Bu araştırmanın amacı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını ortaya koyarak öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumların geliştirilmesine katkıda bulunmaktır. Bu amaç için 536 öğretmen adayının görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada öğrencilere ait demografik bilgileri elde etmek için Kişisel Bilgi Formu, öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarını ölçmek için Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutumlarının cinsiyete, okudukları bölüme, mesleğe başladıklarında çalışmak istedikleri kurumlara, mesleğine yönlendiren nedenlere, akademik başarı ortalamalarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öte yandan öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun devlete bağlı bir eğitim kurumunda çalışmak istedikleri belirlenmiştir. Araştırmayla da ortaya çıkmıştır ki etkili bir eğitim sistemi için kaliteli, motivasyonu yüksek ve öğretmenliğe ilişkin olumlu tutumlara sahip öğretmenler yetiştirmek gerekmektedir. Buradan hareketle öğretmen adaylarının daha ayırt edici ölçütlere göre seçilmesi ve öğretmenliğe karşı olumlu tutumlara sahip olacak şekilde yetiştirilmesi gerektiği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 25 Issue: 1 |