Öğrenmekte oldukları yabandı dilde konuşmaları istenildiğinde, öğrencilerin çekindikleri hatta konuşmaktan kaçındıkları gözlenmektedir. Yabancı seslerle, yabancı kelimelerle karşı karşıya gelmek, özellikle de sözlü olarak sözceler üretmek onları rahatsız eder ve endişelenmelerine yol açar: dilsel kaygı adı verilen bir kaygı türü hissederler. Deneysel çalışmalara teorik açıdan destek olabilecek bu betimsel çalışmada amacımız, daha çok yabancı dil sözlü iletişim derslerinde gözlenen dilsel kaygıyı yok edebilmeyi, öğrencilerin hedef dillerinde konuşurlarken kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlayabilecek bir yol önermektir. Bu doğrultuda, çalışmamızda ilk olarak yabancı dilde konuşma becerisinden, dilsel kaygıdan ve de bu kaygının oluşum sebeplerinden söz edilecektir. Ayrıca, dilsel kaygıyı yenmek için önerdiğimiz çözümler, Çocuk Ego Durumu, rol yapma oyunları ve simülasyon oyunlarıyla ilgili olduğundan, çalışmamızda bu kavramlar da tartışılacaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 25 Issue: 1 |