Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Maturation Institütes From The Past To The Present: Mardin Example

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 294 - 321, 30.11.2024
https://doi.org/10.61729/uhad.1543184

Öz

In order to highlight the recognition and awareness of the Maturation Institutes, which are affiliated with the General Directorate of Lifelong Learning and under the auspices of the Presidency, operating in 31 provinces in Turkey, the definition of the Maturation Institute, its history of existence from past to present, vision, mission and basic values, areas of work, way of working, After considering the provinces where it works in coordination, the history of the Mardin Maturation Institute, which operates specifically in the center of Mardin, personnel information, projects carried out with the approval of the Ministry as of 2016, active workshops, product diversity list, areas of expertise, product collections produced in various fields and branches between 2016-2023. By including the products whose registration has been approved by the Turkish Patent and Trademark Office and finally the sales stores where the promotion and marketing of the products take place, the promotion of the leading institution, which is nourished by tradition and becomes a brand in transferring the cultural heritage to the future, is taken as a basis.

Kaynakça

  • AKBULUT, Yümniye (2010). Şıklığın Resmi Tarihi Olgunlaşma Enstitüleri, İstanbul: Doğan Kitap Yayınları.
  • AKIN, Mazlum (2011). “Kız teknik eğitim-öğretiminde bir örnek: Ankara Olgunlaşma Enstitüsü”. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • BAYRAM, Edibe (2011). “Tarihi, Kültürü, Geleneği ve Eğitimiyle Kız Enstitüleri Cumhuriyetin Kızları”. İstanbul: Akis, s: 124-125.
  • BİLGİNER, Tülay (1988). “43 Nakışlı yıl”. Hürriyet Gazetesi, Eylül 4, s: 2.
  • DİRLİK, Hatice Züleyha (2002). “İstanbul Beyoğlu Refia Övüç Olgunlaşma Enstitüsü Koleksiyon Arşivinin incelenmesi ve arşiv koleksiyonunun hazırlanması”. Yüksek Lisans Tezi: İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • GÜRÇAYIR, Selcan (2013). “Resmî eğitim süreçlerinde gelenek aktarımı ve kadın Ankara ve Trabzon Olgunlaşma Enstitüsü örneği”. Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • KARAKIŞLA, Yavuz Selim (2003). “Osmanlı Hanımları ve Kadın Terziler- I”, Tarih ve Toplum, S. 232, s: 204.
  • Kız Teknik Öğretim Olgunlaşma Enstitüleri, MEB Mesleki ve Teknik Öğretim Yayım Müdürlüğü, Ankara, 1964, s.4.
  • Kız Teknik Öğretim Olgunlaşma Enstitüleri, MEB Mesleki ve Teknik Öğretim Yayım Müdürlüğü, Ankara, 1964, s.5.
  • Hasat Dergisi, (1991). “Önsöz”, Atatürk’ün Doğumunun 100. Yılı Nedeniyle Özel Sayı, Ankara: Ankara Olgunlaşma Enstitüsü Yayını.
  • UYGUR, Hatice Kübra; Ayşegül Koyuncu Okca ve Didem Öz (2017). “Bir Kültürün Son Temsilcisi: Mıksiye (Muqsiye) Nasra Şimmes Hindi- ܝܕܢܝܗܣܡܡܝܫܐܪܨܢܐܝܝܣܩܘܡ ve Ardında Bıraktıkları”, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, Cilt:5, Sayı:11, s. 225.
  • Kararnameler. (1962. 23 11). Resmi Gazete (Sayı: 11264). Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/11264.pdf.
  • Yönetmelikler. (1996, 15 08.). Resmî Gazete (Sayı: 22758 Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/22758.pdf.
  • URL-1: www.mardinolgunlasmaenstitüsü.meb.k12.tr (E.T.31.06.2024).
  • URL-2: www.mardinolgunlasmaenstitüsü.meb.k12.tr (E.T.02.07.2024).

