Research Article
BibTex RIS Cite

An Evaluation of the Experiences of Visitors in Plateau Tourism: The Case of Aybastı Perşembe Plateau

Year 2025, Volume: 16 Issue: 48, 1107 - 1124, 30.11.2025
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1651178

Abstract

The study aims to provide important data regarding destination management and sustainable tourism by examining the experiences of tourists visiting Perşembe Plateau, located in the Aybastı district of Ordu province. Evaluating tourist experiences plays a critical role in enhancing the competitiveness of a destination and ensuring visitor satisfaction. In this context, 503 visitor comments obtained from the Google platform are analyzed using the content analysis method with the qualitative data analysis program MAXQDA. During the analysis process, techniques such as code frequency calculation, word cloud, code-subcode model, and code co-occurrence model are applied to thematically assess visitors' perceptions about the plateau. According to the research findings, Perşembe Plateau stands out as a highly recommended destination that provides high visitor satisfaction due to its natural beauty, particularly its unique meanders. However, factors such as insufficient fulfillment of basic expectations like pricing policy, safety, and hygiene negatively affect visitor satisfaction. The obtained results provide significant insights from a destination management perspective, contributing to the development of sustainable tourism strategies.

Ethical Statement

The study does not necessitate an approval of ethical committee.

References

  • Akoğlan Kozak, M. ve Bahçe, A. S. (2009). Özel ilgi turizmi (1. Baskı). Detay Yayınları.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif turizm (1. Baskı). Detay Yayınları.
  • Alrawadieh, Z. ve Demirkol, Ş. (2015). Konaklama işletmelerinde e-şikâyet yönetimi: İstanbul’daki beş yıldızlı oteller üzerinde bir çalışma. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 132-151.
  • Ateş, A. ve Sunar, H. (2019). İvriz kültürel peyzajı alanının çevrimiçi ziyaretçi yorumları ile analizi: Google haritalar örneği: Ereğli. International Science and Academic Congress (s. 333-337), Konya, Türkiye.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E. ve Saçlı, Ç. (2013) Sosyal medya kullanımının turistik tüketicilerin tatil kararlarına etkisi: Akademik personel üzerinde bir uygulama, International Journal of Human Sciences,10(1), 376-397.
  • Baloglu, S. ve McCleary, K.W. (1999) A model of destination image formation. Annals of Tourism Research, 26, 868-897. https.//dx.doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00030-4
  • Bandura, A. (2002). Social cognitive theory in cultural context. Applied Psychology: An International Review, 51(2), 269-290.
  • Belber, B. G. ve Eker, S. (2022). Sosyal medyanın destinasyon tercihine etkisi: Kapadokya örneği. Yeni Medya, 12, 205-233. https, s.//doi.org/10.55609/ yenimedya.1090256
  • Bilim, Y., Başoda, A. ve Özer, Ö., (2013). Elektronik tüketici yorumlarının nitel çözümlemesi ve pazarlama bilgi aracı olarak kullanımı: Tatil otellerine yönelik bir uygulama, 14.Ulusal Turizm Kongresi (s. 387-407), Kayseri, Türkiye.
  • Buluk Eşitti B. (2019). Destinasyonlarda tüketici davranışları. B. Suna, (Ed). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması içinde (s. 207-234). Detay Yayıncılık.
  • Bulut, İ. (2010) Aybastı (Ordu) şelale ve çağlayanları, Coğrafya Dergisi, 20, 1-14.
  • Cheung, M. L., Pires, G. ve Rosenberger, P. J. (2020), The influence of perceived social media marketing elements on consumer–brand engagement and brand knowledge. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 32(3), 695-720. https://doi.org/10.1108/APJML-04-2019-0262
  • Civelek, M. ve Dalgın, T. (2013). Turizm pazarlamasında sosyal medya, turizm işletmeleri üzerine bir araştırma: Muğla örneği, 14. Ulusal Turizm Kongresi, (s. 266-282), Kayseri, Türkiye.
  • Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C. ve Buultjens, J. (2009). The role of user-generated content in tourists' travel planning behavior. Journal of Hospitality Marketing ve Management, 18(8), 743-764.
  • Çekal, N. ve Gündüz, H. (2015). Tripadvisor sitesindeki yiyecek ve içecek işletmelerine yönelik yorumların değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Denizli örneği, I. Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends, and Indicators (EITOC2015) (s. 365-371), Konya, Türkiye.
  • Çuhadar, Y. (2025). Yayla turizmine yönelik ziyaretçi şikâyetlerinin incelenmesi: Ayder Yaylası üzerine nitel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science, 160, 201-219 https://doi.org/10.29228/ASOS.79845
  • Demiral, A. B. (2019). Turistik destinasyon olarak Kars’ın tercih edilmesinde sosyal medya paylaşımlarının motivatör etkisi: Doğu Ekspresi örneği. Social Sciences Studies Journal, 5(49), 6174–6187.
  • Doğanay, H. ve Coşkun, O. (2014). Türkiye yaylacılığındaki değişme eğilimleri ve başlıca sonuçları. Doğu Coğrafya Dergisi, 18(30), 1-28.
  • Doğanay, H. ve Orhan, F. (2024). Türkiye beşerî coğrafyası (8. Baskı). Pegem Akademi.
  • Doğaner, S. (2001). Türkiye’nin turizm coğrafyası ( 1. Baskı). Çantay Kitabevi.
  • Eren, R. ve Kuvvetli, M. (2017). Çevrimiçi gastronomi imajı: Türkiye restoranlarının Tripadvisor yorumlarının içerik analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 121-138.
  • Eryılmaz, B. (2014). Sosyal medya kullanımının müşteri tercihleri üzerine etkileri: Konaklama işletmelerinde bir inceleme [Doktora Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Genç, K. ve Batman, O. (2018). Tarihi konak işletmelerine yönelik e-şikâyetlerin değerlendirilmesi: İpekyolu Ayaş - Sapanca koridoru üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 283-296.
  • Genç, K. (2021). Organik imaj çerçevesinde etkinlik turizmi: Malazgirt Zaferi yıl dönümü kutlamaları. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 69-78.
  • Genç, V. (2014). Eskişehir’deki konaklama işletmelerine ilişkin sanal tüketici yorumlarının değerlendirilmesi: TripAdvisor örneği, III. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi (s. 1034-1048), Aydın, Türkiye.
  • Göral, R., ve Arıcan, B. (2023). Çevrim içi ziyaretçi yorumlarının karma yöntem ile analizi: Konya Tropikal Kelebek Bahçesi uygulaması. Selçuk Turizm ve Bilişim Araştırmaları Dergisi, 4, 1-25.
  • Göral, R. (2015). E-wom’a dayalı çok kriterli karar verme teknikleri ile en uygun otelin belirlenmesi ve bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, 1-17.
  • Gunn, C. A. (1997). Vacationscape: Developing tourist areas (1st Edition). Taylor ve Francis.
  • Gündüz, C. ve Topaloğlu, C. (2016). Orta Karadeniz’de gelişmekte olan bir yayla turizmi merkezi: Niksar Çamiçi Yaylası. The Journal of Turk-Islam World Social Studies.
  • Gündüz, C. ve Atak, O. (2023). Environmental effects of tourism activities in Niksar Çamiçi Plateau in the context of sustainable tourism: a qualitative research. International Journal of Agriculture Environment and Food Sciences, 7(3), 621-632.
  • Gürkan, A. S. (2021). Sosyal medya ve destinasyon seçimi ilişkisi: Hollandalı Instagram kullanıcılarının Türkiye'ye yönelik turizm talebi üzerine bir araştırma [Doktora Tezi]. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi.
  • Hankinson, G. (2004). Relational network brands: Towards a conceptual model of place brands. Journal of Vacation Marketing, 10, 109-121. https://doi.org/10.1177/135676670401000202
  • Resmigazete. (2025) https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/eskiilanlar/2025/01/20250103-4-15.pdf adresinden 27 Şubat 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Kafa, N. ve Demircioğlu, E. (2022). Gökçeada’daki konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi müşteri değerlendirmelerinin incelenmesi: Tripadvisor örneği. Journal of Recreation and Tourism Research, 9(2), 52-69.
  • Kerse, Y. (2023). Kars ilindeki turistik yerlerin çevrimiçi turist yorumları bağlamında incelenmesi. İşletme, 4(2), 239-254. http://doi.org/10.57116/isletme.1347699
  • Kızılırmak, İ. (2006). Yayla turizmi (1. Baskı). Detay Yayıncılık.
  • Kızılırmak, İ., Alrawadieh, Z. ve Aghayeva, S. (2015). Doğu Karadeniz Bölgesindeki otel misafirlerinin seyahat e-yorumlarına yönelik bir içerik çözümlemesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 6(14), 110-121.
  • Koç, D. E. ve Eren, D. (2021). Destinasyon performansının ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisi: Kapadokya örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 57-72.
  • Kozak, M. (2001). Repeaters’ behavior at two distinct destinations. Annals of Tourism Research, 28(3), 784-807.
  • Kozak, M. (2007a). Turizm sektöründe tüketicilerin şikayetlerini bildirme eğilimleri, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim ve Ekonomi 14(1), 137-151
  • Kozak, N. (2007b). Alternatif turizm ve Perşembe Yaylası, S. Şengel (Ed.). 8. Aybastı-Kabataş kurultayı dün, bugün ve yarın sürecinde yörenin ekolojik ve endüstriyel kalkınma potansiyeli ve stratejileri içinde (s. 175-185), Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Köroğlu, Ö., Cevizkaya, G., Kazoğlu, İ. H., Ar, H., Eraslan, O., Aydoğmuş, F. ve Açıksözlü, Ö. (2014). Arkeolojik SİT alanlarına yönelik e-yorumların içerik analizi, VII. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi (s. 377-393), Aydın, Türkiye
  • Kumlu, S.T., Altıntaş, H. ve Özkul, E. (2019). Kırsal turizm destinasyonlarının tanıtılmasında sosyal medya'nın rolü. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(4), 723-738.
  • Litvin, S. W., Goldsmith, R. E. ve Pan, B. (2008). Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management. Tourism Management, 29(3), 458-468. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2007.05.011
  • Mancı, A. R. (2022). Destinasyon özelliklerine ilişkin memnuniyetin tekrar ziyaret ve tavsiye etme niyetine etkisi: Şanlıurfa örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), s. 344-357.
  • Mancı, A. R. ve Tengilimoğlu, E. (2021a). TripAdvisor ziyaretçi yorumlarının içerik analizi: Göbeklitepe örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1525-1545
  • Mancı, A. R. ve Tengilimoğlu, E. (2021b). Şanlıurfa’daki konaklama işletmelerinin çevrimiçi olumsuz yorumlarının içerik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(2), 1123-1148.
  • Park, Y. A. ve Gretzel, U. (2007). Success factors for destination marketing web sites: A qualitative meta-analysis. Journal of Travel Research, 46(1), 46–63.
  • Sabur, D. G. ve Cömert, M. (2024). Perşembe Yaylasının gastronomi turizmi kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Recreation and Tourism Research, 11(4), 50-76.
  • Sezer İ. ve Kılıç, M. (2015). Yayla turizmi ve rekreasyon amacıyla yaylalara gelen ziyaretçilerin bakış açılarının değerlendirilmesi: Kulakkaya Yaylası örneği. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 5(2), 8-16.
  • Shani, A., Chen, P., Wang, Y. ve Hua, N. (2010). Testing the impact of a promotional video destination image change: Application of China as a tourism destination. International Journal of Tourism Research, 12(2), 116-133. https://doi.org/10.1002/jtr.738
  • Somuncu, M. (2007). Kırsal ve kentsel alanlardaki sosyoekonomik değişime bağlı olarak Türkiye yaylalarının fonksiyonlarındaki farklılaşma, ICANAS 38 Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (s. 811-830), Ankara.
  • Somuncu, M., Akpınar, N., Kurum, E., Çabuk K. N. ve Özelçi, E. T. (2012). Doğu Karadeniz Bölgesi yaylalarında çevresel değişim. Ankara Üniversitesi Yayın No:362.
  • Somuncu, M., Akpınar, N., Kurum, E., Çabuk, K., N. ve Özelçi, E. T. (2014). Doğu Karadeniz Bölgesi yaylalarının işlevlerinde meydana gelen değişim ve sonuçları. H. Tunçel (Ed.), Yayla Kültürü ve Yaylacılık Sempozyumu içinde, (s. 77-135), Şeyh Edibali Üniversitesi Yayınları, Bilecik, Türkiye.
  • Soykan, F. (1994). Bozdağlar’da (Ege Bölgesi) Rekreatif yaylacılık. Türkiye Kalkınma Bankası turizm yıllığı içinde (s. 293-306).
  • Su, L., Yang, Q., Swanson, S. R. ve Chen, N. C. (2022). The impact of online reviews on destination trust and travel intention: The moderating role of online review trustworthiness, Journal of Vacation Marketing,28(4), 406-423. https://doi.org/10.1177/13567667211063207
  • Şahin, S. ve Şad, B. (2018). Müzelere yönelik e-yorumların içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 199-232.
  • Şahin, S. Z. (2021). Çevrimiçi müşteri yorumları: Tripadvisor’da Çorum restoranları üzerine inceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 610-622.
  • Türkmen, S., Atay, L. ve Türkmen, E. (2018). Destinasyon kişiliği, memnuniyet ve davranışsal niyetler arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Çanakkale örneği. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 13(49), 22-32.
  • Uygur M. S. (2023). Turizm pazarlaması (3. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ünal, A., Çakır, G., Bayar, S. B., ve Çelen, O. (2020). Turistlerin konaklama işletmelerine yönelik şikâyetlerinin incelenmesi: Marmara Bölgesi otellerine yönelik bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 744-755. https://doi.org/10.36362/gumus.668155
  • Ünal, A. ve İpar, M. S. (2021). Turistlerin destinasyon tercihlerinde sosyal medyanın etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Sakin şehir destinasyonu Vize örneği, International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(45), 510-527. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.2983
  • Xie, K. L., Zhang, Z. ve Zhang, Z. (2014). The business value of online consumer reviews and management response to hotel performance. International Journal of Hospitality Management, 43, 1-12.
  • Wang, L., Yu, H. ve Zhou, B. (2025). Formation mechanism of tourists’ pro-environmental behavior in plateau ecotourism destination. Humanities and Social Sciences Communications, 12(1), 1-14.
  • Yıldız, K. U., Güzel, M. ve Yeşil, P (2023) Ayder Yaylası (Rize) örneğinde yapılaşma baskısının değerlendirilmesi. Peyzaj araştırmaları-III içinde (s.75-84). Publisher: Livre de Lyon.
  • Zaman, M. (2007). Doğu Karadeniz Kıyı Dağları’nda yaylalar ve yaylacılık. Atatürk Üniversitesi Yayınları. No: 960 Fen-Ed. Yay. No:105, Eser Ofset.
  • Zengin, B. (2008). Yayla turizmi. N. Hacıoğlu ve C. Avcıkurt (Ed.) Turistik ürün çeşitlendirmesi içinde (s.1-10), Nobel Yayıncılık.
  • Zorlu, Ö. ve Candan, T. (2023). The impact of social media influencers on destination preferences: A cross-generation comparison. Journal of Tourism Leisure and Hospitality, 5(1), 53-61.

Yayla Turizmi Ziyaretçilerinin Deneyimleri Üzerine Bir Değerlendirme: Aybastı Perşembe Yaylası Örneği

Year 2025, Volume: 16 Issue: 48, 1107 - 1124, 30.11.2025
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1651178

Abstract

Bu araştırma, Ordu ilinin Aybastı ilçesinde yer alan Perşembe Yaylası’nı ziyaret eden turistlerin deneyimlerini inceleyerek, destinasyon yönetimi ve sürdürülebilir turizm açısından önemli veriler sunmayı amaçlamaktadır. Turist deneyimlerinin değerlendirilmesi, bir destinasyonun rekabet gücünü artırmada ve ziyaretçi memnuniyetini sağlamada kritik bir rol oynamaktadır. Bu doğrultuda, Google platformundan elde edilen 503 ziyaretçi yorumu, nitel veri analiz programı MAXQDA kullanılarak içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Analiz sürecinde kod sıklık hesaplama, kelime bulutu, kod alt kod modeli ve kod birlikte oluşum modeli teknikleri uygulanarak, ziyaretçilerin yayla hakkındaki algıları tematik olarak değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre Perşembe Yaylası, doğal güzellikleri ve özellikle benzersiz menderesleri sayesinde yüksek ziyaretçi memnuniyeti sağlayan ve tavsiye edilen bir destinasyon olarak öne çıkmaktadır. Bununla birlikte, fiyatlandırma politikası, güvenlik ve hijyen gibi temel beklentilerin yeterince karşılanamaması, ziyaretçi memnuniyetini olumsuz etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Elde edilen sonuçların, destinasyon yönetimi açısından önemli çıkarımlar sunarak sürdürülebilir turizm stratejilerinin geliştirilmesine katkı sağlaması beklenmektedir.

Ethical Statement

Etik kurul belgesi gerektiren bir çalışma değildir.

References

  • Akoğlan Kozak, M. ve Bahçe, A. S. (2009). Özel ilgi turizmi (1. Baskı). Detay Yayınları.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif turizm (1. Baskı). Detay Yayınları.
  • Alrawadieh, Z. ve Demirkol, Ş. (2015). Konaklama işletmelerinde e-şikâyet yönetimi: İstanbul’daki beş yıldızlı oteller üzerinde bir çalışma. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 132-151.
  • Ateş, A. ve Sunar, H. (2019). İvriz kültürel peyzajı alanının çevrimiçi ziyaretçi yorumları ile analizi: Google haritalar örneği: Ereğli. International Science and Academic Congress (s. 333-337), Konya, Türkiye.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E. ve Saçlı, Ç. (2013) Sosyal medya kullanımının turistik tüketicilerin tatil kararlarına etkisi: Akademik personel üzerinde bir uygulama, International Journal of Human Sciences,10(1), 376-397.
  • Baloglu, S. ve McCleary, K.W. (1999) A model of destination image formation. Annals of Tourism Research, 26, 868-897. https.//dx.doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00030-4
  • Bandura, A. (2002). Social cognitive theory in cultural context. Applied Psychology: An International Review, 51(2), 269-290.
  • Belber, B. G. ve Eker, S. (2022). Sosyal medyanın destinasyon tercihine etkisi: Kapadokya örneği. Yeni Medya, 12, 205-233. https, s.//doi.org/10.55609/ yenimedya.1090256
  • Bilim, Y., Başoda, A. ve Özer, Ö., (2013). Elektronik tüketici yorumlarının nitel çözümlemesi ve pazarlama bilgi aracı olarak kullanımı: Tatil otellerine yönelik bir uygulama, 14.Ulusal Turizm Kongresi (s. 387-407), Kayseri, Türkiye.
  • Buluk Eşitti B. (2019). Destinasyonlarda tüketici davranışları. B. Suna, (Ed). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması içinde (s. 207-234). Detay Yayıncılık.
  • Bulut, İ. (2010) Aybastı (Ordu) şelale ve çağlayanları, Coğrafya Dergisi, 20, 1-14.
  • Cheung, M. L., Pires, G. ve Rosenberger, P. J. (2020), The influence of perceived social media marketing elements on consumer–brand engagement and brand knowledge. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 32(3), 695-720. https://doi.org/10.1108/APJML-04-2019-0262
  • Civelek, M. ve Dalgın, T. (2013). Turizm pazarlamasında sosyal medya, turizm işletmeleri üzerine bir araştırma: Muğla örneği, 14. Ulusal Turizm Kongresi, (s. 266-282), Kayseri, Türkiye.
  • Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C. ve Buultjens, J. (2009). The role of user-generated content in tourists' travel planning behavior. Journal of Hospitality Marketing ve Management, 18(8), 743-764.
  • Çekal, N. ve Gündüz, H. (2015). Tripadvisor sitesindeki yiyecek ve içecek işletmelerine yönelik yorumların değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Denizli örneği, I. Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends, and Indicators (EITOC2015) (s. 365-371), Konya, Türkiye.
  • Çuhadar, Y. (2025). Yayla turizmine yönelik ziyaretçi şikâyetlerinin incelenmesi: Ayder Yaylası üzerine nitel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science, 160, 201-219 https://doi.org/10.29228/ASOS.79845
  • Demiral, A. B. (2019). Turistik destinasyon olarak Kars’ın tercih edilmesinde sosyal medya paylaşımlarının motivatör etkisi: Doğu Ekspresi örneği. Social Sciences Studies Journal, 5(49), 6174–6187.
  • Doğanay, H. ve Coşkun, O. (2014). Türkiye yaylacılığındaki değişme eğilimleri ve başlıca sonuçları. Doğu Coğrafya Dergisi, 18(30), 1-28.
  • Doğanay, H. ve Orhan, F. (2024). Türkiye beşerî coğrafyası (8. Baskı). Pegem Akademi.
  • Doğaner, S. (2001). Türkiye’nin turizm coğrafyası ( 1. Baskı). Çantay Kitabevi.
  • Eren, R. ve Kuvvetli, M. (2017). Çevrimiçi gastronomi imajı: Türkiye restoranlarının Tripadvisor yorumlarının içerik analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 121-138.
  • Eryılmaz, B. (2014). Sosyal medya kullanımının müşteri tercihleri üzerine etkileri: Konaklama işletmelerinde bir inceleme [Doktora Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Genç, K. ve Batman, O. (2018). Tarihi konak işletmelerine yönelik e-şikâyetlerin değerlendirilmesi: İpekyolu Ayaş - Sapanca koridoru üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 283-296.
  • Genç, K. (2021). Organik imaj çerçevesinde etkinlik turizmi: Malazgirt Zaferi yıl dönümü kutlamaları. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 69-78.
  • Genç, V. (2014). Eskişehir’deki konaklama işletmelerine ilişkin sanal tüketici yorumlarının değerlendirilmesi: TripAdvisor örneği, III. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi (s. 1034-1048), Aydın, Türkiye.
