Harmanlanmış öğrenme, yüz-yüze öğrenmenin yanında teknolojiyi de öğretime katarak öğretmen rehberliğinde daha verimli öğrenme ortamları oluşturmak için başvurulan bir yöntemdir. Son yıllarda teknolojinin hayatımızda daha fazla yer alması ve Covid-19 pandemisi nedeniyle yüz-yüze öğrenmede teknoloji desteği ve çevrimiçi öğrenme ortamlarına ilgi artmıştır. Bu araştırmada harmanlanmış öğrenmeye yönelik 2007 ve 2021 yılları arasında yapılan tez, makale ve bildiri çalışmalarının çeşitli ölçütlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada dokümanlara ulaşmada YÖK Akademik ve YÖK Tez Merkezi’nden yararlanılmıştır. Tarama sonucunda, tez, makale ve bildiri olmak üzere toplam 235 bilimsel araştırmaya ulaşılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, incelenen araştırmaların çoğunluğunun lisans düzeyindeki öğrenci gruplarında ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi alanında yürütüldüğü tespit edilmiştir. Ayrıca, araştırmaların yarıdan fazlasının nicel araştırma yaklaşımına uygun ve yarı deneysel yöntem kullanılarak hazırlandığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonunda harmanlanmış öğrenmeyle ilgili çalışmalar yürütecek olanlara varılan sonuçlar ışığında gerekli öneriler sunulmuştur.
Blended learning is a method used to create more productive learning environments under the guidance of teacher by incorporating technology into teaching in addition to face-to-face learning. The interest in technology support and online learning environments in face-to-face learning has increased due to the fact that technology has become more involved in our lives and the Covid-19 pandemic in recent years. The purpose of this research is to examine the thesis, article, and conference proceedings on blended learning between 2007 and 2021 using various criteria. For this purpose, the research was carried out using document analysis, one of the qualitative research methods. In the research, YÖK Academic and YÖK Thesis Center were used to access the documents. A total of 235 scientific studies, including theses, article and conference proceedings were found as a result of the research. The obtained data were analyzed by descriptive analysis. As a result of the research, it was determined that the majority of the studies examined were carried out in undergraduate sample groups and in the field of computer and instructional technology education. In addition, it was revealed that more than half of the studies were prepared using the quasi-experimental method in accordance with the quantitative research approach.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2022 |
Publication Date | October 26, 2022 |
Acceptance Date | September 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |