Araştırmanın amacı halkla ilişkiler alanında hazırlanmış doktora tezlerinin yeni medya olgusuna yaklaşımını irdelemek ve halkla ilişkiler sürecinin gelişimine katkı sağlayacak bilgiyi üretebilmektir. Araştırmanın evreni halkla ilişkiler alanında yazılmış doktora tezleridir. Araştırmanın çalışma grubu halkla ilişkiler ve yeni medya ilişkisini ele alan doktora tezlerinden oluşmaktadır. Bu kapsamda YOK Tez Arama kısmından yapılan araştırmada 14 doktora tezinin olduğu görülmüştür. Tezlerden biri izinli olmadığı için, ikisi de araştırmaya uygun formatta olmadığı için çalışma grubundan çıkarılmıştır. Bu bağlamda nitel veri toplama tekniklerinden doküman incelemesine göre 11 adet tez değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin incelenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. İçerik analizinde MAXQDA 2020 paket programından yararlanılmıştır. Tezler kapsamında 13 farklı başlıkta kodlama gerçekleştirilmiştir. Kodlamalar biçimsel ve içeriksel olmak üzere iki kategori altında toplanmıştır. Araştırma neticesinde yeni medya ve halkla ilişkiler ilişkisini ele alan tez miktarının yetersiz kaldığı, tezlerin genellikle İstanbul merkezli üniversiteler bünyesinde çalışıldığı görülmüştür. Tezlerde kurumların ve halkla ilişkiler uygulayıcılarının yeni medyanın önemine dikkat çekmelerine rağmen yeni medyayı etkin kullanmadıkları ortak sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | November 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License