  • Göral, R., ve Arıcan, B. (2023). Çevrim içi ziyaretçi yorumlarının karma yöntem ile analizi: Konya Tropikal Kelebek Bahçesi uygulaması. Selçuk Turizm ve Bilişim Araştırmaları Dergisi, 4, 1-25.
  • Göral, R. (2015). E-wom’a dayalı çok kriterli karar verme teknikleri ile en uygun otelin belirlenmesi ve bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, 1-17.
  • Gunn, C. A. (1997). Vacationscape: Developing tourist areas (1st Edition). Taylor ve Francis.
  • Gündüz, C. ve Topaloğlu, C. (2016). Orta Karadeniz’de gelişmekte olan bir yayla turizmi merkezi: Niksar Çamiçi Yaylası. The Journal of Turk-Islam World Social Studies.
  • Gündüz, C. ve Atak, O. (2023). Environmental effects of tourism activities in Niksar Çamiçi Plateau in the context of sustainable tourism: a qualitative research. International Journal of Agriculture Environment and Food Sciences, 7(3), 621-632.
  • Gürkan, A. S. (2021). Sosyal medya ve destinasyon seçimi ilişkisi: Hollandalı Instagram kullanıcılarının Türkiye'ye yönelik turizm talebi üzerine bir araştırma [Doktora Tezi]. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi.
  • Hankinson, G. (2004). Relational network brands: Towards a conceptual model of place brands. Journal of Vacation Marketing, 10, 109-121. https://doi.org/10.1177/135676670401000202
  • Resmigazete. (2025) https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/eskiilanlar/2025/01/20250103-4-15.pdf adresinden 27 Şubat 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Kafa, N. ve Demircioğlu, E. (2022). Gökçeada’daki konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi müşteri değerlendirmelerinin incelenmesi: Tripadvisor örneği. Journal of Recreation and Tourism Research, 9(2), 52-69.
  • Kerse, Y. (2023). Kars ilindeki turistik yerlerin çevrimiçi turist yorumları bağlamında incelenmesi. İşletme, 4(2), 239-254. http://doi.org/10.57116/isletme.1347699
  • Kızılırmak, İ. (2006). Yayla turizmi (1. Baskı). Detay Yayıncılık.
  • Kızılırmak, İ., Alrawadieh, Z. ve Aghayeva, S. (2015). Doğu Karadeniz Bölgesindeki otel misafirlerinin seyahat e-yorumlarına yönelik bir içerik çözümlemesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 6(14), 110-121.
  • Koç, D. E. ve Eren, D. (2021). Destinasyon performansının ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisi: Kapadokya örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 57-72.
  • Kozak, M. (2001). Repeaters’ behavior at two distinct destinations. Annals of Tourism Research, 28(3), 784-807.
  • Kozak, M. (2007a). Turizm sektöründe tüketicilerin şikayetlerini bildirme eğilimleri, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim ve Ekonomi 14(1), 137-151
  • Kozak, N. (2007b). Alternatif turizm ve Perşembe Yaylası, S. Şengel (Ed.). 8. Aybastı-Kabataş kurultayı dün, bugün ve yarın sürecinde yörenin ekolojik ve endüstriyel kalkınma potansiyeli ve stratejileri içinde (s. 175-185), Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Köroğlu, Ö., Cevizkaya, G., Kazoğlu, İ. H., Ar, H., Eraslan, O., Aydoğmuş, F. ve Açıksözlü, Ö. (2014). Arkeolojik SİT alanlarına yönelik e-yorumların içerik analizi, VII. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi (s. 377-393), Aydın, Türkiye
  • Kumlu, S.T., Altıntaş, H. ve Özkul, E. (2019). Kırsal turizm destinasyonlarının tanıtılmasında sosyal medya'nın rolü. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(4), 723-738.
  • Litvin, S. W., Goldsmith, R. E. ve Pan, B. (2008). Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management. Tourism Management, 29(3), 458-468. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2007.05.011
  • Mancı, A. R. (2022). Destinasyon özelliklerine ilişkin memnuniyetin tekrar ziyaret ve tavsiye etme niyetine etkisi: Şanlıurfa örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), s. 344-357.
  • Mancı, A. R. ve Tengilimoğlu, E. (2021a). TripAdvisor ziyaretçi yorumlarının içerik analizi: Göbeklitepe örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1525-1545
  • Mancı, A. R. ve Tengilimoğlu, E. (2021b). Şanlıurfa’daki konaklama işletmelerinin çevrimiçi olumsuz yorumlarının içerik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(2), 1123-1148.
  • Park, Y. A. ve Gretzel, U. (2007). Success factors for destination marketing web sites: A qualitative meta-analysis. Journal of Travel Research, 46(1), 46–63.
  • Sabur, D. G. ve Cömert, M. (2024). Perşembe Yaylasının gastronomi turizmi kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Recreation and Tourism Research, 11(4), 50-76.
