BibTex RIS Cite

Yayın Kritiği: SON DÖNEM OSMANLI EĞİTİM TARİHİNDE COĞRAFYA DERS KİTAPLARINA BİR ÖRNEK: COĞRAFYA DERSLERİ - Abdurrahman ŞEREF

Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 340 - 356, 23.05.2016

Abstract

Türkiye’de coğrafya öğretiminin tarihi üzerine yapılan çalışmaların sayısında ve niteliğinde yeterli olmasa da bir artış yaşanmaktadır. Coğrafyanın hem Osmanlı Devleti’nin son yıllarında hem de Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunda devlet bütünlüğünün somutlaştırılmasında oynadığı rolü düşündüğümüzde, bu alan ile ilgili kurgulanan derslerin katkılarını analiz etmenin gerekliliği belirginleşmektedir. İşte çalışmamızdaki temel hedefimiz Osmanlı Devleti’nin son yıllarında coğraya eğitiminin şekillenmesinde ders kitaplarının oynadığı rolü küçük bir örnekle de olsa analiz edebilmektir. Bu analizimizi gerçekleştirirken yararlandığımız metin ise Abdurrahman Şeref’in “Coğrafya Dersleri” adlı çalışmasıdır. Çalışmada yöntem olarak tarama modelinden yararlanılmıştır. Bu çerçevede ilk olarak Abdurrahman Şeref Efendi’nin 60 sayfadan oluşan eseri temin edilmiş, daha sonra ise eserin transkripsiyonu ve sadeleştirilmesi yapılarak biçimsel özellikler açığa çıkartılmıştır. Söz konusu eserin çeviri aşaması bittikten sonra elde edilen bulgular irdelenerek bir sonuca ulaşılmıştır.   

References

  • Abdurrahman Şeref, (1326/1910-1911). Coğrafya dersleri. İstanbul: Şirket-i Mürettibiye.
  • Demiryürek, M. (2003). Ölümünün 78. yılında son Vak'anüvis Abdurrahman Şeref Efendi ve Cumhuriyet. Milli Eğitim (158), ss.198-204.
  • İmzasız. (1986). Abdurrahman Şeref. Büyük Larousse, Cilt 1, s. 24. İstanbul: Gelişim.
  • Fortna, B. C. (2002). İmperial classroom: Islam, the state, and education in the late Ottoman Empire. New York: Oxford University.
  • Özcan, A. (1988). Abdurrahman Şeref. Türkiye Diyanet Vakfı Ansiklopedisi, Cilt 1, s. 175. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı.
  • Satı. M. (1327/1911, 15 Nisan/28 Nisan). Coğrafya nasıl tedris edilmelidir? Tedrisat Mecmuası (12), ss.244-250.
  • Tekiner, M. E. (2009). Abdurrahman Şeref Efendi: Biyografisi, resmi ve özel hayatı. Tarih İncelemeleri Dergisi, 24(1), ss.253-278.
  • Türk, İ. C. (2009). II. Meşrutiyet Dönemi eğitimcisi Satı Bey ve coğrafya öğretimi. A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (40), ss.423-438.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 340 - 356, 23.05.2016

Abstract

References

  • Abdurrahman Şeref, (1326/1910-1911). Coğrafya dersleri. İstanbul: Şirket-i Mürettibiye.
  • Demiryürek, M. (2003). Ölümünün 78. yılında son Vak'anüvis Abdurrahman Şeref Efendi ve Cumhuriyet. Milli Eğitim (158), ss.198-204.
  • İmzasız. (1986). Abdurrahman Şeref. Büyük Larousse, Cilt 1, s. 24. İstanbul: Gelişim.
  • Fortna, B. C. (2002). İmperial classroom: Islam, the state, and education in the late Ottoman Empire. New York: Oxford University.
  • Özcan, A. (1988). Abdurrahman Şeref. Türkiye Diyanet Vakfı Ansiklopedisi, Cilt 1, s. 175. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı.
  • Satı. M. (1327/1911, 15 Nisan/28 Nisan). Coğrafya nasıl tedris edilmelidir? Tedrisat Mecmuası (12), ss.244-250.
  • Tekiner, M. E. (2009). Abdurrahman Şeref Efendi: Biyografisi, resmi ve özel hayatı. Tarih İncelemeleri Dergisi, 24(1), ss.253-278.
  • Türk, İ. C. (2009). II. Meşrutiyet Dönemi eğitimcisi Satı Bey ve coğrafya öğretimi. A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (40), ss.423-438.
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Review Articles
Authors

Ümüt Akagündüz

Publication Date May 23, 2016
Submission Date February 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Akagündüz, Ü. (2016). Yayın Kritiği: SON DÖNEM OSMANLI EĞİTİM TARİHİNDE COĞRAFYA DERS KİTAPLARINA BİR ÖRNEK: COĞRAFYA DERSLERİ - Abdurrahman ŞEREF. Turkish History Education Journal, 5(1), 340-356. https://doi.org/10.17497/tuhed.279926



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT