Teknolojinin eğitim alanına girişiyle öğretimde yeni anlayış ve yöntemlerin kullanılması yaygınlaşmış; bunun doğal bir sonucu olarak teknolojik araçların ölçme-değerlendirme sürecinde kullanımı gündeme gelmiştir. Bu süreçte Web uygulamaları da gelişim göstermiş ve öğretimin birçok basamağında kullanılabilir Web 2.0 araçları eğitim teknolojisinin bir öğesi olmuştur. Söz konusu teknolojiye yönelik değişimin ve gelişimin matematik öğretiminde gerçekleşmesi için en önemli faktörlerden biri de hiç kuşkusuz geleceğin öğretmenleri olacak olan öğretmen adaylarıdır. İlgili açıklamalar doğrultusunda bu çalışmada; ilköğretim matematik öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarını (Plickers, Kahoot, Edmodo ve ZipGrade) kullanarak etkinlikler ve ders planları hazırladıkları, gerçek sınıf ortamında uygulamalarını gerçekleştirip etkililiklerini tartıştıkları bir hizmet-öncesi eğitim süreci üzerine düşüncelerini incelemek amaçlanmıştır. Özel durum çalışması kapsamında gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını, bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği programı dördüncü sınıfında öğrenim gören 24 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yazılı görüş formları kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda Web 2.0 araçlarının öğretmen açısından mesleki gelişime, öğretime ve öğrenci-öğretmen-veli etkileşimi boyutlarına katkısı olduğu; öğrenci açısından ise duyuşsal özellikler, öğrenme ve beceriler boyutlarına katkısı olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmada Web 2.0 araçları için internet ve teknolojik araç gereksinimi öğretmen adayları tarafından önemli bir sınırlılık olarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçları doğrultusunda farklı Web 2.0 araçlarının alan öğretimindeki etkilerinin her bir yazılım için araştırıldığı ve karşılaştırıldığı hizmet-öncesi çalışmaların yapılması önerilebilir.
Primary Language | en |
---|---|
Subjects | Education and Educational Research |
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : December 15, 2020 |
Bibtex | @research article { turkbilmat736600,
journal = {Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)},
issn = {},
eissn = {1309-4653},
address = {},
publisher = {Türkbilmat Eğitim Hizmetleri},
year = {2020},
volume = {11},
pages = {814 - 841},
doi = {10.16949/turkbilmat.736600},
title = {Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments},
key = {cite},
author = {Özpınar, İ̇lknur}
} |
APA | Özpınar, İ . (2020). Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments . Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , 11 (3) , 814-841 . DOI: 10.16949/turkbilmat.736600 |
MLA | Özpınar, İ . "Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments" . Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 11 (2020 ): 814-841 <https://dergipark.org.tr/en/pub/turkbilmat/issue/58294/736600> |
Chicago | Özpınar, İ . "Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 11 (2020 ): 814-841 |
RIS | TY - JOUR T1 - Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments AU - İ̇lknur Özpınar Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.16949/turkbilmat.736600 DO - 10.16949/turkbilmat.736600 T2 - Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) JF - Journal JO - JOR SP - 814 EP - 841 VL - 11 IS - 3 SN - -1309-4653 M3 - doi: 10.16949/turkbilmat.736600 UR - https://doi.org/10.16949/turkbilmat.736600 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments %A İ̇lknur Özpınar %T Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments %D 2020 %J Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) %P -1309-4653 %V 11 %N 3 %R doi: 10.16949/turkbilmat.736600 %U 10.16949/turkbilmat.736600 |
ISNAD | Özpınar, İ̇lknur . "Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 11 / 3 (December 2020): 814-841 . https://doi.org/10.16949/turkbilmat.736600 |
AMA | Özpınar İ . Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2020; 11(3): 814-841. |
Vancouver | Özpınar İ . Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2020; 11(3): 814-841. |
IEEE | İ. Özpınar , "Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments", Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 11, no. 3, pp. 814-841, Dec. 2020, doi:10.16949/turkbilmat.736600 |