Bu araştırmada matematik öğretmen adaylarının rasyonel ve irrasyonel sayı kavramlarına ilişkin bilgilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışma, durum çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılıcılarını 40 ortaöğretim matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından oluşturulan açık uçlu soru formu ve yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanan verilerin analizi sonucu katılımcıların birçoğunun rasyonel ve irrasyonel sayılar konusundaki kavram bilgilerinin eksik ya da hatalı olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların bu konuda bazı kavram yanılgılarına sahip oldukları, rasyonel ve irrasyonel sayıları birbirinden ayırt etmede yeterince başarılı olamadıkları, bir sayının farklı temsillerinin eşitliğinin bilincinde olmadıkları ve rasyonel ve irrasyonel sayı kümelerinin kardinalitelerinin belirleme ve birbiri ile mukayese etme konusunda yetersiz kaldıkları belirlenmiştir.
The purpose of the study was to explore prospective mathematics teachers’
knowledge of rational and irrational numbers. The study in which qualitative
research methods were used were designed as a case study. 40 prospective teachers
of secondary mathematics education constituted the participants of the study. The
data was collected through the open-ended questionnaire developed by the
researchers and semi-structured interviews. Based on the analysis of the data
collected, it was figured out that most of the participants lacked concept knowledge
regarding rational and irrational numbers. It was also found out that the participants
had some misconceptions about that subject, and that they were not successful
enough to differentiate between rational and irrational numbers. Moreover, it was
determined that they were not aware of equivalent of different representations used
for a number, and that they remained incapable of identifying cardinalities of
rational and irrational number sets, and of comparing one another.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Submission Date | December 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |