Bu araştırma, Anadolu Pedagojisi ile Waldorf Yaklaşımı'nı karşılaştırarak eğitimde ideal insan yetiştirme hedefi doğrultusunda, farklı kültürlerde ve zamanlarda ortaya çıkan iki eğitim modelini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma Türk İslam medeniyetinin köklü eğitim geçmişine vurgu yaparak, modern eğitim sistemlerindeki yansımaları belirtmektedir. Özellikle yüz yıllar önce Anadolu Pedagojisi’nde var olan görüşlerin, günümüzde Waldorf Yaklaşımında da bulunduğu görülmektedir. Araştırma, nitel bir yöntem olan durum çalışmasıyla gerçekleştirilmiş ve çeşitli akademik kaynaklardan elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma, Anadolu Pedagojisi ile Waldorf Yaklaşımının benzer özellikler taşıdığını ortaya koymaktadır. Her iki yaklaşım, insanı merkeze alan bir felsefe benimsemekte, çocuğun doğal gelişimini destekleyerek bireysel yetenekleri ön plana çıkarmayı hedeflemektedir. Anadolu Pedagojisi’nde çocukların bütünsel gelişimine önem verilirken, Waldorf yaklaşımında da benzer bir anlayışın mevcut olduğu görülmüştür. Her iki pedagojik yaklaşım da toplumsal değerlere katkı sağlama ve bireyin duygusal, entelektüel gelişimini destekleme amacını taşımaktadır. Bu çalışma, Anadolu Pedagojisi’ndeki öz değerlerin ve pedagojik yaklaşımın, günümüzde eğitim alanında nasıl bir ilham kaynağı olabileceğini vurgulayarak, eğitimde geçmişten gelen bilgi birikiminin önemini dile getirmesi açısından önem arz etmektedir.
Erken çocukluk eğitimi Anadolu pedagojisi Waldorf yaklaşımı Eğitim felsefesi Sıbyan Mektepleri
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Okul Öncesi Eğitim, Çocuk Gelişimi Eğitimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2024 |
| Kabul Tarihi | 17 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |