Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının çevreye karşı tutum ve çevresel duyuşlarının belirlenmesi ve bu değişkenler arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde nicel yaklaşımlardan ilişkisel tarama desenine göre hareket edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi fen bilgisi öğretmenliği programı 3. sınıfında öğrenim gören 50 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Sontay, Gökdere ve Usta’nın (2015) geliştirdiği Çevresel Duyuş Ölçeği- ÇDÖ ve Okur ve Yalçın Özdilek’in (2012) geliştirdiği Çevresel Tutum Ölçeği- ÇTÖ kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlikleri ölçekleri geliştiren araştırmacılar tarafından sırası ile α=.86 ve α=.73 olarak belirlenmiştir. Bu araştırma için güvenirlik katsayıları tekrar hesaplanmış ve sırası ile α=.90 ve α=.85 olarak tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilecek verilere öncelikle normallik testleri yapılmış, ardından çevreye karşı tutum ve duyuş arasındaki ilişkinin tespiti için Spearman Sıra Farkları Korelasyonu analizleri yapılmıştır. Buna göre fen bilgisi öğretmen adaylarının çevresel tutumları ve çevresel duyuşları yüksek seviyede olduğu belirlenmiş ancak değişkenler arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir (p>.05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2021 |
Acceptance Date | May 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |