Bu araştırma, uygulama temelli bir alan olan grafik tasarımın deneyime dayalı bilgisini konu edinmektedir. Araştırmanın amacı, görsel kültürün en yaygın ve geri dönülemez biçimde etkin olduğu günümüzde, gittikçe artan sayıları ile grafik tasarımcı adaylarını ve ayrıca bu alanda çalışmaya istekli herkesi, başarılı olmaları için gereken bilgiyle buluşturmaktır. Tasarım kursları, çevrimiçi eğitimler, eğitim paketleri ve kitaplar; grafik tasarımın ilkelerini, tekniklerini, bilgisayar programlarının, malzemelerin ne şekilde kullanılacağını öğretmekte, grafik tasarımının tarihsel bilgisini ve sanatçılarını, olağanüstü bir kapsam ve yeterlikte vermektedir. Araştırma bulguları ve sonuçları, iki bölümde ele alınmıştır. İlk bölümde, örneklem olarak belirlenen grafik tasarımcıların can alıcı görüşleri ve bunların analizlerine, ikinci kısımda ise bu görüşlerin sistemli bir yol haritasına dönüştürülmesine çalışılmıştır.
This research focuses on the experience-based knowledge of graphic design, which is an application-based field. The research aims to bring graphic design candidates with an increasing number of them, as well as everyone willing to work in this field, with the knowledge needed for them to succeed, as visual culture is the most common and irreversibly active today. Undoubtedly, the superiority of their success is that they took sufficient education in this field. Graphic design departments, courses, online tutorials, training packages and books provide information about how to use principles, techniques and materials of graphic design. It also gives the historical knowledge of graphic design trends and designers an extraordinary scope and competence. The research findings and results are discussed in two sections. In the first part, the vital views of graphic designers and their analysis, which were determined as a sample, were studied, and in the second part, these views were turned into a systematic road map.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Özgün Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |