Dünyada yaşanan hızlı gelişim ve değişimler havacılık sektöründe yaşanan rekabeti arttırmaktadır. Hava yolu işletmeleri artan rekabet ortamında sadece lüks sınıfa değil temel amacı ucuz fiyatla uçmak olan yolculara da hizmet vermektedir. Havayolu iş modeli olan düşük maliyetli hava yolu işletmelerine olan talebin giderek arttığı görülmektedir. Bu araştırmada Southwest, Easyjet, Eurowings ve Pegasus hava yollarının web siteleri nicel betimleyici içerik analizi ile incelenerek; bu işletmelerin internetin sunduğu imkânlardan ne ölçüde yararlandıkları, işletmeler ile ilgili bilgiler, halkla ilişkiler, tanıtım, kurum kimliği, yayınların dağılımı, medya ilişkileri, reklam, pazarlama, e-ticaret faaliyetleri, iletişim bilgileri ve web sitesi özellikleri açısından bakılarak internet kullanımıyla ilgili mevcut durumlarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, web sitesini etkin kullanan hava yolu sıralamasında Pegasus, Easyjet ve Southwest’in web sitesini etkin kullandığı, Eurowings hava yolunun ise web sitesini ortaya düzey etkinlikle kullandığı tespit edilmiştir.
Düşük maliyetli hava yolu düşük maliyetli hava yolu işletmeleri web sitesi değerlendirilmesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |