Bu araştırmanın amacı, okulların sosyal sermaye düzeyleri ile
öğretmenlerin psikolojik sözleşmeleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın evrenini Uşak ilinde görev yapan 3986
öğretmen, araştırmanın örneklemini ise 518 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmada basit tesadüfi örnekleme yoluna gidilmiştir. Araştırmada veriler
“Sosyal Sermaye Ölçeği” ve “Psikolojik Sözleşme Ölçeği” ile toplanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler okulların sosyal sermaye düzeylerini
yüksek olarak algılamaktadırlar. Öğretmenlerin okulların sosyal sermaye
düzeylerine ilişkin görüşleri, görev yaptıkları okul türüne göre farklılık
göstermektedir. Öğretmen görüşlerine göre İlkokul ve ortaokullar liselere göre
daha yüksek düzeyde sosyal sermayeye sahiptirler. Öğretmenlerin psikolojik
sözleşmeleri orta düzeydedir. Yine öğretmenlerin psikolojik sözleşmeleri görev
yaptıkları okul türlerine göre farklılaşmaktadır. İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin,
liselerde görev yapanlara göre psikolojik sözleşmelerinin daha yüksek olduğu
görülmektedir. Tüm bunların yanında araştırma sonucuna göre okulların sosyal
sermaye düzeyleri ile öğretmenlerin psikolojik sözleşmeleri arasında pozitif
yönlü orta dereceli bir ilişki olduğu görülmektedir. İlkokul ve liselerde
okulların sosyal sermaye düzeylerinin öğretmenlerin psikolojik sermayesini
yordadığı görülürken, ortaokullarda yordamadığı anlaşılmaktadır
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr