Şarap turizmi, dünyada giderek büyüyen, talep gören bir turizm çeşidi haline gelmiştir. Türkiye’nin en büyük iki bağ rotası olan Trakya Bağ Rotası ve Urla Bağ Yolu da şarap turizmine katılan çeşitli yerli ve yabancı şarap turistlerini ülkemize ve bu bölgelere çekmektedir. Dolayısıyla araştırmanın amacı, Türkiye’nin eşsiz şarap geçmişine bakarak Trakya Bağ Rotası ve Urla Bağ Yolu arasındaki şarap turisti, tesis çeşitliliği ve tesis olanakları farklılıklarını tespit etmektir. Bu araştırmada, nitel araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Aynı zamanda, alanyazına bağlı kalarak yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşmeler e-postalar ve telefon görüşmeleri aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Görüşme formları, Eylül 2019 ile Ocak 2020 tarihleri arasında toplanmıştır. Görüşmeler, Trakya Bağ Rotası ve Urla Bağ Yolu üzerinde olan şarap üreticileri ile gerçekleştirilmiştir. Ülkemizdeki tek resmi şarap rotası olan Trakya Bağ Rotası ve son dönemde yeni oluşturulmaya başlanan Urla Bağ Yolu turizme katkıları ile ülkemizdeki değerli alternatiflerdir. Trakya Bağ Rotası üzerinde bulunan şarap işletmeleri ile Urla Bağ Yolu üzerinde bulunan şarap üreticileri arasında çeşitli farklılıklar bulunmaktadır. Elde edilen bulgulara göre; konaklama alternatifleri, yiyecek-içecek olanakları, restoran menüleri gibi konularda Trakya Bağ Rotası işletmelerinin daha donanımlı ve profesyonel özellikler sergilediklerini söylemek mümkündür. Diğer yandan şarap turist profil özellikleri bakımından benzer bulgulara ulaşılmıştır. İşletmelere gelen şarap turistlerinin çoğunlukla eğitim seviyeleri ve şaraba olan ilgi ve merak düzeyleri yüksektir.
Wine tourism has become a growing and demanding tourism type in the world.
Turkey's two largest vineyard route of Thrace Vineyard Route and Urla Vineyard Road began to make a name in the world, they are attracting domestic and foreign tourists to the region. Therefore, the purpose of research; to find out the differences between Thrace Vineyard Route and Urla Vineyard Road about wine tourists, the facility variety and facility amenities, referring to the unique history of wine in that region. In this research, semi-structured interview method and document review method were used as a data collection tool within the scope of qualitative research. At the same time, a semi-structured interview form was prepared by adhering to the literature. Interviews were provided through e-mails and phone calls. Interview forms were collected between September 2019 and January 2020. Interviews were conducted with wine producers on the Thrace Vineyard Road and Urla Vineyard Road. The Thrace Vineyard Route, which is the only official wine route in our country, and the Urla Vineyard Road, which has recently started to be created, are valuable alternatives in our country with their contributions to tourism. There are various differences between the wine producers on the Thrace Vineyard Route and the wine producers on the Urla Vineyard Road. According to the findings; It is possible to say that the Thrace Vineyard Route businesses are more equipped and professional in matters such as accommodation alternatives, food and beverage facilities, and restaurant menus. On the other hand, similar findings were obtained in terms of wine tourist profile characteristics. Also wine tourists are generally high educational level and they have high level of curiosity and interest for wine.
Wine tourism Wine tourist Thrace Vineyard Route Urla Vineyard Road
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gastronomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |