Günümüzde önem verilen ve güncel olan STEM eğitiminin asıl uygulayıcısı olan öğretmenlerin derslerine STEM’i entegre etmelerine yönelik neler yapılabileceğini ortaya koyabilmek için, öncelikle varolan durumun cinsiyet, branş, kıdem yılı ve hizmet içi eğitim alma durumu gibi değişkenler açısından betimlenmesi önemlidir. Bu araştırmadan elde edilen veriler kullanılarak, öğretmenlere göre STEM eğitimleri planlanabilir. Bu nedenle çalışmanın amacı, Ege bölgesinde yer alan bir il merkezindeki öğretmenlerin STEM öğretimine yönelimlerinin ve STEM alanlarına yönelik tutumlarının cinsiyet, branş, hizmet içi eğitim ve kıdemlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Çalışmaya 43 hizmet öncesi öğretmen ve 109 görevde öğretmen olmak üzere toplam 152 (100 kadın ve 52 erkek) öğretmen katılmıştır. Çalışmada betimsel araştırma türünden kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplamak için Entegre STEM Öğretimi Yönelim Ölçeği ve STEM Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin STEM alanlarına yönelik tutum puanlarının hizmet içi eğitim alma durumlarına, cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı bulunmuştur. Öğretmenlerin STEM öğretimine yönelimlerinin ise kıdeme ve branşlarına göre istatiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı bulunurken, cinsiyete ve hizmet içi eğitim alma durumlarına göre ise anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlere yönelik yapılacak olan STEM eğitimi çalışmalarında, öğretmenlerin STEM alanlarına yönelik tutumlarının ve STEM öğretimine yönelimlerinin, cinsiyet, branş, kıdem ve daha önce STEM eğitimi hakkında hizmet içi eğitim alma durumlarına göre nasıl farklılaştığının dikkate alınması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Submission Date | February 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.