Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Reformları Bağlamında Politika Uygulama Stratejilerinin İncelenmesi: Biçimlendirici Öğrenme Modeli

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 464 - 487, 27.12.2021

Öz

Öğrenme modelleri, öğretme teknikleri ve öğrenme becerisi arasındaki boşluğu doldurduğu için günümüzde uygulanan eğitim sistemleri içerisinde önemli bir rol oynamaktadır. Öğrencilerin, öğrenim performanslarını artırmada öğrenme stilleri etkin bir rol oynamaktadır (Albert, 2012; Tollefson, 2000). Bu nedenle öğrenciler, bilgi ve öğrenme becerilerini nasıl geliştirecekleri ve daha yüksek yeterlilikleri nasıl kazanacakları konusunda yapıcı geri bildirim almalıdır. Ayrıca bu süreçte eğitimciler, öğretim, denetleme ve iyi örnekleri modellemede etkin bir rol oynar. Diğer yandan, öğrenme beklentisi, akran değerlendirmesi ve öz değerlendirme yönünden öğretim modelleri uygulamalarında farklılıklar oluşmaktadır.
Bu çalışma, öğrenci öğrenmesini teşvik etme ve motive etme konusunda biçimlendirici öğrenmenin etkisini anlamak için yapılandırmacı bir paradigma kullanmaktadır. Aynı zamanda, bu çalışma öğrenme motivasyonu konusunda sosyo kültürel yaklaşımları kullanmak suretiyle öğrenci başarılarının artırılmasını hedeflemektedir. Sosyal etkileşimler ve iletişim, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini tanımlamak için kendilerini değerlendirmeleri ve akranlarını değerlendirmeleri için temel kanaldır. Nitekim, Biçimlendirici Öğrenme Modeli öğrencilerin kendi öğrenme deneyimlerini güçlendirmek suretiyle öğrenme özerkliğinin nasıl geliştirileceği konusunda eğitimcilere yol göstermektedir.
Bu araştırmada, farklı öğrenme ortamlarında verimli bir şekilde çalışabilen öğretme ve öğrenme süreci içindeki etkili biçimlendirici öğrenme metodunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, mülakat tekniği esas alınarak çeşitli üniversitelerin eğitim fakültelerinde görev yapmakta olan akademisyenlerin ‘’biçimlendirici öğrenme modeli’’ konusunda görüş ve düşüncelerine başvurulmuş, ‘’biçimlendirici modeli’’ ile ilgili ifadeleri değerlendirilmiştir.
Sonuç olarak, Biçimlendirici Öğrenme Modelinin ülkemiz eğitim sistemi açısından yeni bir öğrenme modeli olduğu görülmektedir. Dolayısıyla, Biçimlendirici Öğrenme Modelinin etkin ve yaygın bir kullanım alanına sahip olmadığı görülmektedir.

Kaynakça

  • Ogan Bekiroğlu, F. (2004). Ne kadar başarılı. Klasik ve alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri ve fizikte uygulamalar. 1. bs. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bell, B. & Cowie, B. (2001). The characteristics of formative assessment in science education. Science education. 85. 536–553. Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in education: principles, policy & practice. 5(1). 7-74.
  • Black, P., & Wiliam, D. (2005). Changing teaching through formative assessment: Research and practice. Formative assessment: Improving learning in secondary classrooms. 223-240.
  • Bredekamp, S. (2015). Erken çocukluk eğitimde etkili uygulamalar. (H. Z. İnan ve T. İnan, ev.). Nobel Yayıncılık. Buck, G. A., Trauth-Nare, A., & Kaftan, J. (2010). Making formative assessment discernable to preservice teachers of science. Journal of research in science teaching. 47(4). 402–21.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, K. Ş., & Karadeniz, Ş. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara enstitüsü dergisi. 18(2). 195-207. Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. (M. Bütün ve S. B. Demir, ev.). Ankara. Siyasal Kitapevi.
  • Çalışkan, H., Uymaz, M. ve Tekin, D. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin yeterliklerinin değerlendirilmesi. Adıyaman üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi. 6(14). 239-2.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Furkan İlker Akın 0000-0002-6655-0297

Mustafa Şeker 0000-0002-6397-0579

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 31 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 29 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akın, F. İ., & Şeker, M. (2021). Eğitim Reformları Bağlamında Politika Uygulama Stratejilerinin İncelenmesi: Biçimlendirici Öğrenme Modeli. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(2), 464-487.