Kindergarten years are a period in which basic motor skills are acquired for children. Basic motor skills help children control their bodies and build more complex skills. Independent motor skills work together to perform a higher level of goal-oriented motor skills. Movement skills that are not acquired or established incorrectly during kindergarten are difficult to correct in later years. The aim of this study was to investigate the effect of the basic motor skills training program on the motor development of five-year-old children. For this purpose, quasi-experimental design with experimental and control groups and pre- and post-test was used. Thirty preschool children, 15 in the experimental group and 15 in the control group, participated in the study. The data were collected using basic motor skills assessment scale. Research results showed that both groups had similar motor development level at the beginning and improved at the post-test stage. This improvement was higher in the experimental group applied training program. It has been observed that when children were involved in funny and moving games, their motor skills were developed better.
Anaokulu yılları çocuklar için temel motor becerilerin kazanıldığı bir dönemdir. Temel motor beceriler çocukların vücutlarını kontrol etmesine ve daha karmaşık becerileri oluşturmasına yardımcı olur. Birbirinden bağımsız motor beceriler birlikte çalışarak, amaca yönelik daha üst düzey bir motor beceri sergiler. Anaokulu döneminde kazanılmayan ya da doğru kazanılmayan hareket becerilerinin, ilerleyen yıllarda düzeltilmesi zordur. Bu araştırmanın amacı beş yaş grubu çocukların motor gelişimine, temel motor beceriler kazandırma eğitim programının etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla deney ve kontrol gruplu ve ön ve sontestli yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmaya deney grubunda 15 ve kontrol grubunda 15 olmak üzere 30 çocuk katılmıştır. Veriler temel motor beceriler değerlendirme ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonuçları her iki grubun başlangıçta benzer motor gelişim özelliklerine sahip iken, son test aşamasında gelişme kaydettiklerini göstermiştir. Bu gelişme eğitim programı uygulanan deney grubunda daha yüksek olmuştur. Buna göre çocukların genel gelişim eğrisine ek olarak, motor gelişim alanının eğlenceli ve hareketli oyunlarla desteklenmesinin fayda sağladığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Google Scholar