Bu
çalışma, mesleki ve teknik ortaöğretim öğrencilerinin problem çözme ve
eleştirel düşünme becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya
koymak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2016-2017
eğitim-öğretim yılı 1. Dönem, Kadıköy TML ve Anadolu TML Lisesi, Dr. Nureddin
Erk Perihan Erk Teknik Lisesi ve Kadıköy Anadolu Meslek Lisesinde okuyan
öğrenciler ile burada görev yapan öğretmenler oluşmaktadır. Örneklem içerisinde
9., 10., 11. ve 12. sınıflarda okuyan toplamda 186 öğrenci ve 86 öğretmen yer
almıştır. Araştırmada veri toplama aracı ise, Yaman (2006) tarafından
hazırlanan “Problem Çözme Becerisi Envanteri” ve Özdemir (2002) tarafından
geliştirilen “Eleştirel Düşünme Becerisi Envanteri” kullanılmıştır. Ölçme
araçları hem öğrenci hem de öğretmenlere uygulanmıştır. Toplanan verilerin
analiz aşamasında aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü
varyans analizi ile korelasyon tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın
sonucuna göre, problem çözme eleştirel düşünme becerilerinin, akademik başarıyı
olan etkisi kuvvetli olduğu yönündedir.
Temel beceriler problem çözme becerisi eleştirel düşünme becerisi mesleki ve teknik eğitim akademik başarı
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 27, 2017 |
Submission Date | August 27, 2017 |
Acceptance Date | August 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |