Bu çalışmanın amacı; Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde birinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 2008–2009 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören toplam 742 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS for Windows programından yararlanılmış, demografik değişkenlerin analizi için t-testi ve Anova kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının olumlu olduğu, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre öğretmenlik mesleğine karşı daha olumlu tutum sergiledikleri ve bölüm bazında da öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 25 Issue: 1 |