Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLER ALANINDAKİ DOKTORA TEZLERİNDE YENİ MEDYA OLGUSU: NİTEL BİR VERİ ANALİZİ

Yıl 2020, , 289 - 306, 31.12.2020
https://doi.org/10.47525/ulasbid.823915

Öz

Araştırmanın amacı halkla ilişkiler alanında hazırlanmış doktora tezlerinin yeni medya olgusuna yaklaşımını irdelemek ve halkla ilişkiler sürecinin gelişimine katkı sağlayacak bilgiyi üretebilmektir. Araştırmanın evreni halkla ilişkiler alanında yazılmış doktora tezleridir. Araştırmanın çalışma grubu halkla ilişkiler ve yeni medya ilişkisini ele alan doktora tezlerinden oluşmaktadır. Bu kapsamda YOK Tez Arama kısmından yapılan araştırmada 14 doktora tezinin olduğu görülmüştür. Tezlerden biri izinli olmadığı için, ikisi de araştırmaya uygun formatta olmadığı için çalışma grubundan çıkarılmıştır. Bu bağlamda nitel veri toplama tekniklerinden doküman incelemesine göre 11 adet tez değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin incelenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. İçerik analizinde MAXQDA 2020 paket programından yararlanılmıştır. Tezler kapsamında 13 farklı başlıkta kodlama gerçekleştirilmiştir. Kodlamalar biçimsel ve içeriksel olmak üzere iki kategori altında toplanmıştır. Araştırma neticesinde yeni medya ve halkla ilişkiler ilişkisini ele alan tez miktarının yetersiz kaldığı, tezlerin genellikle İstanbul merkezli üniversiteler bünyesinde çalışıldığı görülmüştür. Tezlerde kurumların ve halkla ilişkiler uygulayıcılarının yeni medyanın önemine dikkat çekmelerine rağmen yeni medyayı etkin kullanmadıkları ortak sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Çetin, M., Yaşin, C. ve Sönem, B. (2016). “Türkiye’de Halkla İlişkiler Alanındaki Doktora Tezleri Üzerinden Alanda Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 43, 242-264.
  • Creswell, J. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, (Çev.: Selçuk Beşir Demir), Eğiten Kitap, Ankara.
  • Creswell, J. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, (Çev.: Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir), Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Hall, C. M. (1991). “Tourism as the Subject of Post-Graduate Dissertations in Australia”, Annals of Tourism Research, 18(3), 520-523. Krippendorff, K. (2004). Content Analysis An Introduction to Its Methodology, Sage Publications, USA.
  • MAXQDA. Maxqda Nedir? ,[Erişim Tarihi: 03.11.2020], https://www.maxqda.com/what-is-maxqda
  • Okay, A. ve Okay, A. (2008). “Undergraduate and Graduate Public Relations Education in Turkey: A Quantitative Study of Dissertations Contributions to Public Relations Field”, Selçuk İletişim, 5(2), 5-14.
  • Seyfi, M. (2016). “A Content Analysis of Turkish Doctoral Dissertations in Public Relations”, Akademia, 4(4), 56-62.
  • Solmaz, B. Ergen, Y. ve Alkan, Ö. (2018). “Halkla İlişkiler Alanındaki Doktora Tezleri Üzerinden Türkiye ve ABD’de Bilimsel Bilginin Gelişiminin Analizi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 39, 236-248.
  • Tokgöz, O. (2003). “Türkiye’de İletişim Eğitimi; Elli Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi”, Kültür ve İletişim, 6(2), 7-32.
  • Xifra, J. ve Castillo, A. (2006). “Forty Years of Doctoral Public Relations Research in Spain: A Quantitative Study of Dissertation Contribution to Theory Development”, Public Relations Rewiev, 32(3), 302-308.
  • Yaşın, C., Çetin, M. ve Sönmez, B. (2017). “Halkla İlişkiler Alanındaki Doktora Tezleri Üzerinden Türkiye ve ABD’de Bilimsel Bilginin Gelişiminin Analizi”, Selçuk İletişim, 10(1), 454-480.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hıdır Polat 0000-0002-7839-4666

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Polat, H. (2020). HALKLA İLİŞKİLER ALANINDAKİ DOKTORA TEZLERİNDE YENİ MEDYA OLGUSU: NİTEL BİR VERİ ANALİZİ. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 4(4), 289-306. https://doi.org/10.47525/ulasbid.823915

19792  21391 18309     

Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License