Bu çalışmanın
amacı sosyal bilgilerde Yaşayan Demokrasi ünitesinde geçen ve öğrencilere
kazandırılması hedeflenen kavramların ne ölçüde gerçekleştiğini ortaya
koymaktır. Katılımcılar 2016-2017 eğitim öğretim yılında Erzurum merkez ilçede
iki ortaokuldan 108, Narman ve Oltu ilçelerinden birer okuldan 98 olmak üzere
toplam dört okuldan 206 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Tarama
modelinin kullanıldığı çalışmada temel veri toplama aracı olarak 7. sınıf
sosyal bilgiler ders kitabı (MEB, 2016) Yaşayan Demokrasi ünitesinde
öğrencilere kazandırılması hedeflenen kavramların yer aldığı, öğrencilerin
kavramların anlamlarını kısa yazılı cevaplar olarak verebilecekleri şekilde
düzenlenmiş anket form kullanılmıştır. Öğrencilerin verdikleri cevaplar;
kavramı doğru anlama, kavram yanılgısı ve cevapsız şeklinde tasnif edilmiş,
yüzde ve frekans değerleri alınarak tablolar oluşturularak yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda 7. sınıf sosyal bilgiler “Yaşayan Demokrasi” ünitesinde
geçen ve bu ünite ile öğrencilere kazandırılması gereken 32 kavramın öğrenciler
tarafından doğru anlaşılma oranı ortalaması % 31,5, kavram yanılgısına düşen
öğrencilerin ortalama oranı % 45,1 ve kavramların cevapsız bırakılma oranı ise
%21,5’tir. Bu sonuçlara göre Yaşayan Demokrasi
ünitesinde öğrencilere kazandırılması hedeflenen kavramların doğru anlaşılma
oranı oldukça düşüktür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2018 |
Submission Date | July 9, 2017 |
Acceptance Date | January 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |