Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 129 - 149, 14.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Referans1 Acat, M. B. & Demiral, S. (2002). Türkiye'de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 312-329.
  • Referans2 Arslan, M.& Akbarov, A. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 179–191.
  • Referans3 Burden, P.R, & Byrd, D.M. (2007). Methods For Effective Teaching ( 4.Baskı). New York: Pearson
  • Referans4 Ceyhan, E. (2007). Yabancı Dil Öğretimi Teknolojisi.İstanbul: Morpa Referans5 Chomsky,N. (1975). Reflections of Language. London: Temple Smith
  • Referans5 Demirpolat, B.Ç. (2015). Türkiye'nin Yabancı Dil Öğretimiyle İmtihanı. İstanbul: SETA
  • Referans6 Haznedar, B. (2010). Türkiye'de Yabancı Dil Öğretimi: Reformlar, Yönelimler ve Öğretmenlerimiz. International Conference On News Trends In Education On Their Implıcations - 978 605 364 104 9
  • Referans7 Hengirmen, M. (1993). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Ankara: Engin
  • Referans8 Işık,A. (2008). Yabancı Dil Eğitiminde Yanlışlar Neden Kaynaklanıyor? Journal of Education and Linguistic Studies,4 (2),15-26
  • Referans9 Marzano,R.J.,Gaddy,B.B. & Dean,C. (2000). What Works In Classroom Instruction. U.S.A: McREL
  • Referans10 Marzano, R.J., Pickering, D. J. & Pollock, J.E. (2008). Öğrenci Başarısını Artıran Öğretim Stratejileri, İstanbul: Sev
  • Referans11 Moore, K.D. (2005). Effective Instructional Strategies. U.S.A: Sage
  • Referans12 Miles, M.B. & Huberman,A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An expanded sourcebook. Newbury Park,CA: Sage
  • Referans13 Özer, B. & Korkmaz, C. (2016). Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar. Ekev Akademi Dergisi,67, 59-84
  • Referans14 Sunel, H. (1989). Yabancı Dil Öğretiminde Metot Sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 137-143
  • Referans15 Şahin, Y. (2013). Farklı Boyutlarıyla Yabancı Dil Öğrenimi ve Öğretimi. Konya: Eğitim
  • Referans16 Şimşek, A. (2009). Öğretim Tasarımı. Ankara: Nobel
  • Referans17 Tütüniş,B. (2012). Türkiye'de Yabancı Dil Eğitiminde Eğilim Ne Olmalı?. A. Sarıçoban ve H.Öz (Ed.) İngilizcede Öğretimde Yöntem Sorunları içinde, Ankara: Hacettepe
  • Referans18 Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Referans19 Yin,R.K. (1994). Applications of Case Study Research. U.S.A: SAGE
  • Referans20 http://www.tepav.org.tr / Türkiye'nin İngilizce Açığı üzerine
  • Referans21 htpp.www.tepav.org.tr / Türkiye’deki Devlet Okullarında İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç Analizi üzerine
  • Referans22 htpp.www.ef.com.tr/epi / İngilizce Yeterlilik Endeksi üzerine

Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 129 - 149, 14.06.2018

Öz

Bu çalışma, bir
okulda yabancı dil öğretmenlerinin Marzano'nun etkili öğretim stratejileri
kullanma durumlarını analiz etmeyi amaçlamıştır. Araştırmada durum çalışma desenlerinden
biri olan bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Çalışma, Adana'da bulunan
bir devlet okulunda uygulanmıştır. Çalışma grubunu; okul yöneticileri, İngilizce
öğretmenleri, 5.sınıfta öğrenim gören 22 öğrenci ve araştırmacı oluşturmaktadır.
Araştırmada görüşme, gözlem, anket ,doküman analizi ve araştırmacı günlüğüne
başvurulmuştur. Verileri analiz etmek için betimsel analiz kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda,  anket ve gözlem
sonuçlarının tutarlı olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin etkili öğretim
stratejilerini farklı şekilde kullandıkları anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin
etkili öğretim stratejilerinden sadece "özet çıkarma ve not tutma",
"işbirliğine dayalı öğrenme" ve "varsayım üretme ve test
etme" stratejilerini kullanmadıkları gözlenmiştir.



 

Kaynakça

  • Referans1 Acat, M. B. & Demiral, S. (2002). Türkiye'de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 312-329.
  • Referans2 Arslan, M.& Akbarov, A. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 179–191.
  • Referans3 Burden, P.R, & Byrd, D.M. (2007). Methods For Effective Teaching ( 4.Baskı). New York: Pearson
  • Referans4 Ceyhan, E. (2007). Yabancı Dil Öğretimi Teknolojisi.İstanbul: Morpa Referans5 Chomsky,N. (1975). Reflections of Language. London: Temple Smith
  • Referans5 Demirpolat, B.Ç. (2015). Türkiye'nin Yabancı Dil Öğretimiyle İmtihanı. İstanbul: SETA
  • Referans6 Haznedar, B. (2010). Türkiye'de Yabancı Dil Öğretimi: Reformlar, Yönelimler ve Öğretmenlerimiz. International Conference On News Trends In Education On Their Implıcations - 978 605 364 104 9
  • Referans7 Hengirmen, M. (1993). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Ankara: Engin
  • Referans8 Işık,A. (2008). Yabancı Dil Eğitiminde Yanlışlar Neden Kaynaklanıyor? Journal of Education and Linguistic Studies,4 (2),15-26
  • Referans9 Marzano,R.J.,Gaddy,B.B. & Dean,C. (2000). What Works In Classroom Instruction. U.S.A: McREL
  • Referans10 Marzano, R.J., Pickering, D. J. & Pollock, J.E. (2008). Öğrenci Başarısını Artıran Öğretim Stratejileri, İstanbul: Sev
  • Referans11 Moore, K.D. (2005). Effective Instructional Strategies. U.S.A: Sage
  • Referans12 Miles, M.B. & Huberman,A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An expanded sourcebook. Newbury Park,CA: Sage
  • Referans13 Özer, B. & Korkmaz, C. (2016). Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar. Ekev Akademi Dergisi,67, 59-84
  • Referans14 Sunel, H. (1989). Yabancı Dil Öğretiminde Metot Sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 137-143
  • Referans15 Şahin, Y. (2013). Farklı Boyutlarıyla Yabancı Dil Öğrenimi ve Öğretimi. Konya: Eğitim
  • Referans16 Şimşek, A. (2009). Öğretim Tasarımı. Ankara: Nobel
  • Referans17 Tütüniş,B. (2012). Türkiye'de Yabancı Dil Eğitiminde Eğilim Ne Olmalı?. A. Sarıçoban ve H.Öz (Ed.) İngilizcede Öğretimde Yöntem Sorunları içinde, Ankara: Hacettepe
  • Referans18 Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Referans19 Yin,R.K. (1994). Applications of Case Study Research. U.S.A: SAGE
  • Referans20 http://www.tepav.org.tr / Türkiye'nin İngilizce Açığı üzerine
  • Referans21 htpp.www.tepav.org.tr / Türkiye’deki Devlet Okullarında İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç Analizi üzerine
  • Referans22 htpp.www.ef.com.tr/epi / İngilizce Yeterlilik Endeksi üzerine
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatun Buğra Altunöz

Erdal Bay

Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altunöz, H. B., & Bay, E. (2018). Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Etkili Öğretim Stratejilerinin Kullanımının Analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 129-149.