Research Article
BibTex RIS Cite

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK UYGULAMALARI VE STARBUCKS KAMPANYALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 71 - 85, 31.05.2017

Abstract

Kurumsal sosyal sorumluluk sadece işletmeler,
çalışanlar, tedarikçiler ve rakipler için değil hükümetlerin ve uluslararası
toplumun da öncelikli bir gündem maddesi olarak dikkati çekmektedir.



Kurumsal sosyal sorumluluğun işletme üzerindeki
etkilerini saptamayı hedef alan bu çalışma toplam altı ana başlıktan
oluşmaktadır. Çalışmada sosyal sorumluluğun ve kurum bazında sosyal
sorumluluğun literatürdeki mevcut tanımlamalar kullanılarak ne olduğuna
değinilmiş, KSS tarihçesinden kısaca bahsedilmiş, KSS yaklaşımları ve KSS ile
ilişkili diğer kavramlar incelenmiş ve Starbucks firmasının yapmış olduğu
sosyal sorumluluk çalışmalarıyla konuyu daha spesifik bir bakış açısı ile
değerlendirmek amaçlanmıştır.

References

  • Akhüseyinoğlu, A. (2010). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Yürütülmesinde Kurumsal İletişim Araçlarının Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, 12-13-36-37-38. Argüden, Y. (2008, Ocak). Kurumsal Vatandaşlık ve Küresel İlkeler Sözleşmesi. Önce Kalite Dergisi, 34. İstanbul: Marmara Üniversitesi Alkan, F. (2004). İnsan Kaynakları Yönetiminde Sosyal Sorumluluk Uygulamaları ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk ile İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, 5. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. Ataç, D. (1982, Ocak). İşletmelerin Sosyal Sorumluluğu. Eskişehir İktisadi Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 18(1), 105. Business Ethics and Compliance. (2011). Business ethics and compliance standards of business conduct. Carroll, A. B., “Corporate Social Responsibility - Evolution of a Definitional Construct”, Business & Society, 38 3, 1999, 268-295. Carroll, A. B. (1991, July- August). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward The Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons. Çelik, A. (2007). Şirketlerin Sosyal Sorumlulukları. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, 76-77. (C. C. AKTAN, Dü.) İGİAD Yayınları. Göçenoğlu, C., & Onan, I. (2008). Türkiye'de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Değerlendirme Raporu. Ankara: UNDP,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği. Güngör, C. R. (2010). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İşletmeye Olan Katkıları. Yüksek Lisans Tezi, 2. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. İşcan, Ö. F., & Kayğın, E. (2009). Kurumsal Yönetişim Sürecinin Gelişimi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 216-217. Köktürk, G. (2002). Ekonomi-Çevre-Yönetim İlişkisi Bağlamında Bir 21. Yüzyıl Fenomeni: Sürdürülebilir Kalkınma. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 4(2), 34-38. OKAY, A., OKAY A. (2002). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul:Der. Özgen, E. (2006). Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri. İstanbul: Mavi Ağaç Kültür Sanat Yayıncılık. Öztürk, M.C.(2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Açıköğretim Fakültesi Yayini No: 1973,Eskişehir Peltekoğlu, Filiz Balta (2001), Halkla İlişkiler Nedir?, 2. Baskı, Beta Yayınları: İstanbul. Peltekoğlu balta f., saydam a. (2008) Sektörün Penceresinden. İstanbul: Bamm Sarıkaya, M.; Erdoğan, M. & Kara, Z.F. (2010). İnternet ekonomisi ve kurumsal sürdürülebilirlik. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Ekim, 5(2), 31-50. Schultz, H.; & Yang, D.J. (1997/2008). Starbucks gönlünü işe vermek, çev. Ömer F. Birpınar. İstanbul: Babıali kültür yayıncılığı, 2.baskı. Starbucks Global Responsibility Report. (2012). Global reporting initiative performance indicators,14.01.2014 TORLAK, Ömer(2003), Pazarlama Ahlakı Sosyal Sorumluluklar Ekseninde Pazarlama Kararları ve Tüketici Davranışlarının Analizi, Beta Basım A.Ş., İstanbul Ulu, A. S. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Bir Alan Çalışması. Yüksek Lisans Tezi, 32-52. Kahramanmaraş: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi. Ulu, L. (2009). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Marka Algısına Etkisi: Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, 6-11. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. Yaman, Y. (2003, Ocak-Mart). Sosyal Sorumluluk Kampanyaları. Sivil Toplum Dergisi(1). http://www.benbuyuyunce.com/ http://www.starbucks.com.tr/about-us/ http://www.starbucks.com/responsibility/global-report http://www.stabucks.com.tr/ responsibility/environment/green-building https://globalassets.starbucks.com/assets/ee8121c1a6554399b554d126228d52ed.pdf http://tohumotizm.org.tr/farkindalik/gokkusagi-okulu
Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 71 - 85, 31.05.2017