Geçmişten Günümüze Olgunlaşma Enstitüleri: Mardin Örneği

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 294 - 321, 30.11.2024
https://doi.org/10.61729/uhad.1543184

Öz

Öz
Türkiye’de 33 ilde faaliyet gösteren Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı, Cumhurbaşkanlığı himayesinde olan Olgunlaşma Enstitülerinin tanınırlığının ve bilinirliliğinin ön plana çıkarılması adına genelde olgunlaşma enstitüsünün tanımı, geçmişten günümüze var olma hikayesi, vizyon misyon ve temel değerleri, çalışma alanları, çalışma şekli, koordineli çalıştığı iller ele alındıktan sonra özelde Mardin merkezde faaliyet gösteren Mardin Olgunlaşma Enstitüsünün tarihçesi, personel bilgileri, 2016 yılı itibariyle Bakanlık onayı ile yürütülen projeleri, aktif atölyeleri, ürün çeşitlilik listesi, uzmanlık alanları, 2016-2023 yılları arasında çeşitli alan ve dallarda üretilen ürün koleksiyonları, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescili onaylanan ürünleri ve son olarak da ürünlerin tanıtım ve pazarlamasının gerçekleştiği satış mağazalarına yer verilerek gelenekten beslenen ve kültürel mirası geleceğe aktarmada marka olan öncü kurumun tanıtımı esas alınmıştır.

Etik Beyan

ETİK BEYAN Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Dergipark' ın tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.

Destekleyen Kurum

mardin artuklu üniversitesi

Teşekkür

DANIŞMANIM DOÇ.DR.HATİCE KÜBRA UYGUR'A TEŞEKKÜR EDERİM.

Kaynakça

  • AKBULUT, Yümniye (2010). Şıklığın Resmi Tarihi Olgunlaşma Enstitüleri, İstanbul: Doğan Kitap Yayınları.
  • AKIN, Mazlum (2011). “Kız teknik eğitim-öğretiminde bir örnek: Ankara Olgunlaşma Enstitüsü”. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • BAYRAM, Edibe (2011). “Tarihi, Kültürü, Geleneği ve Eğitimiyle Kız Enstitüleri Cumhuriyetin Kızları”. İstanbul: Akis, s: 124-125.
  • BİLGİNER, Tülay (1988). “43 Nakışlı yıl”. Hürriyet Gazetesi, Eylül 4, s: 2.
  • DİRLİK, Hatice Züleyha (2002). “İstanbul Beyoğlu Refia Övüç Olgunlaşma Enstitüsü Koleksiyon Arşivinin incelenmesi ve arşiv koleksiyonunun hazırlanması”. Yüksek Lisans Tezi: İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • GÜRÇAYIR, Selcan (2013). “Resmî eğitim süreçlerinde gelenek aktarımı ve kadın Ankara ve Trabzon Olgunlaşma Enstitüsü örneği”. Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • KARAKIŞLA, Yavuz Selim (2003). “Osmanlı Hanımları ve Kadın Terziler- I”, Tarih ve Toplum, S. 232, s: 204.
  • Kız Teknik Öğretim Olgunlaşma Enstitüleri, MEB Mesleki ve Teknik Öğretim Yayım Müdürlüğü, Ankara, 1964, s.4.
  • Kız Teknik Öğretim Olgunlaşma Enstitüleri, MEB Mesleki ve Teknik Öğretim Yayım Müdürlüğü, Ankara, 1964, s.5.
  • Hasat Dergisi, (1991). “Önsöz”, Atatürk’ün Doğumunun 100. Yılı Nedeniyle Özel Sayı, Ankara: Ankara Olgunlaşma Enstitüsü Yayını.
  • UYGUR, Hatice Kübra; Ayşegül Koyuncu Okca ve Didem Öz (2017). “Bir Kültürün Son Temsilcisi: Mıksiye (Muqsiye) Nasra Şimmes Hindi- ܝܕܢܝܗܣܡܡܝܫܐܪܨܢܐܝܝܣܩܘܡ ve Ardında Bıraktıkları”, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, Cilt:5, Sayı:11, s. 225.
  • Kararnameler. (1962. 23 11). Resmi Gazete (Sayı: 11264). Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/11264.pdf.
  • Yönetmelikler. (1996, 15 08.). Resmî Gazete (Sayı: 22758 Erişim Adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/22758.pdf.
  • URL-1: www.mardinolgunlasmaenstitüsü.meb.k12.tr (E.T.31.06.2024).
  • URL-2: www.mardinolgunlasmaenstitüsü.meb.k12.tr (E.T.02.07.2024).
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gelişme Çalışmaları (Diğer), Geleneksel Türk Sanatları (Diğer)
Bölüm Özgün Makale
Yazarlar

Nesime Kaya Arpa 0000-0001-6763-0259

Erken Görünüm Tarihi 28 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 16 Eylül 2024
Kabul Tarihi 22 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya Arpa, N. (2024). Geçmişten Günümüze Olgunlaşma Enstitüleri: Mardin Örneği. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 7(2), 294-321. https://doi.org/10.61729/uhad.1543184