İngilizce’yi öğrenmek ve konuşmak günümüz küreselleşmiş dünyasında, İngilizce‘nin ortak bir iletişim aracı olarak işlev görmesinden ötürü bir gerekliliktir. Ortak bir iletişim aracı olmasının yanısıra, İngilizce bugün, bilgiye ulaşmak ve uluslararası ortamlarda faaliyet göstermek amacıyla da önemli bir işleve sahiptir. Türkiye‘de İngilizce öğrenmeye yönelik artan talebi karşılamak amacıyla, şimdiye kadar ilköğretimden yüksek öğretime kadar eğitimde her kademede yogun çabalar harcanmıştır. Ortaya çıkan durum şüphesiz tatmin edici değildir çünkü henüz sürdürülebilir tutarlı ve güvenilir bir eğitim politikasının ortaya çıkmamıştır. Bu sebeple, izlenen yaklaşımlar ve uygulanan modeller geçicidir. Dil öğretmeni yetiştirme Türkiye’de İngilizce öğretim sürecinin ve sorununun bir parçasıdır. Bu yazı Türkiye’de İngilizce öğretmeni yetiştirmede karşılaşılan zorluklara odaklanmıştır
Learning and speaking English is a necessity in our globalized world as it serves the function of being a shared language-a lingua franca. Beyond being a common tool of communication among cultures, it also has a critical function for gaining access to knowledge and function in international settings. In Turkey, so as to meet the growing need for English language instruction, up to the present time, there have been intense endeavours at all levels of educational system ranging from primary education to higher education institutions. It is no doubt that the resulting situation seems unsatisfactory mostly because there have not been any sustainable stabile and reliable educational policy. Therefore, the approaches pursued and the models applied were all temporary. Language teacher training is one integrative part of English language teaching process and problem in Turkey. This paper focuses on the challenges in English language teacher training
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 34 |