Bu araştırma ilkokul öğretmenlerinin bilimin doğası algılarının incelendiği bir karma yöntem araştırmasıdır. Bu çerçevede çalışma karma araştırma yöntemlerinden ‘açımlayıcı sıralı desen’ kullanılarak yürütülmüştür. Bu araştırmaya toplam 65 ilkokul öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi” (VOSTS) ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Öğretmenler bilimi; araştırma yapma, hayatı kolaylaştırma olarak tanımlarken, bilim insanının özelliklerini ise; araştırma yapan, çalışkan, sabırlı ve zeki olarak daha çok vurguladıkları görülmektedir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin bilimsel bilginin karakteristik özelliğine ilişkin yetersiz görüşlere sahip olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin hipotez, teori ve kanun arasında hiyerarşik bir ilişki bulunduğu, modellerin gerçeğin yansımaları olduğu ve bilimsel bilginin değişmez olduğu konularında yanılgılara sahip oldukları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Humanities, Multidisciplinary |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | April 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume 5, Issue 1 |
Bibtex | @research article { ubed1057996, journal = {Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi}, eissn = {2667-4122}, address = {}, publisher = {Gürbüz OCAK}, year = {2022}, volume = {5}, number = {1}, pages = {16 - 33}, doi = {10.47477/ubed.1057996}, title = {Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Çakan Akkaş, Büşra Nur and Kabataş Memiş, Esra} } |
APA | Çakan Akkaş, B. N. & Kabataş Memiş, E. (2022). Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi . Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi , 5 (1) , 16-33 . DOI: 10.47477/ubed.1057996 |
MLA | Çakan Akkaş, B. N. , Kabataş Memiş, E. "Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi" . Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (2022 ): 16-33 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ubed/issue/69597/1057996> |
Chicago | Çakan Akkaş, B. N. , Kabataş Memiş, E. "Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi". Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (2022 ): 16-33 |
RIS | TY - JOUR T1 - Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi AU - Büşra NurÇakan Akkaş, EsraKabataş Memiş Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.47477/ubed.1057996 DO - 10.47477/ubed.1057996 T2 - Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 16 EP - 33 VL - 5 IS - 1 SN - -2667-4122 M3 - doi: 10.47477/ubed.1057996 UR - https://doi.org/10.47477/ubed.1057996 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Journal of International Science and Education Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi %A Büşra Nur Çakan Akkaş , Esra Kabataş Memiş %T Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi %D 2022 %J Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi %P -2667-4122 %V 5 %N 1 %R doi: 10.47477/ubed.1057996 %U 10.47477/ubed.1057996 |
ISNAD | Çakan Akkaş, Büşra Nur , Kabataş Memiş, Esra . "Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi". Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 / 1 (April 2022): 16-33 . https://doi.org/10.47477/ubed.1057996 |
AMA | Çakan Akkaş B. N. , Kabataş Memiş E. Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi. IJSE. 2022; 5(1): 16-33. |
Vancouver | Çakan Akkaş B. N. , Kabataş Memiş E. Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi. 2022; 5(1): 16-33. |
IEEE | B. N. Çakan Akkaş and E. Kabataş Memiş , "Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi", Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 16-33, Apr. 2022, doi:10.47477/ubed.1057996 |