Abstract

References

  • Akhüseyinoğlu, A. (2010). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Yürütülmesinde Kurumsal İletişim Araçlarının Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, 12-13-36-37-38. Argüden, Y. (2008, Ocak). Kurumsal Vatandaşlık ve Küresel İlkeler Sözleşmesi. Önce Kalite Dergisi, 34. İstanbul: Marmara Üniversitesi Alkan, F. (2004). İnsan Kaynakları Yönetiminde Sosyal Sorumluluk Uygulamaları ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk ile İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, 5. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. Ataç, D. (1982, Ocak). İşletmelerin Sosyal Sorumluluğu. Eskişehir İktisadi Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 18(1), 105. Business Ethics and Compliance. (2011). Business ethics and compliance standards of business conduct. Carroll, A. B., “Corporate Social Responsibility - Evolution of a Definitional Construct”, Business & Society, 38 3, 1999, 268-295. Carroll, A. B. (1991, July- August). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward The Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons. Çelik, A. (2007). Şirketlerin Sosyal Sorumlulukları. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, 76-77. (C. C. AKTAN, Dü.) İGİAD Yayınları. Göçenoğlu, C., & Onan, I. (2008). Türkiye'de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Değerlendirme Raporu. Ankara: UNDP,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği. Güngör, C. R. (2010). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İşletmeye Olan Katkıları. Yüksek Lisans Tezi, 2. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. İşcan, Ö. F., & Kayğın, E. (2009). Kurumsal Yönetişim Sürecinin Gelişimi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 216-217. Köktürk, G. (2002). Ekonomi-Çevre-Yönetim İlişkisi Bağlamında Bir 21. Yüzyıl Fenomeni: Sürdürülebilir Kalkınma. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 4(2), 34-38. OKAY, A., OKAY A. (2002). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul:Der. Özgen, E. (2006). Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri. İstanbul: Mavi Ağaç Kültür Sanat Yayıncılık. Öztürk, M.C.(2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Açıköğretim Fakültesi Yayini No: 1973,Eskişehir Peltekoğlu, Filiz Balta (2001), Halkla İlişkiler Nedir?, 2. Baskı, Beta Yayınları: İstanbul. Peltekoğlu balta f., saydam a. (2008) Sektörün Penceresinden. İstanbul: Bamm Sarıkaya, M.; Erdoğan, M. & Kara, Z.F. (2010). İnternet ekonomisi ve kurumsal sürdürülebilirlik. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Ekim, 5(2), 31-50. Schultz, H.; & Yang, D.J. (1997/2008). Starbucks gönlünü işe vermek, çev. Ömer F. Birpınar. İstanbul: Babıali kültür yayıncılığı, 2.baskı. Starbucks Global Responsibility Report. (2012). Global reporting initiative performance indicators,14.01.2014 TORLAK, Ömer(2003), Pazarlama Ahlakı Sosyal Sorumluluklar Ekseninde Pazarlama Kararları ve Tüketici Davranışlarının Analizi, Beta Basım A.Ş., İstanbul Ulu, A. S. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Bir Alan Çalışması. Yüksek Lisans Tezi, 32-52. Kahramanmaraş: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi. Ulu, L. (2009). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Marka Algısına Etkisi: Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, 6-11. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. Yaman, Y. (2003, Ocak-Mart). Sosyal Sorumluluk Kampanyaları. Sivil Toplum Dergisi(1). http://www.benbuyuyunce.com/ http://www.starbucks.com.tr/about-us/ http://www.starbucks.com/responsibility/global-report http://www.stabucks.com.tr/ responsibility/environment/green-building https://globalassets.starbucks.com/assets/ee8121c1a6554399b554d126228d52ed.pdf http://tohumotizm.org.tr/farkindalik/gokkusagi-okulu
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Özden Özdemir This is me

Publication Date May 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Özdemir, Ö. (2017). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK UYGULAMALARI VE STARBUCKS KAMPANYALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 71-85.