Sağlık
sorunlarında artış, gıda ürünlerinin içeriğine olan güvenin azalması,
tüketicilerin sağlıklı yaşama, bakımlı görünme gibi isteklerinin artışı,
fonksiyonel ürünlere karşı ilgiyi artırmaktadır. Bu ürünlerin pazar payı gün
geçtikçe artarak pazarlama açısından da incelenmesi gereken bir alan haline
gelmektedir. Yeni bir ürün grubu olan fonksiyonel ürünler ile “yeni ürünü diğer
tüketicilerden önce satın alma ya da daha çok kullanma eğilimi” olarak ifade
edilen tüketici yenilikçiliği arasında bir ilişki olabileceği görüşünden yola
çıkan bu çalışmada söz konusu ilişki irdelenmiştir. Bu doğrultuda birçok
çalışmada ortaya konan yaş ile yenilikçilik arasındaki ilişkiden yola çıkılarak
üniversite öğrencileri anakütle olarak belirlenmiştir. Kolayda örnekleme yöntemi
kullanılarak 319 anket elde edilmiştir. Yapılan analizler aracılığıyla
tüketicilerin lezzet, güven ve bilgi tutumları ile yenilikçilikleri arasında
bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Aynı zamanda tüketicilerin fonksiyonel
gıdalara yönelik tutumlarının gelir, bilgi sahibi olma ve daha önce fonksiyonel
gıda kullanma durumuna göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Çalışma,
fonksiyonel gıda ürünleri üreten işletmelere ve bu alanda çalışan
araştırmacılara yol gösterici olması açısından önem taşımaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 17. UIK Special Issue |
______________________________________________________
Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213
61080 Trabzon / Turkey
e-mail : uiiidergisi@gmail.com