme psikolojisinde yapılan araştırmaların etkilerine bağlamak mantıklı görünmektedir.  Örneğin etkinliğin ve işbirliğinin öneminin idrak edilmesi, yöntemin çeşitliliğine yol açmıştır. Sosyal kullanış analizi ve en alt düzeylerin belirlenmesi çabaları,  ders kitabı içeriklerinin sadeleşmesine sebep oldu ve test yapmanın gelişmesi de olgulardan tutumların, bağlılıkların ve becerilerin değerlendirilmesine vurguya yol açtı.  Tarih öğretimi, bir kuşak öncesine göre menzil açısından daha geniştir ve sınırlılıklarının daha fazla bilincindedir. Bir ölçüde uluslararası olaylarda ve toplumsal vicdanı canlandırmada değişimler artan oranda ilgiyle takip edilebilirken, aynı zamanda araştırmacıların sabırlı çalışmalarının, oluşan çeşitliliğin yönünün belirlenmesinde rolünü oynadığına inanmak için sebep vardır. 

References

  • Anonymous (1940). The Social Studies in General Education (Genel Eğitimde Sosyal Bilgiler) New York: D. Appleton-Century-Crofts Inc.
  • Herriott, M. E., (1926). How to make Courses of Study in the Social Studies. (Sosyal Bilgilerde Araştırma Dersleri Nasıl Yapılır?) Illinois: University of Illinois.
  • Johnson, H. (1940). Teaching of History (Tarih Öğretimi). New York: The Macmillan Company.
  • Levi, A. W.,(1948). General Education in the Social Studies. (Sosyal Bilgilerde Genel Eğitim). Washington, D.C: American Council on Education.
  • NCSS (1937). Eighth Yearbook of the National Council for the Social Studies (Sosyal Bilgiler Ulusal Konseyi’nin 8. Yıllığı). Philadelphia: McKinley Publishing Company.
  • Tryon, R. M., (1935). The Social Sciences as School Subjects (Okul Konuları Olarak Sosyal Bilimler). New York: Charles Scribner's Sons.
  • Wesley, E. B., (1937).Teaching the Social Studies (Sosyal Bilgiler Öğretimi). Boston: D. C. Heath &Company.
Year 2014, Volume: 3 Issue: 2, 228 - 235, 20.10.2014

Abstract

References

  • Anonymous (1940). The Social Studies in General Education (Genel Eğitimde Sosyal Bilgiler) New York: D. Appleton-Century-Crofts Inc.
  • Herriott, M. E., (1926). How to make Courses of Study in the Social Studies. (Sosyal Bilgilerde Araştırma Dersleri Nasıl Yapılır?) Illinois: University of Illinois.
  • Johnson, H. (1940). Teaching of History (Tarih Öğretimi). New York: The Macmillan Company.
  • Levi, A. W.,(1948). General Education in the Social Studies. (Sosyal Bilgilerde Genel Eğitim). Washington, D.C: American Council on Education.
  • NCSS (1937). Eighth Yearbook of the National Council for the Social Studies (Sosyal Bilgiler Ulusal Konseyi’nin 8. Yıllığı). Philadelphia: McKinley Publishing Company.
  • Tryon, R. M., (1935). The Social Sciences as School Subjects (Okul Konuları Olarak Sosyal Bilimler). New York: Charles Scribner's Sons.
  • Wesley, E. B., (1937).Teaching the Social Studies (Sosyal Bilgiler Öğretimi). Boston: D. C. Heath &Company.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Translated Articles
Authors

Bahri Ata

Publication Date October 20, 2014
Submission Date October 20, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Ata, B. (2014). TARİH: İNGİLTERE VE ABD’DEKİ TARİH EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINI TOPLU BİR DEĞERLENDİRME (1917-1950 ARASI) - C. M. FLEMING. Turkish History Education Journal, 3(2), 228-235. https://doi.org/10.17497/tuhed.185605



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT