Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF FUNDAMENTAL MOTOR SKILLS EDUCATION PROGRAM

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 112 - 120, 30.12.2019

Öz

Kindergarten years are a period in which basic motor skills are acquired for children. Basic motor skills help children control their bodies and build more complex skills. Independent motor skills work together to perform a higher level of goal-oriented motor skills. Movement skills that are not acquired or established incorrectly during kindergarten are difficult to correct in later years. The aim of this study was to investigate the effect of the basic motor skills training program on the motor development of five-year-old children. For this purpose, quasi-experimental design with experimental and control groups and pre- and post-test was used. Thirty preschool children, 15 in the experimental group and 15 in the control group, participated in the study. The data were collected using basic motor skills assessment scale. Research results showed that both groups had similar motor development level at the beginning and improved at the post-test stage. This improvement was higher in the experimental group applied training program. It has been observed that when children were involved in funny and moving games, their motor skills were developed better.

Kaynakça

  • Akın, S. (2015). Okul öncesi 60-72 aylık çocukların temel motor beceri gelişiminde eğitsel oyunların etkisi. Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya. Altunsöz, I. H. (2015). Sportif oyunlar. Okul öncesi dönemde beden eğitimi (Ed. G. Duman), s. 249-262, Ankara: Hedef. Aykaç, E. Ü. (2001). Okulöncesi çocuklar için hareket eğitimi ve öğretim yöntemleri, çocukta hareket, oyun gelişimi ve öğretimi. (Ed: Ümran Tüfekçioğlu). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Boz, M. & Aytar, A.G. (2012). Okul öncesi çocuklarında temel hareket eğitim programının hareket becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, p.51-59, Ankara. Davis, W.E. & Burton, A.W. (1991). Ecological task analysis: Translating movement behavior theory into practice. Adapted Physical Activity Quarterly, 8, 154 177. Duman, G. (2015). Okul öncesi eğitimde beden eğitimi ve oyun, Ankara: Eğiten. Duman, G. (2019). Temel motor beceriler değerlendirme ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Sadab 4th International Social Research and Behavioral Sciences Symposium Proceeding Book , p.323-328, Antalya.
  • Duman, G. & Özkür, F. (2019). Analyzing the embedded learning-based movement education program’s effects on preschool children’s visual-motor coordination and self-regulation. Journal of Education and Learning Vol. 8, No. 5, 193-202. Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel. Kerkez, F. (2004) Geliştirilmiş oyun ve egzersiz programının anaokulu çocuklarında lokomotor becerilere etkisi. Spor Bilimleri Dergisi. 15(2), 76-90 MEB (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara:MEB. MEGEP (2013). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Çocuğun Gelişimi. Ankara:MEB Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem. Şahin, S. (2015). Okul öncesi dönemde motor gelişim. F. Turan & Yükselen, A. İ. (Eds.), Okul öncesi döneminde gelişim içinde (s.120- 145). Ankara: Hedef. Memisevic, H.&Sinanovic, O.(2012). Predictors of visual-motor ıntegration in children with ıntellectual disability.International Journal of Rehabilitation Research, 35(4), 372-374. Purtaş, Ö. & Duman, G. (2017a). Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hareket etkinliği parkurlarının incelenmesi. Social Sciences Studies Journal, 3(10), 1366-1372. Purtaş, Ö. & Duman, G. (2017b). Okul öncesi eğitimde uygulanan hareket etkinlik planlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Journal of Primary Education, 2, 11-29. Özkür, D.F. (2017). Visual-Motor integration and its effects on children’s development. I. Koleva & G. Duman (Eds.), Educational Research And Practice. (pp. 382-388). Sofia: St. Kliment Ohridski University. Özkür, F. (2019). Analyzing motor development and emergent literacy skills of preschool children. International Education Studies. 13(4). Privitera, G. J. (2015). Statistics for the behavioral sciences (Second edition). United States: SAGE.

TEMEL MOTOR BECERİLER KAZANDIRMA EĞİTİM PROGRAMININ ANALİZİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 112 - 120, 30.12.2019

Öz

Anaokulu yılları çocuklar için temel motor becerilerin kazanıldığı bir dönemdir. Temel motor beceriler çocukların vücutlarını kontrol etmesine ve daha karmaşık becerileri oluşturmasına yardımcı olur. Birbirinden bağımsız motor beceriler birlikte çalışarak, amaca yönelik daha üst düzey bir motor beceri sergiler. Anaokulu döneminde kazanılmayan ya da doğru kazanılmayan hareket becerilerinin, ilerleyen yıllarda düzeltilmesi zordur. Bu araştırmanın amacı beş yaş grubu çocukların motor gelişimine, temel motor beceriler kazandırma eğitim programının etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla deney ve kontrol gruplu ve ön ve sontestli yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmaya deney grubunda 15 ve kontrol grubunda 15 olmak üzere 30 çocuk katılmıştır. Veriler temel motor beceriler değerlendirme ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonuçları her iki grubun başlangıçta benzer motor gelişim özelliklerine sahip iken, son test aşamasında gelişme kaydettiklerini göstermiştir. Bu gelişme eğitim programı uygulanan deney grubunda daha yüksek olmuştur. Buna göre çocukların genel gelişim eğrisine ek olarak, motor gelişim alanının eğlenceli ve hareketli oyunlarla desteklenmesinin fayda sağladığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akın, S. (2015). Okul öncesi 60-72 aylık çocukların temel motor beceri gelişiminde eğitsel oyunların etkisi. Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya. Altunsöz, I. H. (2015). Sportif oyunlar. Okul öncesi dönemde beden eğitimi (Ed. G. Duman), s. 249-262, Ankara: Hedef. Aykaç, E. Ü. (2001). Okulöncesi çocuklar için hareket eğitimi ve öğretim yöntemleri, çocukta hareket, oyun gelişimi ve öğretimi. (Ed: Ümran Tüfekçioğlu). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Boz, M. & Aytar, A.G. (2012). Okul öncesi çocuklarında temel hareket eğitim programının hareket becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, p.51-59, Ankara. Davis, W.E. & Burton, A.W. (1991). Ecological task analysis: Translating movement behavior theory into practice. Adapted Physical Activity Quarterly, 8, 154 177. Duman, G. (2015). Okul öncesi eğitimde beden eğitimi ve oyun, Ankara: Eğiten. Duman, G. (2019). Temel motor beceriler değerlendirme ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Sadab 4th International Social Research and Behavioral Sciences Symposium Proceeding Book , p.323-328, Antalya.
  • Duman, G. & Özkür, F. (2019). Analyzing the embedded learning-based movement education program’s effects on preschool children’s visual-motor coordination and self-regulation. Journal of Education and Learning Vol. 8, No. 5, 193-202. Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel. Kerkez, F. (2004) Geliştirilmiş oyun ve egzersiz programının anaokulu çocuklarında lokomotor becerilere etkisi. Spor Bilimleri Dergisi. 15(2), 76-90 MEB (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara:MEB. MEGEP (2013). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Çocuğun Gelişimi. Ankara:MEB Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem. Şahin, S. (2015). Okul öncesi dönemde motor gelişim. F. Turan & Yükselen, A. İ. (Eds.), Okul öncesi döneminde gelişim içinde (s.120- 145). Ankara: Hedef. Memisevic, H.&Sinanovic, O.(2012). Predictors of visual-motor ıntegration in children with ıntellectual disability.International Journal of Rehabilitation Research, 35(4), 372-374. Purtaş, Ö. & Duman, G. (2017a). Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hareket etkinliği parkurlarının incelenmesi. Social Sciences Studies Journal, 3(10), 1366-1372. Purtaş, Ö. & Duman, G. (2017b). Okul öncesi eğitimde uygulanan hareket etkinlik planlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Journal of Primary Education, 2, 11-29. Özkür, D.F. (2017). Visual-Motor integration and its effects on children’s development. I. Koleva & G. Duman (Eds.), Educational Research And Practice. (pp. 382-388). Sofia: St. Kliment Ohridski University. Özkür, F. (2019). Analyzing motor development and emergent literacy skills of preschool children. International Education Studies. 13(4). Privitera, G. J. (2015). Statistics for the behavioral sciences (Second edition). United States: SAGE.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Duman

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 28 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Duman, G. (2019). TEMEL MOTOR BECERİLER KAZANDIRMA EĞİTİM PROGRAMININ ANALİZİ. Turkish Journal of Primary Education, 4(2), 112-120.

13642  Google Scholar