Year 2018, Volume 3 , Issue 1, Pages 129 - 149 2018-09-14

Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi

Hatun Buğra ALTUNÖZ [1] , Erdal BAY [2]


Bu çalışma, bir okulda yabancı dil öğretmenlerinin Marzano'nun etkili öğretim stratejileri kullanma durumlarını analiz etmeyi amaçlamıştır. Araştırmada durum çalışma desenlerinden biri olan bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Çalışma, Adana'da bulunan bir devlet okulunda uygulanmıştır. Çalışma grubunu; okul yöneticileri, İngilizce öğretmenleri, 5.sınıfta öğrenim gören 22 öğrenci ve araştırmacı oluşturmaktadır. Araştırmada görüşme, gözlem, anket ,doküman analizi ve araştırmacı günlüğüne başvurulmuştur. Verileri analiz etmek için betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,  anket ve gözlem sonuçlarının tutarlı olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin etkili öğretim stratejilerini farklı şekilde kullandıkları anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin etkili öğretim stratejilerinden sadece "özet çıkarma ve not tutma", "işbirliğine dayalı öğrenme" ve "varsayım üretme ve test etme" stratejilerini kullanmadıkları gözlenmiştir.

 

ingilizce öğretimi, etkili öğretim stratejileri
  • Referans1 Acat, M. B. & Demiral, S. (2002). Türkiye'de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 312-329.
  • Referans2 Arslan, M.& Akbarov, A. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 179–191.
  • Referans3 Burden, P.R, & Byrd, D.M. (2007). Methods For Effective Teaching ( 4.Baskı). New York: Pearson
  • Referans4 Ceyhan, E. (2007). Yabancı Dil Öğretimi Teknolojisi.İstanbul: Morpa Referans5 Chomsky,N. (1975). Reflections of Language. London: Temple Smith
  • Referans5 Demirpolat, B.Ç. (2015). Türkiye'nin Yabancı Dil Öğretimiyle İmtihanı. İstanbul: SETA
  • Referans6 Haznedar, B. (2010). Türkiye'de Yabancı Dil Öğretimi: Reformlar, Yönelimler ve Öğretmenlerimiz. International Conference On News Trends In Education On Their Implıcations - 978 605 364 104 9
  • Referans7 Hengirmen, M. (1993). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Ankara: Engin
  • Referans8 Işık,A. (2008). Yabancı Dil Eğitiminde Yanlışlar Neden Kaynaklanıyor? Journal of Education and Linguistic Studies,4 (2),15-26
  • Referans9 Marzano,R.J.,Gaddy,B.B. & Dean,C. (2000). What Works In Classroom Instruction. U.S.A: McREL
  • Referans10 Marzano, R.J., Pickering, D. J. & Pollock, J.E. (2008). Öğrenci Başarısını Artıran Öğretim Stratejileri, İstanbul: Sev
  • Referans11 Moore, K.D. (2005). Effective Instructional Strategies. U.S.A: Sage
  • Referans12 Miles, M.B. & Huberman,A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An expanded sourcebook. Newbury Park,CA: Sage
  • Referans13 Özer, B. & Korkmaz, C. (2016). Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar. Ekev Akademi Dergisi,67, 59-84
  • Referans14 Sunel, H. (1989). Yabancı Dil Öğretiminde Metot Sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 137-143
  • Referans15 Şahin, Y. (2013). Farklı Boyutlarıyla Yabancı Dil Öğrenimi ve Öğretimi. Konya: Eğitim
  • Referans16 Şimşek, A. (2009). Öğretim Tasarımı. Ankara: Nobel
  • Referans17 Tütüniş,B. (2012). Türkiye'de Yabancı Dil Eğitiminde Eğilim Ne Olmalı?. A. Sarıçoban ve H.Öz (Ed.) İngilizcede Öğretimde Yöntem Sorunları içinde, Ankara: Hacettepe
  • Referans18 Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Referans19 Yin,R.K. (1994). Applications of Case Study Research. U.S.A: SAGE
  • Referans20 http://www.tepav.org.tr / Türkiye'nin İngilizce Açığı üzerine
  • Referans21 htpp.www.tepav.org.tr / Türkiye’deki Devlet Okullarında İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç Analizi üzerine
  • Referans22 htpp.www.ef.com.tr/epi / İngilizce Yeterlilik Endeksi üzerine
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Makaleler
Authors

Author: Hatun Buğra ALTUNÖZ (Primary Author)
Institution: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Country: Turkey


Author: Erdal BAY
Institution: GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Dates

Publication Date : September 14, 2018

Bibtex @research article { turksosbilder453635, journal = {Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {2528-9772}, eissn = {2528-9772}, address = {}, publisher = {Eğitim Bilimleri Araştırmaları Derneği}, year = {2018}, volume = {3}, pages = {129 - 149}, doi = {}, title = {Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi}, key = {cite}, author = {ALTUNÖZ, Hatun Buğra and BAY, Erdal} }
APA ALTUNÖZ, H , BAY, E . (2018). Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi , 3 (1) , 129-149 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/turksosbilder/issue/39145/453635
MLA ALTUNÖZ, H , BAY, E . "Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi". Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi 3 (2018 ): 129-149 <https://dergipark.org.tr/en/pub/turksosbilder/issue/39145/453635>
Chicago ALTUNÖZ, H , BAY, E . "Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi". Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi 3 (2018 ): 129-149
RIS TY - JOUR T1 - Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi AU - Hatun Buğra ALTUNÖZ , Erdal BAY Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 129 EP - 149 VL - 3 IS - 1 SN - 2528-9772-2528-9772 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi %A Hatun Buğra ALTUNÖZ , Erdal BAY %T Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi %D 2018 %J Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi %P 2528-9772-2528-9772 %V 3 %N 1 %R %U
ISNAD ALTUNÖZ, Hatun Buğra , BAY, Erdal . "Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi". Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi 3 / 1 (September 2018): 129-149 .
AMA ALTUNÖZ H , BAY E . Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 3(1): 129-149.
Vancouver ALTUNÖZ H , BAY E . Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 3(1): 149-129.