Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitim Reformları Bağlamında Politika Uygulama Stratejilerinin İncelenmesi: Biçimlendirici Öğrenme Modeli

Year 2021, Volume: 6 Issue: 2, 464 - 487, 27.12.2021

Abstract

Öğrenme modelleri, öğretme teknikleri ve öğrenme becerisi arasındaki boşluğu doldurduğu için günümüzde uygulanan eğitim sistemleri içerisinde önemli bir rol oynamaktadır. Öğrencilerin, öğrenim performanslarını artırmada öğrenme stilleri etkin bir rol oynamaktadır (Albert, 2012; Tollefson, 2000). Bu nedenle öğrenciler, bilgi ve öğrenme becerilerini nasıl geliştirecekleri ve daha yüksek yeterlilikleri nasıl kazanacakları konusunda yapıcı geri bildirim almalıdır. Ayrıca bu süreçte eğitimciler, öğretim, denetleme ve iyi örnekleri modellemede etkin bir rol oynar. Diğer yandan, öğrenme beklentisi, akran değerlendirmesi ve öz değerlendirme yönünden öğretim modelleri uygulamalarında farklılıklar oluşmaktadır.
Bu çalışma, öğrenci öğrenmesini teşvik etme ve motive etme konusunda biçimlendirici öğrenmenin etkisini anlamak için yapılandırmacı bir paradigma kullanmaktadır. Aynı zamanda, bu çalışma öğrenme motivasyonu konusunda sosyo kültürel yaklaşımları kullanmak suretiyle öğrenci başarılarının artırılmasını hedeflemektedir. Sosyal etkileşimler ve iletişim, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini tanımlamak için kendilerini değerlendirmeleri ve akranlarını değerlendirmeleri için temel kanaldır. Nitekim, Biçimlendirici Öğrenme Modeli öğrencilerin kendi öğrenme deneyimlerini güçlendirmek suretiyle öğrenme özerkliğinin nasıl geliştirileceği konusunda eğitimcilere yol göstermektedir.
Bu araştırmada, farklı öğrenme ortamlarında verimli bir şekilde çalışabilen öğretme ve öğrenme süreci içindeki etkili biçimlendirici öğrenme metodunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, mülakat tekniği esas alınarak çeşitli üniversitelerin eğitim fakültelerinde görev yapmakta olan akademisyenlerin ‘’biçimlendirici öğrenme modeli’’ konusunda görüş ve düşüncelerine başvurulmuş, ‘’biçimlendirici modeli’’ ile ilgili ifadeleri değerlendirilmiştir.
Sonuç olarak, Biçimlendirici Öğrenme Modelinin ülkemiz eğitim sistemi açısından yeni bir öğrenme modeli olduğu görülmektedir. Dolayısıyla, Biçimlendirici Öğrenme Modelinin etkin ve yaygın bir kullanım alanına sahip olmadığı görülmektedir.

References

  • Ogan Bekiroğlu, F. (2004). Ne kadar başarılı. Klasik ve alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri ve fizikte uygulamalar. 1. bs. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bell, B. & Cowie, B. (2001). The characteristics of formative assessment in science education. Science education. 85. 536–553. Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in education: principles, policy & practice. 5(1). 7-74.
  • Black, P., & Wiliam, D. (2005). Changing teaching through formative assessment: Research and practice. Formative assessment: Improving learning in secondary classrooms. 223-240.
  • Bredekamp, S. (2015). Erken çocukluk eğitimde etkili uygulamalar. (H. Z. İnan ve T. İnan, ev.). Nobel Yayıncılık. Buck, G. A., Trauth-Nare, A., & Kaftan, J. (2010). Making formative assessment discernable to preservice teachers of science. Journal of research in science teaching. 47(4). 402–21.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, K. Ş., & Karadeniz, Ş. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara enstitüsü dergisi. 18(2). 195-207. Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. (M. Bütün ve S. B. Demir, ev.). Ankara. Siyasal Kitapevi.
  • Çalışkan, H., Uymaz, M. ve Tekin, D. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin yeterliklerinin değerlendirilmesi. Adıyaman üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi. 6(14). 239-2.
Year 2021, Volume: 6 Issue: 2, 464 - 487, 27.12.2021

Abstract

References

  • Ogan Bekiroğlu, F. (2004). Ne kadar başarılı. Klasik ve alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri ve fizikte uygulamalar. 1. bs. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bell, B. & Cowie, B. (2001). The characteristics of formative assessment in science education. Science education. 85. 536–553. Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in education: principles, policy & practice. 5(1). 7-74.
  • Black, P., & Wiliam, D. (2005). Changing teaching through formative assessment: Research and practice. Formative assessment: Improving learning in secondary classrooms. 223-240.
  • Bredekamp, S. (2015). Erken çocukluk eğitimde etkili uygulamalar. (H. Z. İnan ve T. İnan, ev.). Nobel Yayıncılık. Buck, G. A., Trauth-Nare, A., & Kaftan, J. (2010). Making formative assessment discernable to preservice teachers of science. Journal of research in science teaching. 47(4). 402–21.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, K. Ş., & Karadeniz, Ş. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara enstitüsü dergisi. 18(2). 195-207. Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. (M. Bütün ve S. B. Demir, ev.). Ankara. Siyasal Kitapevi.
  • Çalışkan, H., Uymaz, M. ve Tekin, D. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin yeterliklerinin değerlendirilmesi. Adıyaman üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi. 6(14). 239-2.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Furkan İlker Akın 0000-0002-6655-0297

Mustafa Şeker 0000-0002-6397-0579

Publication Date December 27, 2021
Submission Date August 31, 2021
Acceptance Date November 29, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Akın, F. İ., & Şeker, M. (2021). Eğitim Reformları Bağlamında Politika Uygulama Stratejilerinin İncelenmesi: Biçimlendirici Öğrenme Modeli. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(2), 464-487.