Case Report
BibTex RIS Cite

ANALYSIS OF MATHEMATICAL CONCEPTS IN KUTATGU-BİLİG BY A PRESERVICE MATHEMATICS TEACHER

Year 2020, Issue: 3, 89 - 97, 25.06.2020

Abstract

Work of Yusuf Has Hacib; Kutatgubilig is a literature on life and how to be happy. Work is in the form of mesnevi but a legend and carry a symbolic meaning. It is thought to include two mathematical concepts inside. In this study, these two mathematical pieces will be analyzed by a preservice teacher who will be selected by purposeful sample selection. As a result, student answers will be analyzed through content. In this study, as a sample of mathematics studying by literature, especially old and new descirptions of mathematical concepts, similarities, differences, will be identified for establishing a curriculum piece for mathematics and art course. Preservice mathematics teacher is selected since mathematics and art course is a course electively given to them.

Supporting Institution

Marmara University

Project Number

Not a part of a project

Thanks

Thanks to Marmara University Preservice mathematics Teachers for being a part of this research

References

  • Bayram, C. (2016). Kutatgu Bilig’te Matematik Düşünce. Türk Yurdu Dergisi 105(346), 105-346.
  • Çeziktürk, Ö. & Kalkan, A. F. (2019, Aralık). Sheakespeare’in 116. Sonesi’nin Matematik Öğretmen Adaylarıyla Matematiksel İçerik Analizi. Konferansında sunulmuş tam metin sözlü bildiri. UEYAK Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi 2(2), 61-68.
  • Çeziktürk, Ö. & Köklü, O. (2019, Aralık). Edwin Abbott’un “Düzülke” Kitabının Aday Matematik Öğretmenleri Tarafından Boyut Kavramı Açısından Değerlendirilmesinin Analizi. Turkbilmat Konferansından Sunulmuş Bildiri. 1179-1184.
  • Güzel, E. (2014). Matematik Hakkında Yazmak, Matematik Yapmak. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Hâcib, Y. H. (2015). Kutadgu Bilig. (Çev.). Ayşegül Çakan. İstanbul: İş Bankası Yayınları.
  • Kaçalin, M. (2002). Kutatgu-Bilig. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi Cilt. 26, 478-480.
  • Kalafat, Ş. (2018). Kutatgu-Bilig’te Geçen İki Matematik Terimi Hakkında: Cebr-ü Mükabele ve Aded Cezr-i. Dil Araştırmaları Dergisi 23, 159-173.
  • Türk Dili ve Edebiyatı Dersleri Kaynak Sitesi (2007). Kutatgu-Bilig Ve Özellikleri: Yusuf Has Hacib, Erişim adresi: https://www.turkedebiyati.org/kutatgu-bilig.html

KUTATGU-BİLİG’TEKİ MATEMATİK KAVRAMLARININ BİR ADAY MATEMATİK ÖĞRETMENİNE ANALİZ ETTİRİLMESİ

Year 2020, Issue: 3, 89 - 97, 25.06.2020

Abstract

Yusuf Has Hacib' in eseri Kutatgu-bilig hayat hakkında (mutlu olmak için) bilgiyi kutlamak anlamına gelmektedir. Eser, mesnevi şeklinde yazılmış bir destan niteliğindedir ama kişisel sembolik bir anlamı olduğu da söylenmektedir. İçinde iki matematik kavramı geçmektedir. Burada o iki matematiksel kısmın aday matematik öğretmenlerinden amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiş birisiyle klinik mülakat yolu ile matematiksel düşünme açısından incelenecektir. Sonuçta öğrenci cevaplarının içerik analizine tabii tutulması düşünülmüştür. Edebiyat yolu ile matematik çalışmak örneği olarak düşünülen araştırmada özellikle matematiksel kavramların eski ve yeni tanımlamaları, benzerlikler, farklar, üzerinde durulacak, ve matematik ve sanat dersi için bir müfredat parçası oluşturma çalışması yapılacaktır. Öğrencinin aday matematik öğretmenlerinden seçilmesi matematik ve sanat dersinin onların eğitiminde verilen seçmeli derslerden birisi olmasındandır.

Project Number

Not a part of a project

References

  • Bayram, C. (2016). Kutatgu Bilig’te Matematik Düşünce. Türk Yurdu Dergisi 105(346), 105-346.
  • Çeziktürk, Ö. & Kalkan, A. F. (2019, Aralık). Sheakespeare’in 116. Sonesi’nin Matematik Öğretmen Adaylarıyla Matematiksel İçerik Analizi. Konferansında sunulmuş tam metin sözlü bildiri. UEYAK Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi 2(2), 61-68.
  • Çeziktürk, Ö. & Köklü, O. (2019, Aralık). Edwin Abbott’un “Düzülke” Kitabının Aday Matematik Öğretmenleri Tarafından Boyut Kavramı Açısından Değerlendirilmesinin Analizi. Turkbilmat Konferansından Sunulmuş Bildiri. 1179-1184.
  • Güzel, E. (2014). Matematik Hakkında Yazmak, Matematik Yapmak. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Hâcib, Y. H. (2015). Kutadgu Bilig. (Çev.). Ayşegül Çakan. İstanbul: İş Bankası Yayınları.
  • Kaçalin, M. (2002). Kutatgu-Bilig. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi Cilt. 26, 478-480.
  • Kalafat, Ş. (2018). Kutatgu-Bilig’te Geçen İki Matematik Terimi Hakkında: Cebr-ü Mükabele ve Aded Cezr-i. Dil Araştırmaları Dergisi 23, 159-173.
  • Türk Dili ve Edebiyatı Dersleri Kaynak Sitesi (2007). Kutatgu-Bilig Ve Özellikleri: Yusuf Has Hacib, Erişim adresi: https://www.turkedebiyati.org/kutatgu-bilig.html
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Özlem Çeziktürk 0000-0001-7045-6028

Project Number Not a part of a project
Publication Date June 25, 2020
Acceptance Date May 21, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 3

Cite

APA Çeziktürk, Ö. (2020). KUTATGU-BİLİG’TEKİ MATEMATİK KAVRAMLARININ BİR ADAY MATEMATİK ÖĞRETMENİNE ANALİZ ETTİRİLMESİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(3), 89-97.

16494  16495  16496  16503  16570 16633  16823  16824 17564 19288 2273022803 23495  30847

International Journal of Social Sciences Academy USBAD, Inonu University Faculty of Education Department of Turkish and Social Sciences Education Campus Battalgazi / MALATYA, Phone: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com