Okul öncesi dönemde kalem tutma etkinliklerinin ilk okuma yazma sürecine etkisinin incelendiği bu çalışmada nitel eylem araştırma desenlerinden teknik işbirlikçi eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılında Uşak merkeze bağlı birisi anaokulu, ikisi ilkokulda öğrenim gören 76 çocuk oluşturmuştur. Çalışma grubunda bu çocukların eğitim gördüğü sınıflarda görevli 3 okul öncesi ve 16 sınıf öğretmeni de yer almıştır. Çalışma kapsamında çeşitli kalem tutma etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Düşük sosyo-ekonomik düzeye sahip ilkokulda öğrenim gören iki çocuk hariç, çalışmaya katılan bütün çocukların kalem tutma becerisinin kazandıkları, birinci sınıfa başlangıç sürecinde etkinliğe katılan öğrencilerin anasınıfından kaynaklı kalem tutma hatalarının olmadığı tespit edilmiştir. Etkinliğe katılan öğrencilerin seslerin yazımlarını doğru yaptığı, yazma isteğinin oluştuğu, oran orantı, eğim, satırı takip etme, biçim açısından kalem tutma becerisini kazandığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Submission Date | May 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).