  • Sezer İ. ve Kılıç, M. (2015). Yayla turizmi ve rekreasyon amacıyla yaylalara gelen ziyaretçilerin bakış açılarının değerlendirilmesi: Kulakkaya Yaylası örneği. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 5(2), 8-16.
  • Shani, A., Chen, P., Wang, Y. ve Hua, N. (2010). Testing the impact of a promotional video destination image change: Application of China as a tourism destination. International Journal of Tourism Research, 12(2), 116-133. https://doi.org/10.1002/jtr.738
  • Somuncu, M. (2007). Kırsal ve kentsel alanlardaki sosyoekonomik değişime bağlı olarak Türkiye yaylalarının fonksiyonlarındaki farklılaşma, ICANAS 38 Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (s. 811-830), Ankara.
  • Somuncu, M., Akpınar, N., Kurum, E., Çabuk K. N. ve Özelçi, E. T. (2012). Doğu Karadeniz Bölgesi yaylalarında çevresel değişim. Ankara Üniversitesi Yayın No:362.
  • Somuncu, M., Akpınar, N., Kurum, E., Çabuk, K., N. ve Özelçi, E. T. (2014). Doğu Karadeniz Bölgesi yaylalarının işlevlerinde meydana gelen değişim ve sonuçları. H. Tunçel (Ed.), Yayla Kültürü ve Yaylacılık Sempozyumu içinde, (s. 77-135), Şeyh Edibali Üniversitesi Yayınları, Bilecik, Türkiye.
  • Soykan, F. (1994). Bozdağlar’da (Ege Bölgesi) Rekreatif yaylacılık. Türkiye Kalkınma Bankası turizm yıllığı içinde (s. 293-306).
  • Su, L., Yang, Q., Swanson, S. R. ve Chen, N. C. (2022). The impact of online reviews on destination trust and travel intention: The moderating role of online review trustworthiness, Journal of Vacation Marketing,28(4), 406-423. https://doi.org/10.1177/13567667211063207
  • Şahin, S. ve Şad, B. (2018). Müzelere yönelik e-yorumların içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 199-232.
  • Şahin, S. Z. (2021). Çevrimiçi müşteri yorumları: Tripadvisor’da Çorum restoranları üzerine inceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 610-622.
  • Türkmen, S., Atay, L. ve Türkmen, E. (2018). Destinasyon kişiliği, memnuniyet ve davranışsal niyetler arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Çanakkale örneği. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 13(49), 22-32.
  • Uygur M. S. (2023). Turizm pazarlaması (3. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ünal, A., Çakır, G., Bayar, S. B., ve Çelen, O. (2020). Turistlerin konaklama işletmelerine yönelik şikâyetlerinin incelenmesi: Marmara Bölgesi otellerine yönelik bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 744-755. https://doi.org/10.36362/gumus.668155
  • Ünal, A. ve İpar, M. S. (2021). Turistlerin destinasyon tercihlerinde sosyal medyanın etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Sakin şehir destinasyonu Vize örneği, International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(45), 510-527. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.2983
  • Xie, K. L., Zhang, Z. ve Zhang, Z. (2014). The business value of online consumer reviews and management response to hotel performance. International Journal of Hospitality Management, 43, 1-12.
  • Wang, L., Yu, H. ve Zhou, B. (2025). Formation mechanism of tourists’ pro-environmental behavior in plateau ecotourism destination. Humanities and Social Sciences Communications, 12(1), 1-14.
  • Yıldız, K. U., Güzel, M. ve Yeşil, P (2023) Ayder Yaylası (Rize) örneğinde yapılaşma baskısının değerlendirilmesi. Peyzaj araştırmaları-III içinde (s.75-84). Publisher: Livre de Lyon.
  • Zaman, M. (2007). Doğu Karadeniz Kıyı Dağları’nda yaylalar ve yaylacılık. Atatürk Üniversitesi Yayınları. No: 960 Fen-Ed. Yay. No:105, Eser Ofset.
  • Zengin, B. (2008). Yayla turizmi. N. Hacıoğlu ve C. Avcıkurt (Ed.) Turistik ürün çeşitlendirmesi içinde (s.1-10), Nobel Yayıncılık.
  • Zorlu, Ö. ve Candan, T. (2023). The impact of social media influencers on destination preferences: A cross-generation comparison. Journal of Tourism Leisure and Hospitality, 5(1), 53-61.
There are 68 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Rural Development, Sustainable Tourism, Environmental Management in Tourism
Journal Section Research Article
Authors

Cemile Bahtiyar Karadeniz 0000-0002-3902-5251

Suat Çağman 0009-0004-1632-6598

Koray Genç 0000-0001-5477-4683

Early Pub Date November 28, 2025
Publication Date November 30, 2025
Submission Date March 4, 2025
Acceptance Date September 11, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 16 Issue: 48

Cite

APA Bahtiyar Karadeniz, C., Çağman, S., & Genç, K. (2025). Yayla Turizmi Ziyaretçilerinin Deneyimleri Üzerine Bir Değerlendirme: Aybastı Perşembe Yaylası Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 16(48), 1107-1124. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1651178