Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının model oluşturma etkinlikleri tasarlama sürecini incelemektir. Bu çalışmada örnek olay incelemesi tercih edilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programında 2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 15 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmada, bütüncül bir yaklaşımla tasarlanan ve "teorik bilgi" esas alınarak tasarlanan öğrenme ortamları oluşturulmuştur. Matematiksel modelleme eğitim süreci ve model oluşturma etkinlikleri tasarım süreci olarak planlanan araştırma süreci 10 hafta sürmüştür. Araştırmanın verileri model oluşturma etkinlikleri tasarım süreci çalışma yaprakları aracılığıyla toplanmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, model oluşturma etkinlikleri tasarım aşamalarında bazı farklılıklar olsa da, grupların benzer süreçleri içerdiği tespit edilmiştir. Yazma aşamaları, model oluşturma etkinliklerinin bağlamının belirlenmesi, değişkenlere ve varsayımlara karar verilmesi, senaryo yazılması ve görsel unsurların eklenmesi şeklinde ilerlemiştir. Kontrol aşamasında grupların dikkat ettiği unsurlar arasında model oluşturma etkinlikleri tasarım ilkelerine uyum, metin kontrolü, görsel düzenleme, çözüm adımlarının gerçekleştirilmesi (model ve veri uyumluluğu) yer almıştır.
The aim of this study is to analyze prospective mathematics teachers’ process of designing model eliciting activities. Case study was preferred in this study. The study group of this research consists of 15 mathematics teacher candidates studying at Kastamonu University Faculty of Education Primary Mathematics Teaching Undergraduate Program during the academic year of 2019-2020. In this research, learning environments designed based on a holistic approach and based on "theoretical knowledge" were created. The research process took 10 weeks which are planned as mathematical modeling training process and MEA design process. Data of the study were collected through MEA design process worksheets. The data obtained from the data collection tool were subjected to content analysis. As a result of the research, it was determined that PMT groups included similar processes although there were some differences in the MEA design stages. The writing stages proceeded as determining the context of the MEA, deciding on variables and assumptions, writing the scenario and adding visual elements. In the control phase, the elements that the groups pay attention to include compliance with MEA principles, text control, visual editing, performing solution steps (model and data compatibility).
Model eliciting activities mathematical modelling prospective mathematics teacher education
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | April 6, 2021 |
Acceptance Date | May 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
|
| |